حمل دریایی بار : به روزترین اطلاعات درباره انتخاب کانتینر مناسب

در این مقاله از گروه تجاری ققنوس به آخرین جزییات درباره صادرات با کشتی، انتخاب کانتینر باری مناسب برای حمل و نقل و دسته بندی کانتینرها اشاره کرده ایم.

تصور کنید که با کمپانی صادرات خودرو کار خود را آغاز کرده اید و انتظارت زیادی نیز دارید. سطح انتظارات تان بعد از بررسی خودرو در عرض ۴۸ ساعت بیشتر نیز می شود. اما وقتی که نوبت به انتخاب کانتینر باری مناسب می رسد، اطلاعات کافی در اختیار ندارید. علت آن هم این است که نمی داند دقیقا به دنبال چه چیزی هستید و چه هدفی دارید؟

به همین خاطر است که پیدا کردن یک کانتینر مناسب برای صادرات با کشتی به خارج از کشور کار سخت و خسته کننده ای است. در نتیجه، توصیه می کنیم که در زمینه اصول پایه ای کانتینرهای باری اطلاعات کافی کسب کنید.

انواع کانتینر باری

به محض این که کلمه کانتینر را می شنویم، تصور بیشتر ما به سمت آن کانتینرهای خشک و استاندارد می رود که در انبارهای کالا به چشم می خورند. این در حالی است که امروزه کانتینرهای باری طبقه بندی می شوند و به دسته های مختلفی تقسیم می شوند؛ در صادرات با کشتی از کانتینرهای اپن تاپ گرفته تا کانتینرهای یخچال دار استفاده می شود.

کانتینر اپن تاپ

کانتینر باری اپن تاپ {Open top Container}

همان طور که از نام این کانتینر مشخص است، سقف این نوع کانتینر باز است و بعد از قرار دادن کالا و مرسوله در آن، روی کالاها را با برزنت می پوشانند تا به آن ها آسیبی وارد نشود. ساختار منحصر به فرد این کانتینرها باعث شده تا بتوان کالاهایی با ارتفاع بسیار زیاد را نیز حمل کرد.

کانتینر باری ساید اپن {Side Open Container}

ساختار این نوع کانتینرها به این صورت است که با مجهز شدن به چهار لولا می توان دیواره های جانبی آن ها را به طور کامل باز کرد. از این رو کارکنان به راحتی می توانند بارها را داخل کانتینر گذاشته یا تخلیه کنند.

کانتینر باری تونلی {Tunnel Container}

ساختار کانتینر تونلی به این صورت است که در دو قسمت انتهایی خود به گیت مجهز شده است که هدف از طراحی این نوع کانتینرها، تسهیل فرایند قرار دادن بارها در داخل کانتینر یا خارج کردن شان است.

کانتینر باری یخچال دار

کانتینر یخچال دار {Reefer Container}

از کانتینر یخچال دار برای حمل و نقل بارهایی استفاده می شود که بایستی در داخل یخچال قرار داده شوند. معمولا، محصولات صادراتی فاسد شدنی و آسیب پذیر را با این نوع کانتینرها جابجا می کنند.

۲. تقسیم بندی کانتینرها براساس ظرفیت

تقسیم بندی کانتینرها بر اساس میزان باری که می توانند جابجا کنند و ظرفیتی که دارند، محدود است؛ درست برخلاف تقسیم بندی براساس نوع ساختار. معمولا در طبقه بندی کانتینرها براساس ظرفیت با این پنج نوع کانتینر مواجه می شوید. ظاهر خارجی و ابعاد این کانتینرها همه با هم مشابه است.

  • کانتینرهای ۱۰ فوتی؛
  • کانتینرهای ۲۰ فوتی؛
  • کانتینرهای ۴۰ فوتی؛
  • کانتینرهای ۴۵ فوتی.

نکاتی که موقع حمل بار با کشتی باید مد نظر داشته باشید

حالا که درباره انواع کانتینرهای باری موجود اطلاعات کسب کردید، مسئله دیگری که پیش می آید، این است که چگونه باید کانتینری را انتخاب کنیم که مطابق نیازهای ما باشد؟

اصلا جای تعجب ندارد که هیچ فرمول کاملی برای تشخیص کانتینر مناسب مرسوله های ما وجود ندارد.

در عوض، بایستی کانتینرها را طبق فاکتورهای زیر بررسی کنیم:

صادرات با کشتی : کانتینر انتخابی باید مناسب کالا باشد

بگذارید مثالی که در بالا به آن اشاره کردیم را ادامه دهیم؛ اکنون خودرو را بررسی کردید. به این فکر کنید که چرا در شروع کار اول خودروی تان را بررسی کردید. تنها به این دلیل این کار را انجام دادید که فقط خودروی تان را بهتر بشناسید یا این که قصد داشتید با این اطلاعات کار دیگری انجام دهید؟

مسلما هدف از بررسی خودرو، تعیین شرایط لازم به همراه دریافت جواز قانونی برای صادر کردن خودرو بوده است. جزییات درباره ساختار، بیمه و ماندگاری به شما کمک می کند تا سایز و کیفیت کانتینری که برای حمل بار شما بهتر باشد را تعیین کنید. باید این طور بگوییم که خودروی شما مجهز به یک سری امکانات وابسته به تکنولوژی است و حتما به سیستم تهویه نیاز دارد. در این حالت بهتر است که از یک کانتینر با سیستم تهویه قوی استفاده کنید؛ به جای این که از کانتینرهای معمولی حمل خودرو استفاده کنید.

برای حمل و نقل کالاهای دیگر نیز باید دقیقا همین مراحل را طی کنید. شما باید از ویژگی های کالاهای خود مطلع باشید تا بتوانید بهترین کانتینر موجود را انتخاب کنید.

صادرات با کشتی : حجم کالا یا مرسوله

اگر کارتان صادرات حجم زیادی از تجهیزات و وسایل پزشکی، مثل دستگاه های MRI و CT اسکن است، نمی توانید از کانتینرهایی با نصف ارتفاع استفاده کنید. به این دلیل که استفاده از این نوع کانتینرها باعث می شود تا امنیت تجهیزات به خطر افتاده و حتی ممکن است که فضای شان برای ارسال کالاهای تان کافی نباشد.

اگر قصد دارید تعداد کمی لاستیک ماشین جابه جا کنید، نباید پول زیادی را بابت کانتینرهای ۴۵ فوتی با سقف بلند خرج کنید.

توجه به دو فاکتور در صرف هوشمندانه ها پول برای حمل و نقل کالاها از طریق کشتیرانی تاثیر دارد: اطلاع از حجم کالاهایی که قصد دارید منتقل کنید و ماهیت کالاها.

صادرات با کشتی : امور مالی و امنیت

بگذارید تا دوباره با هم مثال قبل را بررسی کنیم. اگر کارتان صادرات خودرو است و شرکت کوچکی دارید و تمام اقدام های قانونی را انجام داده اید، از جمله بررسی خودرو و بارگیری مناسب، باید حتما قبل از حمل با ، تمام مبلغ بیمه را پرداخت کنید. اما اگر کمپانی بزرگ دارید و اعتبار زیادی دارید، باید این نکته را بدانید که شما این امتیاز را دارید که بعدا هزینه ها را پرداخت کنید.

علاوه بر این، بهتر است که از یک مامور خوب در گمرک کمک بگیرید تا نیازی نباشد که مالیات های بی دلیل را پرداخت کنید. مزیت دیگر این کار، بالا بردن درصد سالم به مقصد رسیدن مرسوله تان خواهد بود.

با وجود این که کارمندانی که مسئول بارگیری کانتینرها در گمرگ هستند، اطلاعات کمی درباره مرسوله های داخل کانتینر دارند و همین طور سرقت کردن یک یا دو مورد از مرسوله ها تقریبا غیرممکن است، توصیه می کنیم که فقط و فقط بعد از بررسی کامل شرکت کشتیرانی به آن ها اعتماد کنید.

شرکت بازرگانی بین المللی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی اعم از هوایی، دریایی و زمینی و سایر خدمات نظیر ترخیص کالا، حوالجات ارزی، خرید از سایت های خارجی، سرویس های درب به درب (DDP)، پست اکسپرس توانسته است میزبان بسیاری از تجار ایرانی و واردکنندگان کالا و صنایع کشور طی این مدت باشد.مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل توانسته به لطف مشتریان وفادار خود پس از ۸ سال فعالیت همچنان اقدام به ارائه خدمات به مشتریان جدید و سابق خود بنماید.

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها