تاریخچه شکل گیری موسیقی

از گذشته تا کنون موسیقی بخش غیر قابل انکاری در زندگی انسان ها بوده است. اما همیشه این سوال مطرح است که چگونه اولین قطعه موسیقی شکل گرفت. چگونه انسان‌ها توانستند متوجه شوند که تکرار منظم برخی اصوات می‌تواند برای آن ها گوشنواز باشد. نخستین انسانی که متوجه این موضوع شد که بوده؟ در این نوشته قصد داریم تا برخی از این موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه بوده و دیدگاه ارزشمند خود را در انتهای همین پست برای ما ارسال کنید.

اولین ساز چقدر قدمت دارد؟

پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که احتمالا مفهوم آهنگ یا موسیقی توسط انسان متمدن به وجود آمده است. این مفهوم که هم ارزشمند است و هم سرگرم کننده ، یک ابزار جهت شاد کردن و سرگرم کردن افراد بوده است. تحقیقات نشان داده که قدیمی ترین ساز کشف شده بیش از ۴۰ هزار سال پیش به وجود آمده است.

حتی پیش از آن که آلات موسیقی یعنی سازها به وجود بیایند، مفهوم موسیقی وجود داشته است و انسان ها می‌توانستند الگوهای صوتی را تشخیص دهند.

بهترین سایت دانلود آهنگ محلی

ساز فلوت در جنوب غرب آلمان

نیکلاس کنارد که یکی از پژوهشگران در این زمینه می‌باشد، گفته است که در جنوب غرب آلمان هشت فلوت پیدا کرده ایم.

همچنین پژوهش ها نشان داده است که نئاندرتال ها ( گونه ای از جانداران که ما به اشتباه از آن ها به عنوان انسان های اولیه یاد می‌کنیم) با این از برخی لحاظ شناختی از انسان ها در رتبه کمتری قرار داشتند، اما فلوت می‌نواختند. یک فلوت به قدمت ۴۳ هزار ساله که متعلق به نئاندرتال ها است، این گفته را ثابت کرده است.

فهمیدن موسیقی توسط حیوانات

یک دانشمند ثابت کرده است که برخی از حیوانات پستاندار می‌توانند آهنگ بشنوند. دقیقا مانند انسان ها که می‌توانند ملودی ها را از یکدیگر تشخیص دهند، میمون‌ها نیز می‌توانند تفاوت های ناچیز میان الگوهای صوتی را تشخیص دهند .

داروین نابغه طبیعت دان از نخستین افرادی بوده است که تلاش خود را کرد جوابی برای این سوال ها پیدا کند. او همواره تلاش می‌کرد تا علت علاقه بشر به موسیقی را توضیح دهد. در یکی از کتاب هایش به این موضوع اشاره کرده است که آواز پرندگان مانند موسیقی است.

اما آنچه که هنوز برای ما ناپیداست این است که موسیقی شاید مانند زبان برای ایجاد ارتباط و بیان احساسات بین انسان ها بوده است. هنگامی که انسان ها گروه های بزرگ تری تشکیل می‌دادند ، به این وسیله وحدت خود را حفظ می‌کردند.

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها