دیجیتال مارکتر کیست و چه وظایفی بر عهده دارد؟

دیجیتال مارکتینگ صنعت خاص خود را دارد که در آن شرایط لازم فراتر از استراتژی های اساسی بازاریابی و مهارت های خلاقانه است.

غزاله اسماعیلی در این مقاله سعی دارد تا شما را با مفهوم دیجیتال مارکتر آشنا کند. اگر قصد ورود به صنعت دیجیتال مارکتینگ را دارید ، درک مهارت های مورد نیاز و آنچه بازاریابان دیجیتال انجام می دهند مکان خوبی برای شروع است.

تعریف دیجیتال مارکتر:

به طور کلی ، یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ وظیفه استفاده از کانال های دیجیتال برای تولید سرنخ و ایجاد آگاهی از برند را دارد. کانال های دیجیتال عبارتند از:

  • وب سایت های شرکت
  • رسانه های اجتماعی
  • رتبه بندی موتور جستجو
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات نمایش آنلاین
  • وبلاگ های شرکتی

فراتر از این ، کارشناس دیجیتال مارکتینگ همچنین باید از تجزیه و تحلیل قابل اندازه گیری برای شناسایی نقاط ضعف و یافتن راه هایی برای بهبود عملکرد در این کانالها استفاده کند. در این نقش ، شما می توانید مسئول تمام جنبه های استراتژی دیجیتال یک شرکت باشید یا فقط بر روی یک مورد تمرکز کنید.

توانایی های کارشناس دیجیتال مارکتینگ:

مهارت ها و زمینه های تخصص کلی یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر است:

  • ویدئو: جلب توجه آنلاین افراد دشوار است. آمار نشان می دهد که ویدئو با افزایش رتبه در Google ، میزان جذابیت را افزایش می دهد. لازم نیست که تهیه کننده ویدیو شوید اما در عوض ، بر اصول ایجاد یک ویدیو تمرکز کنید. داشتن درک درستی از نحوه نوشتن اسکریپت ها ، استفاده از سیستم عامل ها و برنامه ها برای ایجاد فیلم ، و آنچه در فیلم ها کاربرد دارد هنگام درخواست مشاغل دیجیتال مارکتینگ به جذابیت شما افزوده است.
  • SEO & SEM :جستجوهای آنلاین باعث تبلیغات دیجیتالی می شوند. برای کار در این زمینه باید بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) را درک کنید. در اینجا لازم نیست نگران چیزهای پیشرفته و پیشرفته باشید. این بیشتر در مورد درک اهمیت سئو و بهترین روشهای استفاده شده در صنعت است. این ۱۰۱ مورد از هر کمپین دیجیتال مارکتینگ یا ابتکار مدیریت محتوا است. درک اینکه SEO و SEM چگونه بر روی تلاش های آنلاین شما تأثیر می گذارد به شما امکان می دهد با بقیه تیم دیجیتال کار کنید بدون اینکه به نظر برسید در یک تجارت اشتباه هستید
  • بازاریابی محتوا: محتوا همان چیزی است که برای جذب و جذب مشتری اعم از وب سایت ، ویدئو ، رسانه های اجتماعی یا وبلاگ نویسی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می تواند شامل مواردی باشد که افراد می توانند به صورت آنلاین مانند کاغذهای سفید ، مطالعات موردی ، کتابچه های راهنما و موارد دیگر دسترسی داشته باشند.
  • داده و تجزیه و تحلیل : Google Analytics در بسیاری از جنبه های دیجیتال مارکتینگ نقش اساسی دارد. می توانید گزارش ها را ردیابی کنید ، اما آنچه مهمتر است نحوه استفاده از اطلاعاتی است که پیدا می کنید. نظارت بر کمپین ها و استفاده از یافته های مبتنی بر رفتار مصرف کننده به شما امکان می دهد راه حل های بهتری را بیابید که باعث افزایش تبدیل ها و ایجاد ترافیک شود. جمع آوری و استفاده از داده ها نیز ضروری است زیرا داده های جمع آوری شده توسط مشاغل امروزی مانند یک معدن طلا است که باید به روش های ابتکاری برای جمع آوری و حفظ مشتریان جدید استفاده شود.
  • طراحی استراتژی: تجربه کاربر رمز موفقیت در دیجیتال مارکتینگ است. تفکر در طراحی بسیار مهم است زیرا به شرکت ها می آموزد که چگونه بهترین مشتری را جذب کنند ، اما فراتر از آن ، ساده و موثر بودن تجارب آنلاین آنها را تضمین می کند. این می تواند شامل استفاده از سایت های خرید آنلاین ، دسترسی به اطلاعات و موارد دیگری باشد که شرکت شما ممکن است به مشتریان از جمله برنامه های سفارشی ارائه دهد. شما باید یاد بگیرید که فراتر از ایده های ارائه شده به شما را ببینید و بتوانید مسائل احتمالی ناشی از آن را نگاه کنید. شما باید بتوانید براساس این غرایز پیشرفت هایی را پیشنهاد دهید و از عملی بودن ایده های خود اطمینان حاصل کنید.
  • دانش فنی: فناوری نیروی محرکه در دنیای دیجیتال است ، بنابراین شما باید بفهمید آخرین فناوری چیست و چگونه از آن استفاده می شود. شما باید سریعاً با تغییرات صنعت سازگار شوید و بدانید چه پیش می آید تا برنامه های دیجیتال مارکتینگ شما به روز باشد. استفاده از فناوری باید به سادگی به شما برسد و شما نمی توانید با تغییر ارعاب کنید. مهم نیست که شما در کجا باید حرفه خود را شروع کنید (یا به پایان برسید) ، برخی از دانشهای مربوط به برنامه نویسی وب و سیستم های مدیریت محتوا (CMS) ضروری است.
  • تعامل را درک کنید: بیش از هر زمان دیگری به درک درستی از نحوه جذب مشتری احتیاج دارید. برای ایجاد کمپین های نوآورانه که به رشد تجارت کمک می کنند ، به قدرت اقناع بزرگی نیاز خواهید داشت. شما باید درک کنید که مصرف کننده امروز چه تعهدی را متعهد می شود و به خرید خود روی می آورد.

