راهنمای سفر به جزیره کیش

جزیره کیش که به آن مروارید خلیج فارس می‌گویند و در کنار دیگر جزایر ایرانی، جنوبی ترین نقطه ایران را تشکیل می‌دهندکه به عنوان یک جزیره مرجانی بسیار زیبا در خاورمیانه شناخته شده است. این جزیره که  از دهه ۵۰ خورشیدی به یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری و تجاری ایران تبدیل شده است تا تفریحات زیادی را برای گردشگران جزیره کیش پدید آورد. پیش از سفر بهتر است راهنمای سفر به کیش را مطالعه کنید.

 

جغرافیا و آب و هوای کیش

جزیره کیش با مساحت ۹۱.۵ کیلومتر در ‍۱۲ کیلومتری کرانه شیبکوه واقع‌شده است و به‌عنوان بخشی از شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان در نظر گرفته می‌شود. همینطور در امتداد ساحل کیش، صخره های مرجانی و بسیاری از جزایر کوچک دیگر وجود دارد. این جزیره در بیشتر روز های سال آب و هوایی گرم و مرطوب دارد ولی در فصل پاییز و زمستان آب و هوای این جزیره بسیار مناسب برای گردشگران می شود به صورتی که معمولا در این فصل جزیره کیش بسیار شلوغ است.

 

سفر با هواپیما به جزیره کیش

برای رسیدن به این جزیره زیبا راه های زیادی وجود دارد که بسته به علایق شما این مسیرها می تواند متفاوت باشد اما گزینه سریعتر و آسانتر، سفر هوایی به کیش است. در سال ۱۳۵۲ روستایی به نام ماشه برای ساخت فرودگاهی مجهز در این جزیره انتخاب شد. از آن سال تا به الان فرودگاه کیش به یکی از پرترافیک ترین فرودگاه های کشور تبدیل شده است. شرکت های هواپیمایی ایرانی متعددی، پروازهایی به مقصد جزیره کیش را برنامه‌ریزی کردند. همین موضوع تنوع ساعتی و کیفی پروازها را برای مسافران و گردشگران زیاد کرده است. بنابراین با افزایش ایرلاین‌ها و تقاضای بلیط، بخش اصلی و عمده هزینه سفر مربوط به تهیه بلیط هواپیما است اما با روش‌هایی می‌توان دست‌کم، ارزانترین بلیط کیش را پیدا کرد. مثلا می‌توانید از بلیط لحظه آخری کیش استفاده کنید و یا از یک موتور جستجو بلیط هواپیما استفاده کنید که بتواند قیمت همه عرضه کننده ها و تامین کنندگان بلیط هواپیما را یکجا گردآوری و به شما نمایش دهد.

 

حمل و نقل در شهر کیش

برای جابه جایی در جزیره اگر فردی پر انرژی و ماجراجو هستید می توانید با دوچرخه مسیرهای داخلی را طی کنید و یا حتی می توانید با پیاده‌روی در این جزیره از مناظر لذت ببرید. یکی دیگر از راه‌حل‌ها برای جابه جایی، استفاده از اتوموبیل است که شما می توانید آن را از مراکز مربوطه با پرداخت روزانه، کرایه کنید و به راحتی در این جزیره زیبا جابه جا شوید. و درانتها با استفاده از تاکسی، رسیدن به تمامی نقاط جزیره برای شما امکان پذیر است.

 

جاذبه های گردشگری تاریخی جزیره کیش

با توجه به پیشینه تاریخی جزیره کیش، می توانید از مقاصد تاریخی جذاب آن دیدن کنید و با فرهنگ و تاریخچه این جزیره بیشتر آشنا شوید. در اینجا به اختصار تعدادی از این تفریحات را برای شما نام می‌بریم.

شهر تاریخی حریره: گفته می شود این شهر متعلق به قرن ۸ است. اگر چه امروزه مقدار خیلی زیادی از این بافت تخریب شده است اما همچنان بقایای این شهر نشان دهنده عظمت و شکوه آن در گذشته است.

کشتی یونانی: این کشتی از سال ۱۹۶۶ در سواحل جنوب غربی جزیره لنگر انداخته است. این کشتی یونانی هنگام رد شدن از کنار جزیره به گل نشست و خدمه آن مجبور به رها کردن کشتی در این جزیره شدند.

شهر زیرزمینی کاریز: کاریز یک شهر زیرزمینی با ۲۵۰۰ سال قدمت در ۱۶ متر زیر سطح زمین است. در ابتدا دلیل شکل‌گیری این شهر احداث قنات و تونل هایی برای بهره‌برداری از آن بود که به تدریج به شهری زیرزمینی تبدیل شد.

آب انبار دوقلو: این آب‌انبار در دهه ۸۰ خورشیدی بر روی مخروبه های یک آب انبار قدیمی یک آب انبار جدید با معماری بر گرفته از سازه ها و بادگیرهای یزدی ساخته شد.

خانه مردم‌شناسی بومیان: این خانه بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد و تمامی اتاق ها و فضاهای خانه با حفظ معماری سنتی با استفاده از مصالح بومی و سبک زندگی بومیان کیش در ۸۰ سال پیش بازسازی شده است.

 

رستوران ها و غذاهای کیش

بخشی از جذابیت سفر به جزیره کیش، رستوران گردی و امتحان غذاهای مختلف است. با وجودی که جزیره کیش، خیلی گسترده و وسیع نیست، اما رستوران ها و کافه های زیادی در آن وجود دارد و در بخش‌های مختلف جزیره پراکنده شده‌اند. خوب است بهترین رستوران های کیش را بشناسید و در کیش حتما ماهی و غذاهای دریایی را امتحان کنید.

بهترین رستوران های شرق: کافه رستوران پیکولو، رستوران رودکی، رستوران دارچین، فودکورت فودلند، سفره خانه لیالی، کلبه فلفل، رستوران توتی فروتی و …

بهترین رستوران های شمال: پیتزا جزیره، رستوران برکت، فودکورت مرکز خرید دامون، رستوران ساحلی فودسان و …

بهترین رستوران های غرب: رستوران شاندیز صفری، رستوران کلبه درویش، کافه آناناس و …

 

مراکز خرید کیش

کیش به دلیل اینکه منطقه آزاد تجاری است، از این رو مکانی مناسب برای خرید و تجارت است. مراکز خرید بزرگی در کیش وجود دارد که بیشتر آنها در قسمت شرقی جزیره واقع شده اند. تعدادی از این مراکز خرید عبارت اند از: مرکز خرید دامون، بازار مریم، بازار مرجان، پدیده و …

 

اقامت در جزیره کیش

به دلیل اینکه هر ساله کیش مقصد تعداد زیادی از گردشگران از سراسر ایران و حتی جهان است، تعداد بسیار زیادی اقامتگاه در این جزیره ساخته شده است. وجود  هتل های لوکس پنج ستاره مثل: هتل ترنج، داریوش، ارم و … گرفته تا اقامتگاه های ارزانتر، تصمیمگیری در مورد محل اقامتتان را ساده تر و راحت تر می‌کند.

اگر می خواهید سفر کنید و در فصل پاییز یا زمستان هستید در انتخاب مقصد کیش برای سفر خود تردید نداشته باشید. همین الان می توانید با تهیه ارزانترین بلیط هواپیما کیش، از سفرمارکت به این جزیره زیبا و جذاب سفر کنید.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها