جاذبه های گردشگری ایالت مونتانا ، ایالتی در غرب آمریکا

جاذبه های گردشگری ایالت مونتانا

جاذبه های گردشگری ایالت مونتانا هم طبیعی هستند و هم زیبا! در این ایالت که در غرب آمریکا قرار دارد شما می‌توانید از همه چیز لذت ببرید. در این ایالت می‌توانید مصداق بارز فیلم‌های وسترن را ببینید. در ادامه به معرفی این ایالت و دیدنی‌های جالب آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

پارک ملی گلیشر | Glacier National Park

زمانی که به عکس‌های این منطقه نگاه می‌کنید به یاد نقاشی‌های دادماسک در برنامه لذت نقاشی می‌افتید. این منطقه حفاظت‌شده دارای کوهستان‌ها، چمن‌زار مرتفع و جنگل‌های زیبا و یخچال‌های طبیعی قرار دارند. البته مردم این منطقه را به آبشارهای بلند و دریاچه‌های درخشان آن می‌شناسند.

این پارک دارای ۷۰۰ مایل مسیر مخصوص پیاده‌روی است. این مسیر را می‌توان با خودرو نیز پیمود اما بهتر است آن را پیاده طی کنید. چرا که به آن لقب بهشت گردون داده است. در این منطقه طلوع و غروب خورشید یکی از بهترین منظره‌هایی است که می‌توانید در دنیا ببینید.

جاذبه های گردشگری ایالت مونتانا

بنای یادبود  Little Bighorn Battlefield

این بنا یکی از بهترین بناهای یادبود صلح در آمریکا است. این بنا به یاد درگذشتگان جنگ میان ارتش آمریکا و سرخ‌پوستان ساخته شده است. در این بنا می‌توان بخش‌های مختلفی مثل گورستان یا موزه یافت.

جاذبه های گردشگری کشور کرواسی

گودالی پر از مواد سمی

این گودال در اصل یک معدن روباز بود که در سال ۱۹۵۰ پروژه‌ی آن آغاز شد و در دهه ۸۰ میلادی استخراج مواد معدنی از آن به اتمام رسید. بعد از این سال‌ها یک گودال عظیم با آب و فلزات سنگین سمی حل شده در آن رها شد. این معدن که دیگر هیچ کاربردی برای استخراج مواد معدنی نداشت قابل پر شدن هم نبود به همین علت بازاریاب‌های باهوش به این فکر افتادند که آن را به یک مقصد گردشگری تبدیل کنند.

آنها به هدفشان رسیدند و حالا گردشگران مختلفی با پرداخت نفری دو دلار به یک مکان بلند برای مشاهده گودالی به عمق ۵۴۲ متر هدایت می‌شوند.  طول گودال به ۱/۵ کیلومتر و پهنای آن به ۸۰۰ متر می‌رسد.

جاذبه های گردشگری ایالت مونتانا

طبق گزارش های منتشر شده در منابع محلی، سطح آب در هر ماه حدود ۳۰ سانتی‌متر بالا می‌آید. در سال ۲۰۰۳ برای این که سطح آب به ارتفاع بحرانی نرسد یک سازه‌ی تصفیه آب در کنار آن ساختند. اگر ارتفاع آب از حد مشخصی بالاتر برود باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی می‌شود که منبع استفاده بیش از ۳۰ هزار نفر در شهر نزدیک به آن است.

اتفاقات جالب و وحشتناکی در این گودال به واسطه مواد سمی موجود در آن رخ داده است، برای مثال یک بار در سال ۱۹۹۵ گروهی از ۳۴۲ غاز مهاجر برای استراحت وارد این گودال می‌شوند و صبح روز بعد همه آن‌ها به خاطر سطح بالای مواد سمی موجود در آب می‌میرند.

منبع لست کند
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها