رایج ترین مشکلات در دستگاه های تصفیه آب خانگی

تعداد زیادی از ما به دلیل آگاهی از مشکلاتی که نوشیدن آب با سطح کیفی پایین برای سلامتی به دنبال دارد، ترجیح می دهیم که از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده کنیم. عده ای هم هستند که تصور می کنند سطح کیفی آب برای نوشیدن مناسب و هیچ خطری را برای سلامتی ندارد. اگر شما هم از این دسته افراد هستید مطالعه مقالات وبسایت آبین که در بخش سلامت به تاثیرات برخی آلاینده های آب برای سلامتی پرداخته شده پیشنهاد ما به شماست. همه ما می دانیم که یکی از مهم ترین نکاتی که برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی باید به آن توجه کرد، سطح کیفی دستگاه است. به این دلیل که اگر از قطعات کاملا با کیفیت در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده شود، در ادامه هزینه های ناشی از تعمیر دستگاه تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند.

اما توجه کنید که صرفه نظر از برند و سطح کیفی دستگاه تصفیه آب، بروز برخی از مشکلات در ساختار دستگاه کاملا طبیعی و تا حدودی به عدم آگاهی ما از نگهداری دستگاه تصفیه آب خانگی مرتبط است. در ادامه به بررسی برخی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی شما مشاهده شود می پردازیم.

بوی ناخوشایند آب تصفیه شده

یکی از رایج ترین مواردی که بسیاری از ما ممکن است بعد از خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی با آن مواجه بشویم بوی ناخوشایند آب تصفیه شده می باشد. اگر مدت کوتاهی از خریداری دستگاه تصفیه آب شما گذشته، باید گفت که بروز این مشکل ناشی از بی کیفیت بودن فیلترهای استفاده شده در ساختار دستگاه است. اما در صورتی که حداقل ۶ ماه از نصب دستگاه شما گذاشته بروز این مشکل می تواند به دلیل بی توجهی به تعویض به موقع فیلترهای موجود در دستگاه باشد. یکی دیگر از علت های که باعث می شود تا بوی آب خروجی از دستگاه نامطلوب باشد، راکد ماندن طولانی مدت آب در مخزن ذخیره و عدم استفاده از دستگاه می باشد.عوامل دیگری هم مثل ایجاد آلودگی خارجی در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی هستند که باعث ناخوشایند شدن آب تصفیه شده می شود.

بیشتر: دستگاه تصفیه آب صنعتی آبین

ایجاد صدا در دستگاه های تصفیه آب خانگی

سیستم فیلتراسیون آب در اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی، اسمز معکوس و در ساختار آن ها از فیلتر ممبران استفاده می شود. به این دلیل که ممبران تنها فیلتر موثر برای کاهش سختی آب است و در کنار این توانایی مطلوبی را برای حذف آلاینده های آب دارد. در دستگاه های تصفیه آب خانگی از پمپ برای ایجاد فشار لازم در فیلترهای ممبران استفاده شده شده و کارکرد پمپ در ساختار دستگاه صدا کمی را ایجاد می کند. اما در صورتی که متوجه صدای بسیار زیاد و آزار دهنده ای در ساختار دستگاه تصفیه آب شدید موارد زیر می تواند برخی از دلایل آن باشد:

  1. سطح کیفی پایین پمپ دستگاه: در صورتی که تنها مدت کوتاهی از زمان نصب دستگاه شما گذشته و صدای زیادی را از پمپاژ آب در دستگاه می شنوید این موضوع به سطح کیفی پایین پمپ استفاده شده در ساختار دستگاه مربوط است.
  2. خراب شدن پمپ دستگاه تصفیه آب: فرسودگی پمپ های تصفیه آب از دیگر مواردی است، که باعث ایجاد صدای غیر معمول در ساختار دستگاه های تصفیه آب می شود.

توجه کنید که عملکرد پمپ های تصفیه آب خانگی تا حدود زیادی در روند کار دستگاه و سطح کیفی آب خروجی از آن تاثیر گذار است، به همین دلیل تعمیر و یا تعویض به موقع پمپ های تصفیه آب خانگی در صورت بروز مشکل اهمیت زیادی دارد.

  1. لرزش دستگاه تصفیه آب: گاهی ممکن است پمپاژ آب در دستگاه تصفیه آب خانگی باعث لرزش دستگاه شود و به همین دلیل در ساختار اکثر دستگاه ها از پایه یا براکت استفاده می شود. اما از راهکارهای که در صورت لرزش دستگاه تصفیه آب خانگی می توان از آن ها استفاده کرد تعبیه پوشش های لرزه گیر مثل یونولیت و یا موکت عایق بندی می باشد.

کم شدن جریان آب خروجی از دستگاه تصفیه آب خانگی

دقت بالای فیلترهای ممبران در تصفیه آب باعث شده تا عملکرد بسیار کندی را داشته باشد و برای افزایش راندمان دستگاه از مخزن های ذخیره استفاده می شود. موارد زیر از مهم ترین عواملی هستند که باعث جریان کم آب خروجی از دستگاه می شوند:

  1. معمولا در دستگاه های تصفیه آب خانگی از نوعی مخزن ذخیره استفاده شده که در ساختار آن تیوپ هوا باعث خروج آب با فشار مناسب می شود. یکی از عواملی که در کاهش خروجی آب دستگاه های تصفیه آب خانگی مشاهده می شود، سوراخ شدن تیوپ هوا در مخزن ذخیره آب می باشد.
  2. از دیگر عوامل موثر در این زمینه خراب بودن سوزن هوا در قسمت انتهایی مخزن است.
  3. علاوه بر تمام مواردی که گفته شد بروز شکستگی در شیلنگ های دستگاه تصفیه آب هم از عوامل اثرگذار در کاهش جریان آب دستگاه های تصفیه آب خانگی می باشد.
  4. در کنار مشکلات ناشی از خرابی مخزن ذخیره آب، گرفتگی فیلترهای نهایی هم در کم شدن جریان آب موثر است. نوع فیلترهای نهایی در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی به تعداد مراحل فیلتراسیون بستگی دارد، اما رایج ترین فیلترهای که در مرحله آخر فیلتراسیون استفاده شود فیلترهای مینرال و یا قلیایی هستند.

پساب

بالا بودن خروجی پساب در دستگاه تصفیه آب خانگی

وجود برخی ایرادات فنی در دستگاه تصفیه آب خانگی خروجی بالای پساب را در ساختار دستگاه به دنبال دارد. در ادامه به بررسی برخی از این مشکلات می پردازیم:

  1. خراب شدن شیر برقی دستگاه تصفیه آب: شیر برقی بعد از ذخیره آب در مخزن های ذخیره جریان آب را قطع می کند. به همین دلیل در صورت خراب شدن ممکن است مسیر آب به درستی بسته نشده و در ادامه آب از فاضلاب خارج شود.
  2. خراب شدن زانو ممبران: از مواردی که در افزایش پساب و کارکرد مداوم دستگاه های تصفیه آب خانگی موثر است، خراب شدن اتصال یک طرفه ای که برای خروجی آب تصفیه شده در فیلترهای ممبران استفاده می شود.
  3. ورودی آب با فشار بالا: فشار بالای آب ورودی به دستگاه باعث می شود تا عملکرد شیر برقی برای قطع جریان آب به درستی اعمال نشده و این موضوع باعث جریان بالای پساب می شود.
  4. خراب شدن فیلترهای ممبران: این موضوع از رایج ترین اشکالاتی است که در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی امکان بروز آن وجود دارد. وجود گرفتگی در فیلترهای ممبران باعث می شود تا عملکرد مناسبی را برای تصفیه آب نداشته باشد و در نهایت آب از بخش فاضلاب دستگاه خارج می شود.
  5. بروز اشکال در پمپ تصفیه آب: اگر پمپ تصفیه آب در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی عملکرد مناسبی را برای ایجاد فشار لازم در فیلترهای ممبران نداشته باشد، آب به صورت مداوم وارد فاضلاب می شود.

مواردی که گفته شد برخی از رایج ترین ایرادات فنی در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی هستند که در صورت بروز بهترین راهکار استفاده از کمک کارشناسان در این زمینه است.

سایت آبین ارائه دهنده تجهیزات و محصولات تصفیه آب با بهترین کیفیت ها می باشد، در کنار این امکان مشاوره رایگان را برای خرید محصول در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل به خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی و یا نیاز به مشاوره در این زمینه به abin.ir مراجعه کنید.

منبع: آبین

 

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها