جاذبه های گردشگری در جزیره زیبای کیش و سفر به کشور ترکیه

کیش یکی از قطب های برتر گردشگری ایران است که با وجود طبیعتی چشم نواز و آب و هوایی بسیار لطیف میزبان میلیون ها گردشگر در سال است . ای جزیره شگفت انگیز در میان آبهای زلال و فیروزه ای رنگ خلیج فارس همچون مرواریدی درخشان خود نمائی می کند .

محال است حین اقامت در جزیره  کیش احساس خستگی کنید زیرا میزان اکسیژن موجود در هوا بالا ست و با کمی خوابیدن بقدری سرحال می شوید مکه می توانید ساعات زیادی را به تفریح و خوشگذرانی مشغول شوید .

امکانات رفاهی و تفریحی موجود در این جزیره بقدری سطح بالا و متنوع است که برای هفته ها شما را سرگرم می کند . هتل های لوکس و مدرن در تمام نقاط این جزیره پراکنده شده اند و در کنار آن ها اقامتگاههای متنوعی نیز وجود دارد. بنابراین با هر میزان بودجه ای میتوان در این جزیره جا پیدا کرد .

اغلب تفریحات این جزیره در امتداد ساحل انجام می شود و شامل ورزش های آبی مهیج ، قایق سواری و تورهای کشتی های تفریحی خواهد بود . اما اگر به دنبال کسب آرامش هستید ،میتوانید در پارکهای ساحلی خوب این جزیره نظیر ساحل ماهیگیر ، پارک ساحلی سیمرغ ، اسکله تفریحی کیش و … روزی زیبا را تجربه کنید . البته این سواحل در شب نیز زیبا بوده و کافه های آن تا پاسی از شب باز هستند . بنابراین زود به رختخواب نروید و از شب های زیبای جزیره کیش و آرامش حاکم بر آن نهایت لذت ببرید .

پارک دلفین کیش | همه چیز درباره پارک دلفین کیش - سفر با تو

در ادامه با ما سفر باتو  باشید تا شما را با برخی از جاذبه های سرگرم کننده کیش آشنا کنیم :

مجموعه شگفت انگیز پارک دلفین ها (دلفیناریوم )

مجموعه تفریحی پارک دلفین ها یکی از قدیمی ترین مجموعه های تفریحی در این جزیره بوده و شما را برای ساعت ها سرگرم می کند . این مجموعه بسیار بزرگ کار خود را از حدود بیست سال گذشته آغاز نموده و سالانه پذیرای بیش از هزاران بازدید کننده است . پارک دلفین ها با مساحتی در حدود یکصد هکتار در بخش جنوب شرقی جزیره کیش قرار گرفته و از بخش های دیدنی مختلفی همچون : باغ پرندگان ، تونل خزندگان ، آکواریوم آب شور ، اجراهای مفرح و دیدنی دلفین ها و در نهایت جنگ شاد کلاسیک شو است .

این مجموعه همه روزه از ساعت سه بعد از ظهر تا هشت شب باز می باشد و با تهیه یک بلیط مجاز به استفاده از تمام بخش ها خواهید بود . برای بازدید از بخش های مختلف این مجموعه اتوبوس در اختیارتان قرار می گیرد و لازم نیست این مسیر را پیاده طی کنید .

باغ پرندگان

بازدید از این مجموعه شگفت انگیز ، بی شک یکی از بهترین بخش های سفر شما به این جزیره خواهد بود ، و پیشنهاد می کنیم اگر همراه فرزندان خود عازم این سفر شده اید ، بازدید از آن را در الویت برنامه خود قرار دهید . باغ پرندگان دارای محیطی زیبا و سرسبز است و در حدود سه هکتار وسعت دارد .

جالب است بدانید در باغ پرندگان بیش از پنجاه و پنج گونه از پرندگان مناطق گرمسیری نگهداری می شوند که برخی از نمونه های آن عبارتند از : طاووس ها ، طوطی ها و کاسکو ها ، کاکاتوآلبا ، ماکائو ها ، قرقاول چینی و مرغ های شاخ دار و بسیاری از گونه های نادر و زیبای دیگر .

مرجع : تور کیش

در وسط این باغ برکه ای زیبا ساخته شده که برخی گونه های نظیر فلامینگوها ، پلیکان ها و درناهای تاج دار در آن آب تنی و بازی می کنند . گفتنی است با تهیه بلیط قادر خواهید بود به مدت چهار ساعت در این مجموعه وقت بگذرانید . همچنین بایدافزود بلیط کودکان دو تا چهار سال نیم بها بوده و برای کودکان زیر دو سال نیز رایگان است  .

تفریح در شهر ساحلی مارماریس- ترکیه

شهر زیبا و ساحلی مارماریس ترکیهیکی از قطب های گردشگری کشور ترکیه است که با دارا بودن امکانات رفاهی و تفریحی متنوع و همچنین طبیعتی مسحور کننده پذیرای هزاران مسافر از سراسر دنیاست . بخش بزرگی از مسافران این شهر استانبول در ترکیه را اروپائی ها تشکیل داده اند و امروزه ایرانیان نیز متوجه این شهر زیبا شده اند و رغبت بیشتری برای سفر به این شهر دارند.

تور ترکیه کلیک کنید 

مارماریس در کنار شهرهای آنتالیا ، بدروم و کوش آداسی دارای سواحل زیبا و ابهای زلال است و آب و هوای مدیترانه ای این شهر برای تعطیلات تابستانی مناسب است . این شهر همچنین دارای هتل های لوکس ، بازار ها و مراکز خرید متنوع و دههامجموعه تفریحی و پارک آبی است . که احتمالا با سفری چند روزه امکان تجربه همه آن ها امکان پذیر نخواهد بود . بعلاوه هتل های این شهر خدمات و امکانات سطح بالایی در اختیار مسافران قرار می دهند تا جائیکه مجالی برای گشت و گذار در شهر باقی نمی ماند .

ما در ادامه این مطلب برخی از معروف ترین جاذبه های تفریحی و بازار های شهر مارماریس را به شما معرفی می کنیم  تا بدون اتلاف وقت مستقیما به سمت تفریح و سرگرمی خود بروید .  پس در سفر به استانبول همراه  سفر باتو  باشید :

بازار بزرگ شهر مارماریس یا کارسی مارکت  (Carsi Market)

بازار بزرگ شهر مارماریس و استانبول مکان مناسبی برای گشت و گذار و آشنائی با فرهنگ مردم این شهر است .  این بازار سنتی بیش از هزار مغازه و حجره دارد و در آن انواع مواد خوراکی و غذاهای ترکی عرضه می شود . همچنین این بازار محل عرضه صنایع دستی ،  ادویه ‌های آفریقایی ، قالی و قالیچه ، محصولات چرمی و انواع پوشاک است.

منبع :  تور استانبول

شهر ماماریس همچنین دارای بازار های هفتگی مختلف است که معمولا در روزهای سه شنبه ( در مرکز شهر ) ، چهارشنبه در ( آیکملر (، و یکشنبه ها در منطقه ( بلدیبی ) بر پا می شود .

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها