تاریخچه گجت، از پیدایش تا محبوبیت

تاریخچه گجت ها از زمان شروع بشر به ایجاد ابزارهایی برای سهولت زندگی آنها آغاز می شود. انسانها به دلیل عدم آشنایی و عدم تمایل اولیه به پذیرش تکنولوژی و فناوری، همیشه وسایل و وسایلی را با اهداف عملی خاص ایجاد کرده اند که در ابتدا برای آنها تازگی داشته است. امروزه، صنعت، سرعت و میزان تولید گجت های جدید را افزایش داده است، در حالی که خرده فروشان و سایت هایی مثل ویوک، در محبوب سازی و فروش این گجت ها تخصص دارند.

آنچـه مخترعان مشهور مثل بنجامین فرانکلین ، تومـاس ادیسـون ، الکساندر گراهام بل و لئوناردو دی وینس و غیره داشتند ، آینده نگری بود. آنها فهمیدند که یک عمر کار کردن بر روی آنچـه که دیگران آن ها را به عنوان اسباب بازی های بی معنی می دانند ، در نهایت به یک فناوری و تکنولوژی مورد نیاز و ضروری تبدیل خواهند شد. فقط از آن گروه کوچک ، زمینه برق ، ارتباطات ، فیلم و پرواز به دلیل گجت هایشان که مشخصاً از ارزش بیشتری نسبت به تازگی برخوردار بودند ، فراهم شد.

شاید یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین ابزارهای ایجاد شده، چرخ باشد که هزاران سال پیش ابداع شد. سوار اتومبیل خود شوید و شاهد باشید که چنین وسیله ای چگونه باعث ایجاد انقلابی عظیم در صنعت حمل و نقل شد و چقدر ما برای رفت و آمد و جا به جایی خود به آن اعتماد می کنیم. آیفون اپل، از گجت های جدید تر، توانست انقلابی را در زمینه ارتباطات ایجاد کند و به گجتی تبدیل شود که حضور آن در زندگی های امروزی مبرم و ضروری است.

در زندگی امروزی، ما از اهمیت ابزار ها به طور روزمره استفاده می کنیم. از گوش دادن به موسیقی گرفته تا پخت و پز از اجزای الکترونیکی استفاده می شود. ابزارها بیشترین قسمت را در این دنیا کنترل می کنند و ما می دانیم که به نظر نمی رسد تکنولوژی پایانی داشته باشد و گجت ها نقش مهمی را در تکنولوژی بازی می کنند.

گجت ها کار را ساده می کنند و انواع مختلفی دارند. این تکنولوژی می تواند بهره وری ما را افزایش دهد. بسیاری از ویژگی های جالب و مدرن گجت ها وجود دارند که برای کمک به فعالیت های انسان به عنوان یک خدمتکار بسیار عالی هستند.

گجت ها امروزه به یک نیاز اساسی برای مبادله سریع اطلاعات انسان تبدیل شده اند ، بنابراین انسان ها به گجت هایی نیاز دارند که بتواند پاسخگوی این نیازها باشد. در هر بخش از کشورها ، این گجت به عنوان بخش بزرگی از فناوری بسیار مورد نیاز است

همه گجت ها به طور یکسان ایجاد نشده اند. در حقیقت بیشتر اختراعات بر اساس جدیدترین فناوری ها ساخته شده اند. دنیای گجت ها طبقه بندی شده است. گجت ها به یکی از چهار دسته مکانیکی ، الکترونیکی ، قابل برنامه ریزی و کاربردی تقسیم می شوند. گجت های مکانیکی شامل چرخ ، و همچنین پیشرفت های بعدی آن مانند قرقره ، دوچرخه ، قایق بادبان ، دماسنج و غیره هستند. به دنبال ظهور برق ، گجت ها به سطح جدیدی منتقل شدند و سبب شد مخترعین شروع به کشف کاربرد های مختلف برای انرژی تازه ظهور شده کنند. تلویزیون ، رادیو و ساعت کوارتز نمونه هایی از وسایل الکترونیکی هستند. پس از برق ، مخترعین با اطلاعات الکترونیکی، از طریق ریزپردازنده، سر و کله زدند و عصر دستگاه های قابل برنامه ریزی مانند رایانه ها و بعدا دستگاه های پخش مثل MP3 Player و بعد از آن تلفن های همراه مثل آیفون را، آغاز کردند. گجت های کاربردی شامل آیتیونز، مایکروسافت آفیس و دیگر نرم افزار های قابل اجرا بر روی موبایل و کامپیوتر شخصی هستند که تجربه ما از وسایل قابل برنامه ریزی را، جذاب و شیرین تر کرده اند.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها