نخستین تمدن هایی که خط موسیقی داشتند

شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که اولین بار چه کسی خط موسیقی و نت ها را اختراع کرده است؟ البته که برای این سوال جوابی نیست اما می‌توانیم این سوال را مطرح کنیم که اولین تمدن هایی که از نت موسیقی استفاده کردند و به نحوی آن را اختراع کردند، چه کسانی بوده اند؟ در این نوشته قصد داریم تا با بررسی تحقیقات دانشمندان و پژوهشگران به این سوالات مهم پاسخ دهیم. پس تا انتهای این پست کوتاه همراه باشید. ضمنا حتما دیدگاه ارزشمند خود را در انتهای این نوشتار برای ما ارسال کنید.

کدام تمدن ها اولین بار از نت ها استفاده کردند؟

همانطور که می‌دانید نت ها و خطوط حامل خط موسیقی هستند. ما با استفاده از نت ها به نوازندگی می‌پردازیم و یا این که می‌توانیم آهنگ ها را تشخیص دهیم. تحقیقات باستان شناسان نشان داده است که هندی‌ها ، مردم سومر ، مردم آشور و چینی‌ها از نخستین تمدن هایی بوده اند که از نت ها برای خواندن موسیقی استفاده کرده اند. آلات موسیقی پیشرفته ای کشف شده است که مربوط به ۵ هزار تا ۷ هزار سال پیش می‌باشند.

بهترین سایت دانلود موزیک ایرانی

موسیقی در مذهب ها

افرادی که از مذهب بودایی پیروی می‌کردند، کتب خود را بر اساس موسیقی و نوعی آهنگ می‌خواندند. این خواندن به همراه نوعی رقص و آواز هم بوده است.

همچنین در حماسه هومر نیز می‌توانید آثاری از نوازندگی و آهنگ را پیدا کنید.

اگر بخواهیم به تاریخ یهود برگردیم می‌توانیم به داوود اشاره کنیم که آن چنان صدای خوشی داشت که حتی حیوانات هم جذب صدای او می‌شدند.

نت های موسیقی

وقتی که کمی جلوتر می‌آییم یعنی در سال ۹۳۰ میلادی در موسیقی ابداعات جدیدی ایجاد شد. حروف الفبایی برای اصوات در نظر گرفته شد . تکمیل و بهبود این فرایند تا سال ۱۴۵۰ میلادی طول کشید تا این که خطوط حامل به وجود آمد و نت های دو ، ر ، می ، فا ، سل ، لا ، سی برای آن در نظر گرفته شد. این پیشرفت مدیون موسیقی کلیسا بود.

همچنین برخی شواهد نشان داده است که همانطور که موسیقی کلیسا پیشرفت می‌کرد، موسیقی عام مردم ، موسیقی حماسی و فولکوریک نیز گسترش پیدا کرده و موسیقیدان ها از موسیقی کلیسا الهان می‌گرفتند و انواع جدید و منحصر به فرد خود را تولید می‌کردند.

اولین سازهای مورد استفاده در ایران هم چیزی بود که به بربت و تار شباهت داشت .

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها