بازارهای شناور تایلند

بازارهای شناور تایلند

یکی از عجیب ترین چیزهایی که درکش کمی مشکل است تصور کردن بازاری برای خرید و فروش بر روی آب است به بانکوک تایلند بروید تا تعدادی از این بازارهای حیرت­ انگیز را از نزدیک با چشمان خود ببینید. بازارهای شناور تایلند از جذاب­ترین مکان­ هایی هستند که هر کسی دوست دارد در آنجا حضور یابد و به خرید مشغول شود. در ادامه مطلب به معرفی تعدادی از این بازارها می­پردازیم.

بازار شناور دامنوئن سادواک

این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای شناور است که در۱۰۰ کیلومتری بانکوک تایلند قرار گرفته. در این بازار اکثر فروشنده­ ها عروسک­ های سنتی­، انواع میوه ­ها و کیف ­های دست­دوز را درمعرض فروش قرار می­دهند. دراین بازار به دلیل اینکه کالاها فاقد برند هستند قیمت نسبتا ازرانی دارند.

بازارهای شناور تایلند

بازار شناور پاتایا

مساحت ۱۰۰هزار متری این بازار باعت شده از لحاظ وسعت بزرگ­ترین بازار شناور جهان شناخته شود. این بازار شناور تایلند از مهم­ترین جاذبه های این کشور است. کالاهایی که در این بازار فروخته می­شود معمولا پوشاک، میوه، سبزیجات و ادویه هستند. برای رفتن به این بازار باید سوار بر قایق شوید و مابین فروشگاه­های آنجا بگردید و خاطره خوشی را برای خود بیافرینید.

چرا تایلند را باید حداقل یک بار ببینیم؟

بازار شناور بانگ خو ویانگ

برعکس دیگر بازارهای شناور بانکوک که سیل زیادی از توریست ها از آن ها بازدید می کنند، “بازار شناور بانگ خو ویانگ” از خلوت ترین بازارهای بانکوک است که به اندازه دیگر بازارها، زیبا و دیدنی است. برای رفتن به این منطقه می توانید از تاکسی و قایق استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم از قایق استفاده کنید و از اسکله Chang pier و یا Bang Kruai تا بازار، ۱۰ دقیقه در میان آب های کانال گشت و گذار کنید. تقریبا هر یک ربع، یک قایق مسافربری از اسکله عبور می کند. از آن جایی که این بازار، همچنان یک بازار شناور سنتی در تایلند است، نباید انتظار خرید سوغاتی را در آن داشته باشید.

بازارهای شناور تایلند

میوه، سبزی، حبوبات تنها چیزی است که در این بازار یافت می شود. اگر فقط قصد تماشای یک بازار شناور تایلندی را دارید، پیشنهاد می کنیم این بازار را انتخاب کنید تا علاوه بر تماشای منظره زیبای آن، عکس های زیبایی هم از این بازار خلوت بگیرید. همچنین نمایش جالبی که تنها در این بازار می بینید، وجود راهبانی است که سوار بر قایق ها از مردم و فروشنده ها صدقه جمع میکنند و تصویر این بازار شناور تایلندی را متفاوت تر از سایر بازارها کرده اند.

نتیجه گیری

بازارهای شناور تایلند دارای فضا و جو منحصر به فردی هستند که آن ها را از دیگر بازارها متمایز می­سازد. برای کسانی که همیشه در بازارهای معمولی خرید می­کنند بسیار جالب است که در این بازارها گشت و گذار کنند همچنین خاطره‌­های فراموش نشدنی  را در مسیر و در حین بازدید از بازارها کسب می­کنند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها