خواص روغن نارگیل خالص و نحوه مصرف آن

روغن نارگیل در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و با توجه به خواص روغن نارگیل برای پوست و مو بسیاری از بانوان از آن استفاده میکنند. نارگیل میوه ای از گونه های نخل است. این میوه که در مناطق گرمسیری رشد می کند بسیار مقوی است. نارگیل اگرچه در مناطق گرمسیری رشد می کند ، یکی از میوه هایی است که در تمام دنیا دوست داشته و مصرف می شود.

می توان آن را در دسرها و تزیینات کیک به صورت تکه ای ، در تغذیه گیاهی و تهیه دسر در شیر نارگیل و به عنوان میوه به شکل طبیعی مصرف کرد. با این حال ، استفاده از روغن نارگیل خالص به تنهایی اخیراً بسیار محبوب شده است ، اگرچه سالهاست که در ترکیبات محصولات در صنعت آرایشی و بهداشتی گنجانده شده است.

به دلیل تأثیرات مثبت آن بر روی مو ، ناخن و پوست ، روغن نارگیل را می توان به تنهایی یا در ترکیب با مواد مختلف برای مراقبت از پوست ترجیح داد. همچنین برای استفاده در دسرها و برخی غذاها مناسب است. به لطف رایحه دلپذیر خود ، طعم و رایحه خوبی ایجاد می کند ، به ویژه هنگامی که در دسرهای شیر استفاده می شود ، هم از نظر طعم و هم از نظر سلامتی مزایایی را به همراه دارد. در اینجا تمام آنـچه در مورد روغن نارگیل و فواید آن باید بدانید آورده شده است.

روغن نارگیل چیست؟

روغن نارگیل یکی از محصولات گیاهی است که به ویژه در پنج سال گذشته محبوبیت زیادی را تجربه کرده است. یافتن روغن نارگیل در شیشه ها هم در سوپرمارکت ها و هم در فروشگاه های لوازم آرایشی امکان پذیر است. علاوه بر این ، می بینید که برخی از غذاهای آماده و میان وعده هایی که به صورت بسته بندی شده به فروش می رسند حاوی نارگیل هستند. به خصوص در طبقه بندی های غلات و تنقلات شیرین مانند ویفرهای با طعم نارگیل احتمالاً حاوی روغن نارگیل هستند.

روغن نارگیل چیست

روغن نارگیل تولید شده از نارگیل در شرایط کارخانه با دستگاه های ویژه در واقع در شرایط خانه به راحتی قابل تهیه است. به دست آوردن یک روغن نارگیل طبیعی هنگامی که تکه های نارگیل پوسته پوسته شده در معرض آفتاب یا در فضای کم اجاق گاز خشک شده و سپس از طریق یک آبمیوه گیری عبور داده شود ، ممکن است. مهمترین دلیل محبوبیت نارگیل در سالهای اخیر فواید آن برای سلامتی است.

این روغن ، که حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است ، و همچنین مقدار قابل توجهی از برخی از مواد مفید گیاه ، حاوی عناصر مفید بسیاری به شکل غلیظ است ، به جز فیبر که نارگیل به عنوان یک میوه حاوی آن است. به دلیل این خواص ، در بسیاری از شامپوها ، نرم کننده ها ، لوسیون های بدن و محصولات آرایشی مرطوب کننده وجود دارد. علاوه بر این ، به دلیل تأثیرات مثبت آن بر روی بدن ، می توان آن را به صورت سطحی روی پوست و مو قرار داد و با افزودن آن به غذاها ، می توان آن را مصرف کرد.

ترکیبات نارگیل

بسیاری از انواع میوه ها حاوی کربوهیدرات زیادی هستند. اما بیشتر نارگیل را روغن تشکیل می دهد. بنابراین ، میوه بسیار مناسبی برای بدست آوردن روغن است. همچنین منبع خوبی برای ویتامین های گروه B و برخی انواع معدنی است. ۱ فنجان (۱۰۰ گرم) نارگیل خشک حاوی ۶۵۰ کیلوکالری انرژی است. ۱۰۰ گرم نارگیل خام حاوی ۳ گرم پروتئین ، ۱۵ گرم کربوهیدرات ، ۹ گرم فیبر و ۷۵ درصد نیاز روزانه به ماده معدنی منگنز است.

همچنین حاوی مواد معدنی قابل توجهی مانند منیزیم ، مس ، سلنیوم و فسفر است. بیشتر چربی موجود در نارگیل از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​تشکیل شده است. اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​که چربی های اشباع شده از گیاهان هستند ، سریعتر از اسیدهای چرب زنجیره بلند جذب می شوند و برای کسب انرژی استفاده می شوند. به دلیل این ویژگی ، برخی مطالعات علمی نشان می دهد که استفاده از روغن نارگیل در بیماران چاق باعث کاهش وزن نسبت به سایر چربی ها می شود. طرز تهیه روغن نارگیل در منزل با روش های ساده نیز امکان پذیر است که میتوانید جهت تهیه محصول استفاده کنید.

خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل یک محصول طبیعی است که سال هاست خواص آن شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از فواید روغن نارگیل آن را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

به طور مثبت بر سلامت مو تأثیر می گذارد

یکی از بزرگترین خواص روغن نارگیل این است که سلامت مو را بهبود می بخشد. از این روغن که به موها کمک می کند تا ظاهر روشن و سالمی داشته باشند می توان به عنوان یک محصول مراقبت از مو یا ماسک مو استفاده کرد. روغن نارگیل که به از بین بردن حالت کدر مو کمک می کند ، در تقویت پوست سر نیز موثر است.

به زیبایی پوست کمک می کند

در برخی مطالعات علمی نتیجه گرفته شده است که استفاده از روغن نارگیل بر روی پوست باعث تقویت موانع محافظتی پوست و کاهش التهاب می شود.

خواص روغن نارگیل

پبه همین دلیل ، می توان از روغن نارگیل به عنوان یک مراقبت از نظر زیبایی و مرطوب سازی پوست ، محافظت از آن در برابر عوامل آسیب رساننده مانند اشعه ماورا بنفش و مبارزه با مشکلات پوستی مانند آکنه و خشکی استفاده کرد.

حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمند است

بسیاری از اجزای گیاهی آن که به عنوان آنتی اکسیدان در بدن انسان عمل می کنند ، در روغن نارگیل یافت می شوند. این اجزا مانند اسید گالیک ، اسید سالیسیلیک ، اسید کوماریک ، اسید کافئیک رادیکال های آزاد بدن را خنثی کرده و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند. بنابراین، روغن نارگیل ؛ در محافظت از بدن و پوست در برابر موارد منفی مانند آسیب ، سرطان ، استرس موثر است.

در برابر عفونت های قارچی محافظت می کند

برخی مطالعات علمی نشان داده است که قارچ Candida Albicans ، که مسئول بخش قابل توجهی از عفونت های قارچی است ، به روغن نارگیل حساس است. اگرچه دلیل آن هنوز مشخص نیست ، اما تأکید می شود که این اثر ممکن است به دلیل تقویت موانع محافظتی پوست یا اثر ضد التهابی آن باشد. بنابراین تصور می شود که روغن نارگیل می تواند در جلوگیری از عفونت C. Albicans موثر باشد. برای خرید روغن نارگیل اصل از طریق فروشگاه آنلاین بکرینا اقدام کنید.

نحوه مصرف روغن نارگیل

افرادی که می خواهند روغن نارگیل مصرف کنند و هر گونه مشکل سلامتی دارند ، باید قبل از شروع مصرف با پزشکان خود مشورت کنند. علاوه بر اینها ، از روغن نارگیل می توان برای مراقبت از جمله استفاده به پوست و ناخن ها نیز استفاده کرد. به خصوص روغن نارگیل به دلیل فوایدی که برای مو دارد اغلب در ماسک های مو قرار می گیرد. با این حال ، می توان آن را به تنهایی یا مخلوط با روغن های مختلف گیاهی سالم به عنوان ماسک مو استفاده کرد. نارگیل یک محصول طبیعی است که سالهاست با مزایایی که برای پوست دارد شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور خاص ، می توان از مواد آرایشی طبیعی حاوی روغن نارگیل برای مرطوب سازی پوست و ایجاد ظاهری نرم و سرزنده به آن استفاده کرد. روغن نارگیل یک محصول مراقبتی است که به جز فواید آن برای صورت ، می تواند برای کل بدن ترجیح داده شود. همچنین در جلوگیری از ایجاد علائم کشش ، نرمی و مرطوب سازی پوست بسیار موثر است.

https://www.healthline.com/nutrition/top-10-evidence-based-health-benefits-of-coconut-oil

https://steemit.com/health/@saftiansyah/processing-of-copra-processing-into-coconut-oil-by-drying-method

 

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها