معرفی لذیذترین غذاهای خیابانی ترکیه

معرفی لذیذترین غذاهای خیابانی ترکیه

غذاهای خیابانی از دیرباز موردتوجه خاص و عام بوده‌اند. این غذاها درگذشته با مواردی مانند باقالی و لبو خیابان در فرهنگ ایرانی وجود داشته است. در کشورهای مجاور نیز این غذاها به شیوه‌های گوناگونی دیده می‌شود. به‌عنوان‌مثال گردشگران ایرانی لیستی از لذیذترین غذاهای خیابانی ترکیه را معرفی کرده‌اند که بسیار با ذائقه آنها سازگار بوده است و دوست داشته‌اند. ما نیز در این مقاله از تاریخ ما این لیست را در اختیار شما قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

بالیک اکمیک

همان‌طور که می‌دانید، کشور ترکیه یک کشور ساحلی است؛ به همین دلیل خوراکی‌های دریایی بخش مهمی از وعده‌های غذایی ترک‌ها را تشکیل می‌دهد. بالیک اکمیک هم یکی از غذاهای خیابانی و دریایی محبوب میان گردشگران و مردم بومی است. این غذای خوشمزه در حقیقت نوعی ساندویچ ماهی است که در داخل روغن زیتون و کره سرخ شده است. تنگه بسفر واقع در استانبول یکی از معروف‌ترین مراکز فروش بالیک اکمیک است.

لذیذترین غذاهای خیابانی ترکیه

نان سیمیت

مشاهده مردم بومی که نوعی نان حلقه‌ای در دست دارند و به سمت محل کار خود در حرکت هستند، یکی از صحنه‌های آشنا در شهر استانبول است. این نان‌های حلقوی در حقیقت یکی از لذیذترین غذاهای خیابانی ترکیه است. این نان، از نوعی خمیر که در داخل کنجد خوابانده شده است، پخته می‌شود. می‌توانید این نان را با شکلات نوتلا یا خامه شکلاتی میل کنید و از طعم بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید. نان سیمیت به همراه چای یک صبحانه اصیل ترکی است.

گزلمه

گزلمه نوعی نان شکم‌پر لذیذ است که بیشتر در مناطقی مانند آناتولی طبخ می‌شود، اما با کمی جستجو می‌توانید در استانبول و سایر شهرها نیز گوزلمه بخرید. در تهیه این نان از نوعی خمیر ویژه استفاده می‌شود که داخل آن را با استفاده از مواد مختلفی پر می‌کنند. گزلمه گوشت و پنیر، پیاز و سیب زمینی و قارچ از محبوب‌ترین انواع این نان‌ها است‌. به دلیل شباهت زیاد این غذای خیابانی به سمبوسه، گردشگران ایرانی بسیار از آن استقبال می‌کنند.

دوروم

دوروم (Durum) از جمله لذیذترین غذاهای خیابانی ترکیه است که از مواد خوراکی متنوعی در تهیه آن استفاده می‌کنند. مواد اصلی تشکیل‌دهنده دوروم مرغ، گوشت، پنیر و انواع سبزی‌ها است که بعد از پخت در نانی شبیه به نان لواش به شکل لقمه پیچیده می‌شود. این میان وعده غذایی به دلیل مواد غذایی مقوی که دارد به‌راحتی شما را تا مدت‌ها سیر نگه می‌دارد. اگر سروکارتان به میدان معروف تاکسیم استانبول افتاد حتماً به بامبی و کیزیل کایالار سری بزنید،  دوروم‌های این دو مکان شهرت بسیاری دارند.

لذیذترین غذاهای خیابانی ترکیه

تانتونی

تاندونی (Tantuni) یکی دیگر از وعده‌های غذایی ترکی است که در نان و به‌صورت لقمه‌ای سرو می‌شود. تانتونی بسیار شبیه به دوروم است و از گوشت، گوجه‌فرنگی، فلفل و ترکیبی از انواع ادویه‌ها درست می‌شود. بعد از تهیه مخلوط گوشت و گوجه آن را در یک نان بسیار نازک شبیه به نان لواش گذاشته و لقمه پیچ می‌کنند. زادگاه غذای تانتونی شهر مرسین است اما امینه آنا سفراسی (Emine Ana Sofrasi) در محلهٔ بیلورجو در میدان تکسیم لذیذترین تانتونی‌ها را در استانبول دارد. تانتونی در اصل جزو غذاهای تند به شمار می‌رود اما برای رضایت مشتریان دکه­های اغذیه‌فروشی خیابانی این میان وعده لذیذ را تند و هم به‌صورت معمولی پخت می‌کنند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها