یاکوتسک روسیه ؛ سرد‌ترین شهر جهان

یاکوتسک روسیه ؛ سرد‌ترین شهر جهان

زمستان یکی از زیبا‌ترین فصل‌های خداست که با آمدنش مارا به بازی با برف و سرسره بازی در کوه‌های برفی دعوت می‌کند. اما آیا فکر کرده‌اید که اگر کل سال را درگیر زمستان باشیم چه می‌شود؟ ما امروز شما را به یاکوتسک روسیه سرد‌ترین شهر در شمال شرقی روسیه میبریم که مردم این منطقه تقریبا کل سال را در زمستان سپری می‌کنند.

سرما در این شهر به قدری شدید است که آن را اینگونه تصور کنید که در هوای آزاد سرما باعث یخ زدن بدن، رطوبت بینی، مژه‌ها و حتی مو‌های شما می‌شود. مردم این شهر برای محافظت از بدن خود در برابر سرما گاهی دو پالتو و چند جوراب روی هم می‌پوشند. در ادامه با زندگی این مردمان عجیب بیشتر آشنا شویم.

سرد‌ترین شهر جهان کجاست؟

یاکوتسک نام شهری است در شرق سیبری و مرکز جمهوری یاقوتستان روسیه که سرد‌ترین شهر جهان است. این شهر که از بندر‌های مهم رودخانه لنا است ۲۱۰,۶۴۲ نفر جمعیت دارد. دمای معمولی این شهر در زمستان ۴۰ در جه زیر صفر است. هزار نفر ساکن این شهر واقع در شمال شرق سیبری توانسته‌اند خود را با این سرمای استخوان سوز وفق دهند.

آشنایی با جاذبه های گردشگری روسیه

زندگی در سرد‌ترین شهر جهان چگونه می‌گذرد؟

سرما در یاکوتسک روسیه، به شکل دیوانه‌واری سایه گسترانده است و ساکنین این شهر را با مشکلات فراوانی درگیر کرده است. دمای یاکوتسک در زمستان به ۶۰ درجه زیر صفر هم می‌رسد و سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در این شهر به دلیل سرمازدگی و انجماد جان خود را از دست می‌دهند.

به دلیل سرمای کشنده یاکوتسک مردم سعی می‌کنند به سرعت کارهایی که بیرون خانه دارند را انجام داده تا زودتر به خانه برگردند. در بازار ماهی این شهر کسی از یخچال و فریزر استفاده نمی‌کند، زیرا که هوا به اندازه کافی برای یخ زدن ماهی ‌ها سرد است.به دلیل ساختار زمین در این شهر، لوله‌های گاز نه در زیر زمین بلکه به مانند کابل‌های برق، روی هوا قرار دارند.

یاکوتسک روسیه

این سرما سیستم آبرسانی به داخل خانه را متوقف کرده و مردم به ناچار در فصل پاییز قطعات بزرگ یخ را جهت تامین آب مصرفی خود در فصل زمستان به خانه می‌آورند. مردم این شهر هرگز نمی‌توانند اتومبیل خود را خاموش در خیابان رها کنند چرا که روشن کردن دوباره آن غیر ممکن خواهد شد. منابع نفت و معادن طلا و الماس در پیرامون این شهر شاید تنها عاملی باشد که مردمان یاکوتسک روسیه را تشویق به ماندن و تحمل این سرمای کشنده باشد.

منبع ایمنا العربیه
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها