دانستنی هایی که باید درباره بلیط هواپیما بدانید!

برای رفتن به سفر راه‌های مختلفی وجود دارد، عده‌ای با خوردو شخصی یا قطار، گروه دیگر آرامش قطار را انتخاب می‌کنند و عده‌ای دیگر عاشق دیدن مناظر طبیعی از بالا هستند از این رو با هواپیما سفر می‌کنند.

شاید اکثر کسانی که با ماشین شخصی به سفر می‌روند از ریزه کاری خرید بلیط هواپیما فرار می‌کنند. اگرچه پروسه خرید بلیط هواپیما خیلی کار سخت ی نیست اما دارای یکسری دانستنی جالب بلیط هواپیما است که اگر به هنگام خرید به آن توجه کنید، می‌توانید خرید آسان و سفری دلپذیرتری را تجربه کنید.

 

به صرفه ترین قیمت بلیط هواپیما در فصول کم رونق است!

سفر به کیش، قشم و بندرعباس در تابستان یا رفتن به تبریز، ارومیه یا کرمانشاه در زمستان، کار سخت و دشواری به نظر می‌رسد. چون آب و هوا احتمالا بسیار گرم یا بسیار سرد و آزاردهنده خواهد بود. ولی اگر بدانید قیمت بلیط هواپیما در فصل‌هایی که گردشگری رونق کمتری دارد (low season) چه قدر ارزان تر است، شاید نظرتان عوض شود! اگر به همراه خانواده، کودکان یا سالمندان سفر می‌کنید، این روش را پیشنهاد نمی‌دهیم. اما اگر چند جوان هستید و روحیه ماجراجویی دارید، بد بودن آب و هوا در مقابل اقتصادی بودن سفر، مشکل خیلی بزرگی به نظر نمی‌رسد. علاوه بر اینکه بقیه هزینه‌های سفر مثل اقامت هم در این فصل ها ارزانتر است، چون ظرفیت هتل ها و اقامتگاه‌ها معمولا در این فصل‌ها، خالی است.

 

برای سفر روز‌های آخر هفته گزینه مناسب‌تری می‌باشد!

اگر چه با وصل کردن روز‌‌های بین تعطیلی‌های رسمی می‌توانید تعطیلات طولانی تری داشته باشید اما با اضافه کردن روز‌های بین دو تعطیلی رسمی می‌تواند باعث ایجاد پیک مسافرتی شود که به خودی خود می‌تواند قیمت بلیط هواپیما را دستخوش تغییر کند. بنابراین اگر قصد دارید در این ایام سفر کنید سعی کنید خرید بلیط خود را به روزهای پایانی موکول نکنید تا علاوه بر قیمت مناسب از خرید آرام و بی‌دغدغه لذت ببرید.

 

زمان، عنصری مهم در بلیط هواپیما!

زمان یکی از عوامل مهم سفر به شمار می‌رود تا حدی که می‌تواند قیمت بلیط شما را تغییر دهد. یک محاسبه ساده قبل از اقدام به خرید بلیط هواپیما می‌تواند در هزینه‌‌های شما صرفه جویی کند. کافی است به زمان پرواز خود دقت کنید، اگر ساعت پرواز شما ساعت ۸ صبح باشد و پس از گذشت ۲ ساعت به مقصد مورد نظر خود برسید می‌توانید هتل خود را به موقع تحویل بگیرید و زمان کافی برای گشت و گذار در شهر داشته باشید حتی روزی که پرواز شما به زمین نشسته است. اما اگر بلیط خود را به نحوی بخرید که بعد از ظهر یا شب به هتل برسید علاوه بر این که زمان روز‌ را از دست داده اید، باید هزینه یک روز کامل هتل را نیز پرداخت کنید.

 

خریدتان را از یک موتور جستجو بلیط هواپیما انجام دهید.

رزرو اینترنتی بلیط هواپیما کار آسانتر و بهینه‌تری است. چون اینترنت همه جا در دسترس است و سایت‌های فروش بلیط هواپیما هم پرتعداد هستند. اما همین پرتعدادی سایت های خرید بلیط هواپیما، کار را دشوارتر هم کرده است. چون هر کدام قیمت‌های متفاوتی برای یک پرواز مشخص ارائه می‌کنند. در این شرایط نیاز است تا از یک روش هوشمندانه استفاده کنید و آن هم استفاده از موتور جستجو تخصصی بلیط هواپیما و بازارهای مجازی سفر مثل سفرمارکت است. این ابزار، همه سایت‌ها و قیمت‌ها را گردآوری کرده و در یک جا به شما نمایش می‌دهد و یکی از مزایا خرید آنلاین بلیط هواپیما محسوب می شود. همچنین شما می توانید از طریق مجله گردشگری سفرمارکت، مطالب مربوط به سفر و جاهای دیدنی شهر و کشورهای مختلف را بخوانید و مطالب تولیدی مانند راهنمای سفر به استانبول را مطالعه کنید.

 

 

بلیط لحظه آخری یا چارتری؟

بلیط چارتری به بلیط هایی گفته می‌شود که یک آژانس به دلیل پیش خرید کردن صندلی های یک پرواز، آنها را در اختیار و انحصار خودش دارد. گاهی صندلی های چارتر شده، پر نمی‌شوند و در نزدیکی زمان پرواز، آژانس آنها را با قیمت کمتری عرضه می‌کند تا هواپیما با صندلی های خالی پرواز نکرده و آژانس بیش از این زیان نکند. به همین ترتیب وقتی که به زمان پرواز نزدیکتر می‌شویم، قیمت بلیط هواپیما کم می‌شود و به همین دلیل به آنها بلیط لحظه آخری می‌گویند. هر دو این گزینه‌ها، برای سفرهای اقتصادی ایده آل هستند. اما دو نکته برای استفاده از آنها وجود دارد. یکی اینکه باید چمدانتان بسته و آماده سفر باشید. دوم اینکه گوش به زنگ و مراقب قیمت ها باشید که این مورد هم باز نیازمند استفاده از موتور جستجو بلیط هواپیما است. زیرا قیمت همه آژانس ها را در یکجا به طور پیوسته به شما نمایش می‌دهد.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها