۲۳ واقعیت در رابطه با کشور اسپانیا که حتما برایتان جالب خواهد بود

فکر می­کنید اسپانیا فقط یعنی خورشید و ماسه و خواب نیمروزی؟ با این حقایق درباره اسپانیا که احتمالا نمی­دانید به کلی نظرتان تغییر خواهد کرد.

چقدر درباره اسپانیا می­دانید؟ اگر قصد نقل مکان و مهاجرت به این کشور را دارید پس بهتر است بیشتر درباره خانه جدیدتان بدانید.

لیستی از حقایق جالب مربوط به اسپانیا که احتمالا نمی­دانید

۱. اسپانیا دومین کشور بزرگ اتحادیه اروپاست

اسپانیا یا امپراتوری اسپانیا دومین کشور بزرگ اتحادیه اروپا پس از فرانسه است. اگر جزایر قناری و قلمروهای اسپانیایی در خط ساحلی آفریقای شمالی را هم حساب کنیم مساحت این کشور به حدود ۵۰۶۰۰۰ کیلومتر مربع می­رسد.

۲. اسپانیا در گذشته چند امپراتوری جدا بود

درست مثل بیشتر کشورهای اروپایی دیگر، اسپانیای مدرنی که می­بینید پیشتر مجموعه­ای از امپراتوری­های جدا بود. در قرن ۱۵ وقتی فرناندو از آراگون و ایزابل از کاستیل با یکدیگر ازدواج کردند، این پادشاهی­ها را با یکدیگر متحد نمودند. اگر فکر می­کنید آموختن یک زبان دشوار است باید بدانید که بیشتر این پادشاهی­ها زبان خودشان را داشتند.

۳. اسپانیا دومین زبان جهان از نظر تعداد متکلمان است

زبان بومی اسپانیا پس از زبان ماندارین چینی، با ۴۰۴ میلیون متکلم دومین زبان جهان به حساب می­آید. اگرچه زبان اسپانیایی زبان رسمی اسپانیاست اما زبان­های ناحیه­ای کاتالان، باسک (اوسکارا) و گالیکی (گالگو) در مناطق خود رسمی به حساب می­آیند.

۴. برهنگی در اسپانیا قانونی است

با هوای داغ مدیترانه­ای، تابستان­های خشک و زمستان­های ملایم و بارانی، شاید وسوسه شوید در اسپانیا برهنه شوید. با وجود ۳۰۰۰ ساعت آفتابی در سال، جایی بهتر از اینجا برای برنزه کردن خودتان پیدا نمی­کنید. علاقه­مندان پوشیدن لباس های خنک و باز اگر بدانند این مدل در اسپانیا قانونی است بسیار خوشحال خواهند شد.

بیشتر بدانیم: اخذ اقامت یونان ( شرایط + مراحل + هزینه ها)

۵. اسپانیا با ۴۷ میلیون نفر جمعیت، پنجمین کشور بزرگ اروپاست

اگرچه شاید فکر کنید که این مقداری زیاد است، در واقعا سه چهارم این جمعیت در مناطق شهری زندگی می­کنند. مثلا ۶.۵ میلیون نفر در مادرید و ۵.۵ میلیون نفر در بارسلونا ساکن هستند. این یعنی هر دو شهر جمعیتی بیشتر از کشور نیوزیلند دارند.

۶. اسپانیایی­های بیشتر عمر می­کنند …

بر اساس آمارها، اسپانیا با امید به زندگی ۸۳ سال، دومین رتبه را در میان کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) داراست. تنها ژاپنی­­ها امید به زندگی بیشتری از اسپانیایی­ها دارند. اعداد و ارقام نشان می­دهند که زنان اسپانیایی نسبت به مردان بیشتر عمر می­کنند: ۸۵ سال برای زنان در مقابل ۷۹ سال برای مردان.

۷.  … که به­معنای جمعیت کهنسال است

سازمان ملل پیش­بینی کرده که اسپانیا تا سال ۲۰۲۵ یکی از پیرترین جمعیت­های جهان را خواهد داشت. آن­ها برآورد کرده­اند که طی سی سال، بیش از ۳۰ درصد جمعیت اسپانیا بالای ۶۰ سال سن خواهند داشت.

۸. اسپانیا آن­طور که شما فکر می­کنید مذهبی نیست

برخلاف اهمیت مذهب در فرهنگ اسپانیایی، تنها ۱۳ درصد جمعیت اسپانیا هر یکشنبه به کلیسا می­روند. بر اساس مطالعه­ی مرکز مطالعات جامعه­شناختی اسپانیا در سال ۲۰۱۲، هنوز ۷۰ درصد مردم محلی کاتولیک هستند.

۹. اسپانیا یک سلطنت مشروطه است

پس از مرگ دیکتاتور راست­گرا، ژنرال فرانکو، شاه خوان کارلوس اول در سال ۱۹۷۵ به قدرت برگشت.

۱۰. بازرسان مالیاتی چندانی وجود ندارند

بر اساس آمار سمی در اسپانیا به ازای هر ۱۹۲۸ مالیات­دهنده، یک بازرس مالیاتی وجود دارد.

۱۱. اسپانیا دومین نرخ بیکاری در اروپا را دارد

آمار سال ۲۰۱۹ نشان می­دهد که اسپانیا در اتحادیه اروپا پس از یو نان بالاترین نرخ بیکاری را دارد. با ین حال نرخ کنونی ۱۳.۸ درصد افزایش چشمگیری نسبت به ۲۴.۲ درصد سال ۲۰۱۵ به حساب می­آید.

۱۲. اسپانیا جای خوبی برای زنان کارآفرین است

در طول پنج ساله­ی پس از شروع بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸، زنان کارآفرین ۴۰ درصد کسب­وکارهای جدید در اسپانیا را شروع کردند. این یعنی ۸۰۰ هزار کسب­وکار جدید و رونق چشمگیری در اقتصاد.

۱۳. پائیا یادتان نرود

اگرچه بسیاری از خارجی­ها پائیا را به­عنوان غذای ملی اسپانیا می­شناسند اما خود اسپانیایی­ها اینطور فکر نمی­کنند. دلیل آن هم این است که این برنج رنگارنگ یک غذای والنسیایی است نه یک غذای ملی.

۱۴. مهدکودک چندان رونقی ندارد

از آنجایی که والدین محلی کارشان را خوب بلدند، مهدکودک­های خارج از ساعت مدرسه در اسپانیا محدود هستند. به همین دلیل است که یک چهارم پدربزرگ­ها و مادربزرگ­ها به صورت روزانه از نوه­هایشان پس از اتمام ساعت مدرسه نگه­داری می­کنند.

۱۵. آمار مدرک دبیرستان در اسپانیا پایین­تر از میانگین است

بر اساس آمارهای رسمی تحصیل در اسپانیا ، حدود نیمی از بزرگ­سالان تا سن ۶۴ سال مدرکی معادل دیپلم دبیرستان دارند، یعنی پایین­تر از میزان ۷۵ درصدی دارندگان همین مدرک در کشورهای OECD. با این حال نسل­های جوان­تر در حال برگرداندن این روند بوده و ۶۵ درصد نسل هزاره (متولدین ۱۹۸۰ تا حدود ۲۰۰۰) از مدرک دیپلم برخوردارند و این عدد در حال بیشتر شدن است.

۱۶. اسپانیایی­ها عاشق استراحت کردن هستند

جای تعجب نیست که اسپانیایی­های نسبت به سایر ملیت­های دیگر همه ­چیز را کمی آسان­تر می­گیرند. در واقع بر اساس آمار OECD که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، اسپانیایی­ها به طور میانگین از هر ۲۴ ساعت ۱۶ ساعت اوقات فراغت دارند که صرف خوردن و نوشیدن و خوابیدن می­شود.

۱۷. اولین رمان در اسپانیا نوشته شد

میگوئل دو سروانتِس در سال ۱۶۰۵ کتااب دن­کیشوت را نوشت که بسیاری آن را اولین زمان مدرن جهان می­پندارند. این کتا ب به­عنوان یکی از مهم­ترین آثار ادبیات اسپانیا شناخته می­شود و بنیان ادبیات غربی به حساب می­آید.

۱۸. تعداد زیادی از میراث جهانی یونسکو در اسپانیا هستند

تا ماه ژوییه ۲۰۱۹، ۴۷ مکان میراث جهانی یونسکو در اسپانیا بوده است، یعنی سومین کشور جهان. این مکان­ها شامل شهرهای تاریخی، کلیساهای مهم و … هستند. تنها ایتالیا و چیِن با داشتن ۵۵ اثر از اسپانیا بالاترند.

۱۹. منگنه در فرهنگ اسپانیایی

شاید وقتی اسپانیا را تصور می­کنید این اولین چیزی نباشد که به ذهنتان می­آید اما دستگاه منگنه یک ابداع اسپانیایی است. منگنه در قرن ۱۸ در باسک برای شاه لویی پانزدهم ساخته شد. طی و سطل و همچنین لباس فضایی همه ابداعات اسپانیایی­ها هستند.

۲۰. اینجا بهشت عاشقان روغن زیتون است

اگر تا حالا فکر می­کردید ایتالیایی­ها یا یونانی­ها بهترین روغن زیتون جهان را تولید می­کردند اشتباه می­کردید، اما شما را می­بخشیم، اسپانیا بهترین تولیدکننده روغن زیتون است. ایالت ایبری سالانه بیش از ۱.۵ میلیون تن روغن زیتون تولید می­کند که بیشتر آن از بخش جنوبی اندلس می­آید.

۲۱. نیروی باد

اسپانیا در بحث انرژی تجدیدپذیر پیشرو است. در واقعا اسپانیا اولین کشوری در جهان بود که بزرگ­ترین منبع تولید برقش از نیروی باد می­آید. در سال ۲۰۱۳، توربین­های بادی ۵۴۰۰۰ گیگاوات برق (یک پنجم مصرف کشور) را تولید می­کردند.

۲۲. اسپانیا رگه­­ای هنری دارد

اسپانیا در طول قرن­ها زادگاه برخی از بزرگ­ترین هنرمندان جهان بوده است. از دیه­گو ولاسکوئز در قرن ۱۷ تا پابلو پیکاسو و سالوادور دالی در قرن ۲۰، اسپانیا سنت اعطای هنرمند به جهانیان را حفظ کرده است.

۲۳. در اسپانیا پری دندان وجود ندارد

اما نگران نباشید دندان­ها هدر نمی­روند. کودکان اسپانیای وقتی دندانشان می­افتد به داستان پری دندان مشهور آن را زیر بالششان می­گذارند تا موش جادویی راتونیکتو پرز آن را بردارد. پرز کوچک مثل پری دندان، دندان­ها را برمی­دارد و به جای آن پول یا هدیه کوچکی می­گذارد.

آژانس مهاجرتی و کسب و کار چهره نگار آماده ارائه هرگونه خدمات مهاجرتی : اخذ اقامت اروپا، ویزای تحصیلی، ویزای کاری و … به شما عزیزان است.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها