معرفی بهترین شهرهای دانشجویی کانادا

در پی یافتن بهترین شهرهای دانشجویی کانادا برای مهاجرت هستید؟ نمی دانید که میزان سطح علمی و دانشگاه های معتبر در کدام یک از شهرهای کانادا قرارگرفته است؟ در این متن با پاسخ به همه سوالات این چنینی، قصد داریم تا دانشجویان بین المللی که خواهان مهاجرت تحصیلی به کانادا هستند را تا حدودی از همه شرایط آگاه کنیم.

بطور عمده، تصمیم اکثریت افراد به ادامه تحصیل در کشورهای خارجی، باعث شده تا نام کشور کانادا در کنار دیگر کشورهای شناخته شده، در لیست برترین کشورهای دانشجویی برای تحصیل به چشم بخورد. کشوری که دانشگاه های متعدد با سطح علمی بالا، اخذ ویزای تحصیلی کانادا را به انتخابی ایده آل برای دانشجویان تبدیل کرده است. انتخابی که در عین فراهم نمودن موقعیت مناسب برای تحصیل، با پخش و گسترش دانشگاه ها و کالج های کانادایی معتبر در سراسر کشور کانادا، آن را برای متقاضیان معضلی دشوار کرده است. پس برای اینکه بتوانید دانشگاه های خوب در هر یک از شهرهای کانادا را بشناسید، با دنبال کردن این متن تا آخر، در کنار یافتن شرایط گزینش از سوی این دانشگاه ها، با شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا هم آشنا شوید.

شهرهای دانشجویی کانادا

تحصیل در کانادا

وجود فاکتورها و معیارهای استاندارد در مراکز آموزشی، موضوعی است که سبب برتری تحصیل در کانادا نسبت به دیگر کشورهای جهان شده است.

این معیارها که بر اساس رتبه بندی دانشگاهی با میزان مطلوبیت و مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل و… سبب برتری موقعیت تحصیلی یک کشور می شوند، این عوامل همگی دست به دست هم داده اند تا کانادا بعنوان یک کشور با بهترین شهرهای دانشجویی در بین تمامی مردم و دانشجویان شناخته شود. در ادامه تمام اسامی بهترین شهرهای دانشجویی کانادا، برای شناخت بیشتر را عنوان کرده ایم:

شهرهای دانشجویی کانادا

طبق معیارها و شاخص های استاندارد تحصیل در کانادا، در سال های اخیر، از بین تمامی استان ها و ایالت های مختلف کانادا، ۵ شهر کبک، ونکوور، تورنتو، مونترال و اتاوا، علاوه بر شناخته شدن جز بهترین شهرهای دانشجویی، افزایش تعداد متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا را نیز به همراه داشته اند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

  • شهر کبک (Quebec)

شهر زیبا و تاریخی کبک، در کنار مقصد گردشگری و توریستی برای مهاجران و متقاضیان، برای شناخته شدن بعنوان بهترین شهرهای دانشجویی کانادا، از دانشگاه ها و مراکز علمی با رنکینگ بالا برخوردار است.

شاخص ها و معیارهایی که زندگی، کار و تحصیل در کانادا را مطلوب برانگیز کرده است، شهر کبک را در رتبه ۵۵ شهرهای داشنجویی فرانسوی زبان قرار داده است.

در صورت انتخاب قطعی برای تحصیل در کبک کانادا، با دانشگاه های مناسب و سطح بالا از لحاظ بار علمی روبه خواهید شد. دانشگاه هایی همچون دانشگاه Lavel که همراه با ارائه دوره ها و دیگر امکانات درسی، هزینه مقرون به صرفه و مناسب تری را برای دانشجویان بدنبال دارد.

  • شهر ونکوور (Vancouver)

شهر فرانسوی زبان (غیر انگلیسی زبان) ونکوور در کانادا، بقدری برای زندگی و تحصیل مهاجران و دانشجویان بین المللی، موقعیت های مناسبی را همراه داشته که تا کنون بیشتر از ۵۰ هزار متقاضی را برای تحصیل در کانادا برگزیده است. رشد و پیشرفت علوم، تکنولوژی و فناوری در ونکوور، همگام با ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی گسترده در سطح شهر، بستر گسترش علوم و مراکز آموزشی را نیز در این شهر هموار کرده است.

کم نیستند دانشگاه هایی که در شهر ونکوور از رتبه و جایگاه مناسبی در بین دانشگاه های جهان برخوردارند؛ با این حال، دانشگاه بریتیش کلمبیا از بهترین مراکز آموزشی و تحصیل در کانادا می باشد. سطح علمی این دانشگاه و هزینه های تحصیل متعادل و به صرفه برای دانشجویان، شهر ونکوور را جزء مطلوب ترین شهرهای دانشجویی در کانادا بشمار آورده است.

  • شهر تورنتو (Toronto)

از دیگر شهرهای مناسب برای تحصیل در کانادا، میتوان به تورنتو، مرکز استان انتاریو، اشاره نمود. تورنتو شهری است آشنا با فرهنگ کانادا که محیط مناسبی را برای زندگی و تحصیل دانشجویان در کانادا بوجود آورده است. بصورتی که با پذیرش و استقبال بی نظیری از دانشجویان بین المللی، توانسته جایگاه ویژه ای در بین دیگر شهرهای دانشجویی کانادا کسب نماید. البته نباید وجود دانشگاه تورنتو و دانشگاه یورک را در کسب این جایگاه نادیده گرفت. هر کدام از این دانشگاه های معروف، با موقعیت های تحصیلی و به همراه داشتن هزینه های مطلوب و تنوع دروه های آموزشی، جزء شناخته شده ترین دانشگاه های کانادا هستند.

تحصیل در کانادا

  • شهر مونترال (Montreal)

اگر همه شهرهای کانادا را طبق میزان سطح علمی و رنکینگ آنها رتبه بندی کنیم، بی شک شهر مونترال کانادا جایگاه اول لیست بهترین شهرهای دانشجویی در کانادا را از آن خود می کند. فرهنگ های متعدد، مهاجرت دانشجویان بسیار به این شهر و موقعیت های تحصیلی عالی، می تواند علت اصلی کسب رتبه اول برای شهر مونترال باشد. این شرایط که بطور سالیانه رو به پیشرفت و گسترش بیشتری است، شهر مونترال را با موفقیت چشمگیری برای جذب افراد متقاضی مهاجرت تحصیلی به کانادا همراه کرده است.

دانشگاه مونترال و دانشگاه مک گیل که نه تنها در کانادا، بلکه در کل دنیا آنچنان شناخته شده و مشهورند که دانشجویان را علاقه مند به تحصیل در کانادا بخصوص در دانشگاه های شهر مونترال کرده است.

  • شهر اتاوا (Ottawa)

با کنار گذاشتن تمامی اسامی نامبرده شده، شهر اتاوا هم می تواند انتخابی مطلوب برای تحصیل در کانادا باشد. اتاوا پایتخت سیاسی کشور کانادا بشمار می رود؛ موضوعی که توانسته این شهر را به توسعه یافته ترین محیط برای زندگی، کار و تحصیل تبدیل سازد. دانشجویان بین المللی با در نظر گرفتن همین شرایط است که علاقه‌مند تحصیل در شهر اتاوا کانادا شده اند. شهری که پس از اتمام تحصیلات افراد، موقعیت های شغلی بسیاری را پیش پای آنها می گذارد. دو زبانه بودن مردم این شهر و جایگاه ۲۴۸ دانشگاه اتاوا، باعث شده تا شهر اتاوا هم در لیست شهرهای دانشجویی کانادا، دارای جایگاه ویژه ای باشد.

برای مهاجرت و تحصیل در کانادا نباید تنها به این موارد اکتفا نمود. کانادا کشوری گسترده و تشکیل شده از ایالت ها و استان های بسیاری است که هر کدام بسته به موقعیت خود، می توانند شرایط مطلوبی را برای مهاجران ایجاد کنند. پس لازمه هر اقدامی همانند مهاجرت تحصیلی به کانادا، در ابتدا شناخت و سپس انتخابی مطمئن را برای افراد در بر دارد.

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها