سفر به کیش و تور کیش در مقایسه با سفر  به مشهد مقدس

از کودکی ، هر زمان که در ایران بودیم ، تعطیلات خانوادگی ما در شمال کشور قرار داشت. تقریباً مانند اکثر ساکنان تهران. نزدیکتر بود و جایی برای اقامت داشتیم که نه چندان دور از ساحل. اما بعد از آن جزیره کیش محبوبیت بیشتری پیدا کرد و وقتی هوا کاملا سرد بود به سمت جنوب حرکت می کردیم.

اولین بار حضورم در کیش حیرت انگیز بود. این اولین بار من در خلیج فارس بود و دوست داشتم ببینم تفاوت آن با شمال کشور چقدر است. این جزیره نسبتاً کوچک است و ما چیزی ندیده بودیم. بنابراین ما اساساً از همه مکانهای توریستی بازدید کردیم و ماه را پشت سر گذاشتیم تا از سواحل خوب و پودر به جای شن و ماسه تاریک واقع در شمال در کنار دریای خزر لذت ببریم.

در طول سال ها ، جزیره کیش به یک مقصد زمستانی محبوب در خانواده تبدیل شد. اما از آنجا که همه چیز در این جزیره را دیده بودیم ، بیشتر به خاطر داشتن یک وقت استراحت در ساحل و لذت بردن از هوای دلپذیر بود از این رو سفر به جزیره و تور کیش محبوبیت زیادی در بین مردم عزیز ایران پیدا کرده است.

سالها می گذرد ، کیش از آنجا که منطقه آزاد است ، مورد توجه سرمایه گذاران قرار می گیرد. مراکز خرید عظیمی ساخته شد ، هتل های کیش بصورت مجلل تا آسمان کشیده شده و محبوبیت این جزیره در میان ایرانیان بیشتر شد. در جاهایی که روزهای آفتاب زده ، آبهای فیروزه ای ، سواحل آفتاب بوسیده و سرسبز سرسبز تضمین شده است و شما می توانید فعالیتهای زیادی را برای پمپاژ آدرنالین انجام دهید. ناگفته نماند که بهترین ساحل خانمها را در کل ایران دارد و احتمالاً تنها مکانی است که می تواند شاهد آخرین روند بیکینی باشد!

اما از آنجا که جنوب ایران توجه گردشگران خارجی را به خود جلب کرده است ، بسیاری قشم را به کیش و به همین دلیل ترجیح می دهند. جزیره کیش بیشتر شبیه دبـی کوچکتر است. هیچ چیز معتبری در این مورد وجود ندارد. مطمئناً سواحل زیبا هستند اما اینکه بگوییم آنها با اروپا یا آسیای جنوب شرقی رقابت می کنند یکم سخت است.

من هنوز به کیش می روم. همین قیمت تور کیش و بلیط و هتل کیش می تواند مرا به استانبول یا کشور همسایه دیگری برساند ، اما من می دانم که چرا آنجا هستم. هر چند وقت یکبار به جدایی از جنبه پرماجرا خود احتیاج دارم و از آنجا که می دانم هیچ چیز دیگری برای دیدن من وجود ندارد ، می دانم که از وقت خود لذت خواهم برد بدون اینکه نگران چیزی باشم. من حتی می خواهم پولم را به جای هزینه های ورودی به جاذبه های تغییر در ورزش های آبی خرج کنم و از جادبه های طبیعی این جزیره زیبا لذت ببرم و وطن خودم را به کشور های همسایه ترجیح دهم و از این بابت افتخار میکنم.

کیش یک منطقه آزاد است. برای هیچ ملیتی ویزا لازم نیست و می توانید همانجا در جزیره ویزای سرزمین اصلی ایران را درخواست کنید. قشم همچنین دور نیست و کشتی ها بین هر دو جزیره به طور مکرر رفت و آمد می کنند.

مشهد مقدس یکی از مهم ترین شهرهای مذهبی و زیارتی در جهان است که میزبان بارگاه منور رضوی حضرت آقا امام رضا (ع) می باشد وسالانه میلیون ها زائر برای زیارت این امام همام به این شهر سفر میکنند. تعداد زیادی از مسافران در مشهد باعث شده اند که این شهر دارای مراکز اقامتی بسیار متنوعی باشد ، بنابراین همه گردشگران با سلیقه و نیازهای مختلف با احساس رضایت کامل این شهر را ترک می کنند.

نزدیکی هتل و هتل آپارتمان مشهد به حرم حضرت امام رضا (ع) مهم ترین عامل در انتخاب واحد اقامتی در مشهد مقدس می باشد بعد از آن کیفیت و امکانات و نرخ هتل ها اهمیت زیادی دارد.

هتل ها یا هتل آپارتمان های نزدیک به حرم در مشهد نیز با توجه به قیمت و خدماتی که ارائه می دهند ، دسته بندی متفاوتی دارند. به عنوان مثال برخی از بهترین هتل های مشهد یا هتل آپارتمان های مشهد در فاصله بسیار کمی از حرم مطهر واقع شده اند تا مهمانان آنها نه تنها از فاصله کوتاه بلکه از مراکز اقامتی با کیفیت بالا نیز لذت ببرند. به این بهترین هتل ها که تقریباً همه آنها جزو هتل های پنج ستاره مشهد هستند ، هتل های لوکس مشهد نیز گفته می شود ، بنابراین اگر یکی از آنها را برای سفر به مشهد انتخاب کردید ، انتظار داشته باشید همه چیز جدید و بسیار مدرن باشد. مطمئناً مکانی که هتلی پنج ستاره در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) است می تواند بازدیدکنندگان و زائران را وسوسه کند.

همه مسافران مایل به اقامت در یک هتل پنج ستاره نیستند. این نیز مسئله بزرگی نیست زیرا تعداد زیادی هتل ارزان قیمت در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد وجود دارد. آنها از مهمانان خود با خدمات اقامتی متناسب با رتبه بندی خود پذیرایی می کنند.

نرخ هتل های مشهد به دلیل عوامل مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. فاصله هتل ها از حرم مطهر امام رضا (ع) ، کیفیت و تعداد خدمات ارائه شده ، سبک و نوع و درجه آنها از فاکتورهای مهم قیمت هتل های مشهد است.

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها