نکاتی که درباره عطرها باید بدانید

رپورتاژ خبری درین عطر

اصطلاحات متفاوتی بر روی بسته ی عطر، شیشه عطر وجود دارد که شاید اکثر مردم نمیدانند مفهوم و معنی آن ها چه چیزی است بنابراین با من همراه باشید تا به اختصار با این اصطلاحات آشنا شوید و بتوانید ادکلن مردانه یا ادکلن زنانه خوشبو با قیمت مناسب بخرید :

عطر با بوی شکلات
عطر با بوی شکلات

نت عطر : هر عطر تشکیل شده از چندین رایحه است که ترکیب آن ها رایحه ای دلنشین برای ما ایجاد میکند . به رایحه هایی که در ۱۵ دقیقه ای ابتدای مصرف عطر به مشام میرسد نت اولیه و به رایحه هایی مه در دقیقه ی ۱۵ ام تا حدود ۲ ساعت بعد به مشام میرسد نت میانی میگویند . همچنین به رایحه هایی که از پس از نت میانی تا زمانی که یک عطر بو میدهد به مشام میرسد را نت پایانی میگویند .

Accord   : به همان روشی که چندین نت را در موسیقی میبایست نگه دارید ، تا آکوردی را تهیه کنید که صدای بی نظیری داشته باشد ، در عطر هم چنین چیزی داریم که میبایست چندین نت عطر را کنارهم خوب قرار داد تا رایحه ای دلنشین ایجاد کند که به این نت های کنار هم آکورد عطر میگویند .

روی عطر

آلدهیدها: آلدهیدها مواد شیمیایی معطر هستند که درخشش و بلند کردن عطرها را فراهم می کنند و بسته به نوع آنها ، رایحه خاص خود را نیز فراهم می کنن Aldehydes C-1 . درخشش را ایجاد می کند. آلدهیدس C-14 و بالاتر یک نت میوه اضافه می کند. شانل شماره ۵ و گورلین میتسکو عطرهای معروف با آلدهید هستند.

پایه یادداشت: اصطلاح سنگین ترین مواد از نظر مولکولی به فرمول عطر و همچنین مواردی که ممکن است فرد بعد از نت های برتر و نت های قلبی متوجه آن شود پایه یادداشت میگویند . یادداشت های پایه به تثبیت سایر نت ها در فرمول عطر کمک می کنند. آنها رایحه سایر مواد را تقویت می کنند. و در بعضی موارد ، عطر و بوی خود را منتقل می کنند.
غلظت: چهار غلظت عمده عطر وجود دارد که می توانید خریداری کنید. آنها نه تنها طول عمر رایحه را نشان می دهند ، بلکه ترکیبات و خصوصیات آن را نیز نشان می دهند. از حداقل غلظت (نسبت روغن عطر کوچکتر نسبت به الکل) به بالاترین   به ترتیب

ادو کلن ، با حدود ۲-۵٪ روغن های عطر. Eau de Toilette

با حدود ۵-۲۰٪ روغن های عطر

Eau de Parfum با حدود ۱۰ تا ۳۰٪ روغن های عطر

و Extract یاPerfume ، با غلظت تقریبی ۲۰-۴۰٪.

FL.OZ  : یا فلوزی واحدی برای حجم است که هر فلوزی معادل حدود ۳۰ ملی لیتر است و برای مثال روی یک عطر با حجم ۹۰ میل باید عبارت  ۳FLOZ  درج شده باشد .

برای خرید یک عطر چه نکاتی را در نظر بگیریم ؟

قبل از خرید عطر با توجه به قیمت بالای دلار باید تعیین کنید که دنبال عطر ارزان هستید یا عطر گران

با توجه به اینکه عطر اصل با دلار وارد کشور میشود بنابراین قیمت بالایی دارد . ولی این قیمت بالا بی دلیل نیست و کیفیت این عطر ها بسیار بالا تر از عطر های فیک میباشد . این برتری کیفیت را میبایست در موارد زیر بررسی کرد .

  • ماندگاری بالاتر عطر اصل : عطر ها تقلبی اکثرا ماندگاری بین ۲تا ۳ ساعت یا کمتر دارند و این موضوع میتواند بسیار اذیت کننده باشد .
  • پخش بوی بیشتر عطر اصل : فیکساتور داخل عطر ها وظیفه ی پخش کنندگی عطر ها را دارد ، بنابراین در عطر های اصل که از فیکساتور اصل نیز استفاده میشود ما پخش بوی بسیار بیشتری رو شاهد هستیم .
  • رایحه ی خوش بوتر : در عطر های اصل رایحه به دلیل اورگانیک و درجه یک بودن ، بسیار دلنشین هستند . و متاسفانه گاها شاهد این هستیم عطر های تقلبی رایحه ای کاملا متفاوت با عطر های اصل دارند .

و کلی موارد دیگر که تفاوت های عطر اصل و تقلبی را آشکار میکند .

از این رو میبایست با توجه به نیاز خود تصمیم بگیرید که عطر اصل برای شما مناسب تر است یا عطر تقلبی با قیمت بسیار پایین تر . پیشنهاد من این است که عطر اصل تهیه کنید حتی شده با حجم کمتر چون همیشه کیفیت مهم تر از کمیت بوده و هست و یک عطر تقلبی جذابیت خاصی ندارد .

حال موضوع این است اگر به دنبال عطر اصل هستیم آن را از کجا تهیه کنیم .

اگر به مغازه های داخل شهر و بازار تهران سری بزنیم متوجه میشویم تمام عطر ها یا شرکتی هستند و در ایران بسته بندی میشوند و گاها با نام اصل به فروش میرسند و یا عطر ها ساخته ی دست عطر فروشان داخل شهر هستند که با ترکیب اسانس و فیکساتور عطر در همان مغازه تولید میشوند که هر دوی آن ها کاملا غیر اصل به حساب می آیند .

اما یکی از وارد کننده های اصلی عطر که مستقیما به فروش آن میپرداز فروشگاه آنلاین درین عطر است که بیش از ۵۰۰ مدل متنوع عطر اصل با گارانتی ضمانت دارد . این گارانتی خیال خریدار را به طور کامل راحت میکند که عطر خریداری شده اصل است و در غیر این صورت عطر را بطور کامل پس میگیرد .

درین عطر تمام عطر های با برند های پرطرفدار دنیا را در فروشگاه آنلاین خود دارد و در سریع ترین زمان ممکن آن هارا برایتان ارسال میکند . از دیگر امکانات این فروشگاه تخصصی عطر ، امکان پرداخت هزینه درب منزل است که با این کار اطمینان خرید را برای مشتریانش به ۱۰۰% میرساند .

.

در انتها باید دانست عطر ها تنوع بسیار زیادی دارند و برای انتخاب یک عطر مناسب آیتم های زیادی رو باید در نظر گرفت . شاد و پیروز باشید.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
معصومه
امتیاز :
     

ممنون بابت مطلب مفیدتان
یه سوال داشتم. آیا عطرهای ادوتویلت و ادوپرفیوم از نظر ماندگاری و پخش بو هم با هم تفاوت دارن؟