جایگاه های شغلی دیجیتال مارکتینگ

اگر می خواهید مشخصات بیشتری پیدا کنید و انواع موقعیت های موجود در دیجیتال مارکتینگ را جستجو کنید ، مسیرهای شغلی زیادی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. توجه داشته باشید همه این موقعیت های شغلی نیازمند آموزش دیجیتال مارکتینگ است.

  • مدیر SEO : در این موقعیت ، شما از مهارت خود به عنوان یک متخصص SEO برای کمک به محتوا و بهبود محتوای یک شرکت استفاده خواهید کرد. از ورودی شما برای هدف قرار دادن سازندگان محتوا با بینشی ارزشمند در مورد استراتژی مورد نیاز برای افزایش عملکرد در Google و همچنین رسانه های اجتماعی استفاده می شود.
  • متخصص بازاریابی محتوا: در این نقش ، شما خالق محتوایی خواهید بود که با یک برنامه و غالباً یک استراتژی برای اطمینان از افزایش بازدید و همچنین رتبه بندی Google ارائه می دهد. شما می توانید طرحی را برای استفاده از ویدئو گرفته تا وبلاگ نویسی و رسانه های اجتماعی تهیه کنید. شما ممکن است برای بهبود اثربخشی محتوای خود ، به یک مدیر SEO گزارش دهید یا با استفاده از کلمات کلیدی تیم SEO در بخش بازاریابی کار کنید.
  • مدیر رسانه های اجتماعی: یک مدیر رسانه های اجتماعی تمرکز خود را بر روی ایجاد رسانه های اجتماعی برای ایجاد یک برنامه موثر برای ارسال ها و نظارت و یا در برخی موارد ایجاد پست ها می گذارد. باز هم ، یک کراس اوور همیشه امکان پذیر است که در این صورت شما می توانید با یک متخصص بازاریابی محتوا ، افراد SEO و دیگر بازاریابان دیجیتال به عنوان بخشی از یک استراتژی کلی دیجیتال مارکتینگ کار کنید.
  • مدیر دیجیتال مارکتینگ: در این موقعیت ، شما بر تدوین استراتژی محتوای کلی و همچنین فعالیت های بازاریابی نظارت خواهید داشت. شغل شما شامل افزایش آگاهی از نام تجاری در هنگام رانندگی با هدف جذب مشتری جدید است. شما اغلب مسئول به روزرسانی با فناوری جدید برای بهینه سازی تلاش های دیجیتال مارکتینگ خود خواهید بود. همچنین برای پیگیری نتایج فعالیت های شما ، تجزیه و تحلیل تلاش های بازاریابی شما لازم است.

ghazalehesmaeili.ir

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
رضا
امتیاز :
     

عالی بود. مباحث جالبی در مورد آموزش دیجیتال مارکتینگ گفتین