مراقبت از شیوع کرونا در فرودگاه ها

مهم‌ترین موضوع در حفظ سلامتی در مقابل کرونا در خانه ماندن است اما اگر به فرودگاه رفتید فاصله خود را حفظ کنید. اگر متوجه شدید فردی در حال سرفه و عطسه است، یا علائمی شبیه به آنفولانزا یا سرماخوردگی نشان داده است، حتماً حداقل یک متر از آن‌ها دور شوید. شما می‌توانید توسط قطرات تنفسی (سرفه یا عطسه) هوای آن‌ها آلوده شوید.

اشیای مرتبا لمس شده را با اسپری تمیز یا پاک کنید. اگر در خارج از کشور در هتل یا خوابگاه اقامت دارید، حتما جایی را رزرو کنید که بدانید تمیز خواهد بود. حتما آگاه شوید که آیا آن‌ها اتاق شما را کاملا تمیز کرده‌اند یا حتی ممکن است خودتان به یک اشیای مضر که بیشتر لمس کرده‌اید، با یک ضد عفونی کننده آن را تمیز کنید. با خرید بلیط هواپیما از علی بابا این کار را از خانه و بدون تماس با محیط بیرون انجام بدهید.

از شلوغی، خصوصا در فضاهای بسته خودداری کنید. اگر در حال مسافرت به کشوری هستید که تعداد بسیار زیادی از موارد کروناویروس دارد، بهتر است از هر مکانی که تعداد زیادی از مردم در آن قرار دارند، دور باشید.

تحقیقات خود را در مورد شیوع ویروس در کشور مورد بازدید خود انجام دهید. ببینید که بهداشت و مقامات دولتی در آن کشور چه توصیه‌ای دارند و همین قوانین را رعایت می‌کنند. اگر آن‌ها توصیه می‌کنند که از شلوغی و یا منطقه خاصی دوری کنید، باید همین کار را کنید.

در صورت بروز علائم، ماسک بپوشید و در صورت لازم، کمک پزشکی درخواست کمک کنید. اگر علائم COVID-19 مانند تب، سرفه یا مشکل در تنفس دارید، ماسک بپوشید تا در معرض خطر ابتلا به افراد دیگر نباشید و سریعا به دنبال کمک پزشکی باشید.

آیا بیمه خدمات درمانی سفر مرا برای کرونا پوشش می‌دهد؟

اینکه آیا بیمه درمانی سفر شما را برای استفاده از کورنا ویروس تحت پوشش قرار می‌دهد، به دو عامل اصلی بستگی دارد: جایی که به آن سفر می‌کنید و چه زمان این طرح را خریداری کرده‌اید. همانطور که می‌دانید برنامه‌های بیمه سفر به بیمه درمانی و بیمه سفر تقسیم می‌شوند.

بیمه درمانی مسافرتی برای هرگونه تصادف یا بیماری ناگهانی که در خارج از کشور اتفاق می‌افتد، پوشش می‌دهد. این موارد مانند ویزیت پزشک، بستری در بیمارستان، خدمات اورژانس (آمبولانس) و داروهای تجویزی را در بر می‌گیرد. با خرید بلیط هواپیما مشهد از علی بابا می‌توانید در این شرایط بلیط خود را کنسل کنید.

در صورت مسافرت از کشوری که تعداد بسیار زیادی از موارد کروناویروس دارد، شرکت بیمه خدمات درمانی شما نیز هزینه‌های درمانی و هزینه‌های پزشکی شما را پوشش نمی‌دهد.

علائم کرونا چیست؟

اگر به کورنا ویروس آلوده شدید، ممکن است علائم زیر را بین ۲ تا ۱۴ روز پس از مواجهه مشاهد کنید:

  • آبریزش بینی
  • گلو درد
  • سرفه کردن
  • تب
  • تنفس دشوار (در موارد شدیدتر)

علائم کرونا ویروس بسیار شبیه به آنفولانزای فصلی است، بنابراین فقط به دلیل ایجاد علائم فوق الذکر، به این معنی نیست که شما لزوما کرونا دارید. در موارد شدید، بیماران کروناویروس همچنین ممکن است دچار ذات‌الریه شوند.

در فرودگاه حتما مراقب باشید چراکه کرونا از شخص به شخص دیگر به سرعت منتقل می‌شود. اگر شخصی در نزدیکی شما سرفه یا عطسه کند و یا شما به سادگی با آن‌ها در تماس هستید، می‌توانید از طریق قطرات تنفسی موجود در هوا از آن استفاده کنید. این اصلی‌ترین راهی است که تاکنون این بیماری گسترش یافته است.

اگر شخصی که به COVID-19 آلوده شده است، یک سطح را لمس کند، ویروس می‌تواند ساعت‌ها در آنجا زندگی کند. اگر سطح را لمس کنید و سپس صورت (چشم، بینی یا دهان) خود را لمس کنید، می‌توانید به ویروس نیز آلوده شوید؛ بنابراین حتما دستان خود را بشویید.

کرونا چقدر خطرناک است؟

بیشتر افرادی که به کورنا ویروس آلوده می‌شوند، بدون هیچ عارضه جدی بر آن غلبه می‌کنند. تعداد زیادی از آنها ممکن است حتی مجبور به بستری شدن در بیمارستان نباشند، اما در عوض می‌توانند خود را در خانه ایزوله کرده و بهبود یابند. با این حال، افراد مسن و افراد با شرایط بهداشتی و درمانی در معرض آسیب کرونا ویروس قرار دارند.

میزان مرگ و میر کلی COVID-19 به نظر می‌رسد در حدود ۳.۴ باشد، اما به طور مساوی بین گروه‌های سنی توزیع نشده است. طبق گزارش مرکز کنترل بیماری‌های چینی، در سنین ۹-۳۹ سالگی کمترین میزان مرگ و میر (حدود ۰.۲٪) در حالی که، برای افراد بالای ۸۰ سال، این نرخ به ۱۴٪ می‌رود.

بسیاری از کشورها در تلاش برای کاهش شیوع بیماری کرونا ویروس سفر به کشورهای آلوده را محدود می‌کنند. این بدان معناست که بله، بسیاری از پروازها به ویژه پروازهایی که از طریق چین، ایتالیا ، ایران و کره جنوبی به آنجا منتقل می‌شوند، لغو می‌شوند. با خرید بلیط هواپیما کیش از علی بابا بدون نگرانی می‌توانید در صورت بروز مشکل سفر خود را لغو کنید.

اینکه پرواز شما لغو شده باشد به این بستگی دارد که به کجا سفر می‌کنید و از کجا خواهید آمد. شما باید با هواپیمایی و مشاوره‌ها موقعیت کشور خود را بررسی کنید.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
سعیده سعدی

برای خرید بلیط هواپیما تهران مشهد با بهترنی قیمت به سایت یوتراوز مراجعه کنید
https://utravs.com/flight/Tehran-to-Mashhad