تاریخچه قیمت بیت کوین در طول ۱۰ سال گذشته

اولین ارز دیجیتالی که به جهان ارائه شد بـیت کوین بود که در سال ۲۰۰۸ توسط دو برنامه نویس به نام های ساتوشی ناکاموتو Satoshi Nakamoto و مارتی مالمی Martti Malmi در دامنه bitcoin. org ثبت شد. دو اکتبر همان سال ناکاموتو سندی را منتشر کرد به نام کاغذ سفید تحت عنوان “بیـت کوین: سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا “.

در ماهای قبل از ارائه این سند، ناکاموتو و گروهی از محققان داوطلب نسخه های مختلفی از این ارز دیجیتال را به انجمن ها ایمیل کرده بودند اما سرانجام بیـت کوین انتخاب و منتشر شد.

این رمز ارز یکی از موفق ترین ارز دیجیتال در طی تاریخ بوده و هم اکنون قیمت بیت کوین به یک قدمی ۲۶ هزار دلار رسیده است.

تاریخچه ارزش بیـت کوین از ابتدا تا کنون

بیـت کوین در اصل از سال ۲۰۱۳ کار خود را شروع کرد و با ارزش ۱۳.۵۰ دلار سالیانه خرید و فروش می شد. در ابتدای سال ۲۰۱۳ قیمت بیـت کوین افزایش یافت و به قیمت ۲۲۰ دلار رسید اما مدت زیادی نگذشت که با کاهش قیمت زیادی مواجه شد و به ارزش ۷۰ دلار رسید که این نوسان  بزرگ اولین تجربه سعود و سقوط این ارز دیجیتال در نمودار قیمتش بود اما در اواخر همان سال بیـت کوین با بیش از ۱۰۷۵ دلار خرید و فروش می شد. دلایل مختلفی بر ارزش بیـت کوین دخالت دارند اما در آن زمان این افزایش قیمت به دلیل ورود ناگهانی استخراج کنندگان چینی به بازار ارزهای دیجیتال و ساخته شدن صرافی های جدید این ارزها بود. اما باز هم این افزایش قیمت ثبات نداشت و با کاهش قیمت مواجه شد که دلیلش مدیریت ضعیف و عدم امنیت کافی شرکت گوکس بود همچنین کاربرانی که به دلیل وجود مشکل برای برداشت پول خود از صرافی ها نیز, شاکی بودند همه این دلایل باعث شد که قیمتش به ۷۶۰ دلار کاهش یابد. قابل ذکر است که هم اکنون دیگر صرافی ها با مشکلات گذشته مواجه نیستند و حتی کارایی بیشتری دارند، مثلا سایت تتر ایران با پشتیبانی از ۲۷ ارز رمزنگاری شده این امکان را برای کاربران ایجاد کرده که با بهترین قیمت و تنها در چند دقیقه ارز دیجیتال مورد نظرشان را معامله کنند.

در اوایل سال ۲۰۱۴ ارزش بیـت کوین در ۹۲۰ دلار تثبیـت شد اما باز هم بعد از چند ماه به ۶۰۰ دلار رسید، در اوایل سال ۲۰۱۵  هم این کاهش قیمت ادامه یافت و قیمت این ارز دیجیتال به ۳۶۰ دلار سقوط کرد. اما این کاهش قیمت در سال ۲۰۱۶ ادامه نداشت و بالعکس افزایش قیمت بیـت کوین به طور مداوم آغاز شد طوری که در ماهای ابتدایی سال ۲۰۱۷ به بیش از ۱۰۰۰ دلار رسید و در اواخر همان سال در ۱۹۷۸۳ تثبیـت شد، اما مدت زیادی نگذشت که قیمت بیـت کوین به سرعت کاهش یافت و در سال ۲۰۱۸ ابتدا به ۷۰۰۰ دلار و سپس در پایان سال به ۳۵۰۰ دلار کاهش یافت. خیلی ها علت جهش قیمتی ارزهای دیجیتال  را بالا و پایین شدن قیمت طلا و ارزهای فیات میدانند. و اما در دو سال اخیر سرمایه گذاران و کاربران علاقه خود را بیشتر نسبت به بیـت کوین نشان دادند به طوری که قیمت بیـت کوین در سال ۲۰۱۹ به ۱۰ هزار دلار رسید ولی در پایان سال ۷۰۰۰ دلار شد، این کاهش قیمت مدت زیادی ثابت نماند و در نهایت سال ۲۰۲۰ به بیش از ۲۵ هزار دلار رسید. هم اکنون این ارز دیجیتال با قیمت ۲۵.۸۶ دلار در صرافی ها معامله می شود.

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها