آموزش روتوش عکس در فتوشاپ و آموزش لایت روم در گرافیستار

آموزش روتوش عکس و صورت در فتوشاپ Photoshop

همه زیبایی را دوست دارند، به همین خاطر عکس هایی که دارای نواقص کمتری است توجه بیشتری را به خود جلب می کند. اگر قصد دارید از یک عکس برای تبلیغات یک محصول، ساخت آلبوم عروسی و غیره استفاده کنید، بهتر است ابتدا نواقصی که در عکس مشاهده می شود را درست کنید. به ویرایش و دستکاری عکس، روتوش گفته می شود. امروز در انزل وب قصد داریم روشهای روتوش عکس و صورت در فتوشاپ را به شما آموزش دهیم.

آموزش نحوه روتوش چهره و پوست در فتوشاپ

Retouch یا روتوش یک لغت فرانسوی است که از روش های مختلف برای دستکاری عکس استفاده می کند تا تغییرات مورد نظر ما را ایجاد کند. در فرآیند روتوش عکس اجزای صورت بررسی شده و مشکلات احتمالی رفع می شود. رفع چـین و چروک پوست، روشن کردن چشم ها، برطرف کردن لک های پوستی، رفع زردی دندان، برطرف کردن سیاهی دور چشم، درست کردن خط لب و بسیاری از موارد دیگر همه جزء فرآیند روتوش عکس قرار میگیرد. یکی از نرم افزارهایی که جهت روتوش عکس استفاده می شود فتوشاپ است. فتوشاپ یک برنامه بسیار قوی است که در زمینه های مختلف اعم از رتوش عکس، طراحی پوستر، بنر و … استفاده می شود. در ادامه شما ۴ روش روتوش عکس و صورت در فتوشاپ را مطلعه خواهید کرد.

روتوش عکس در فتوشاپ را یاد بگیرید

در بعضی مواقع ممکن است که عکسی که توسط عکای گرفته می شود بسیار واضح و شارپ باشد. در این نوع از عکس ها ممکن است حتی کوچک ترین مشکلی که بر روی صورت شما وجود دارد، مشخص شود. در عکسی که بسیار واضح است، ممکن است معایبی وجود داشته باشد که با چشم دیده نشوند و به وسیله ی آموزش روتوش عکس در فتوشاپ می توانید این مسئله را برطرف نمایید.

ما در این مقاله با آموزش فتوشاپ به شما می آموزیم که چهره ی زیبایی را در این برنامه طراحی نمایید. ما در تصاویری که انتخاب می کنیم قصد داریم که صورتی صاف و کاملا طبیعی ایجاد نماییم. ابن افکت ها می شود بر روی صورت های صاف و بدون عیب نیز انجام شود.

لایت روم چیست

در این مقاله به صورت گام به گام با آموزش لایت روم در کنار شما هستیم. برای شروع فقط کافیه نرم افزار Lightroom رو نصب کرده باشین و این آموزش صفر تا صد Lightroom رو تا آخر ببینین! اگر هم سوالی داشتین می‌تونین خیلی راحت در نظرات بپرسین.

اگر در استفاده از لایت روم تازه‌کار هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، یا به فکر استفاده از آن هستید اما احساس سردرگمی می‌کنید، باید بدانید که من احساس شما را درک می‌کنم و می‌دانم چه مراحلی را پشت سر گذاشته‌اید.

راهنمای آموزش لایت روم برای مبتدیان را نوشته‌ایم تا به شما کمک کنیم .این نوشته برای کمک به شما در عبور از چند مرحله‌ی ابتدایی یعنی باز کردن Adobe Lightroom برای اولین بار، انجام دو ویرایش اصلی و ذخیره‌ی ورژن نهایی عکس نوشته شده است.

لایت روم چه کاربردی دارد؟

به طور خلاصه، لایت روم برنامه‌ای است که تصاویر را مدیریت و ویرایش می‌کند. اما نکته اصلی اینجاست که این برنامه تصاویر را واقعا ویرایش یا مدیریت نمی‌کند، بلکه  برنامه با مشاهده‌­ی تصاویری که بر روی کامپیوتر خود ذخیره کرده‌اید کار می‌کند و این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا دستورالعمل‌های لازم برای تغییر آنها را بوجود آورید.

برای مثال، فرض کنید عکسی از یک سنجاب دارید که کم نور است و می‌خواهید روشن‌تر شود. Lightroom بر روی عکس اصلی کاری انجام نمی‌دهد! به هیچ وجه عکس را جابه‌جا یا کپی نمی‌کند، نام آن را عوض نمی‌کند و آن را هیچ تغییری نمی‌دهد. درعوض، لایت روم یک برنامه‌ی ویرایشی غیرمخرب است که تغییرات را بر روی پیش‌نمایش یا نسخه‌ی کوچکی از آن تصویر اعمال می‌کند، به این معنا که می‌توانید بعد از روشن‌تر کردن تصویر، نتیجه‌ی نهایی را ببینید.

آموزش لایت روم از مقدماتی تا پیشرفته

این آموزش لایت روم یک راهنمای ساده  گام به گام، درباره روند کاری یک عکاس عادی در لایتروم است. این آموزش لایت روم به شما یاد می‌دهد که لایتروم چیست و چه کار می‌تواند بکند و چرا خیلی از عکاسان ترجیح می‌دهند به جای استفاده از فتوشاپ، یا در کنار فتوشاپ، لایتروم را هم به کار گیرند؟
در این آموزش، برخلاف بسیاری از آموزش‌های پیشرفته، همه دکمه‌ها و ابزار‌ها و اسلایدر‌ها و چک‌باکس‌ها و به طور کلی همه قابلیت‌های برنامه صحبت نمی‌کنیم. اگر بخواهیم این‌طور به لایتروم بپردازیم، باید صدها ساعت آموزش ویدئویی و هزاران صفحه مقالات آموزشی در این باره بنویسیم که نه تنها انتشار آن‌ها تقریبا غیر ممکن است، یادگیری و استفاده از آن‌ها هم بسیار پیچیده و نامحتمل خواهد بود.

این آموزش‌لایت روم از صفر تا صد و همچنین آموزش‌های مستقل پیشرفته برای افزایش مهارت در لایتروم طراحی شده‌اند. اما اگر به آموزش‌ پیشرفته‌ لایت روم نیاز دارید می‌توانید برای آموزش تخصصی لایتروم می تونید به وبسایت گرافیستار www.Graphi-star.com مراجعه کنید، از بخش تماس با ما استفاده کنید. ضمنا می‌توانید برای تماس مستقیم و یا برای دیدن آموزش‌های بیشتر، ما را در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام هم دنبال کنید.

دوره مقدماتی تا پیشرفته آموزش لایت روم به درد چه کسانی می‌خورد؟

اگر هیچ دانشی از لایت روم ندارید نگران نباشد. این دوره از ابتدا و مباحث مقدماتی شروع می‌شود و گام به گام تا سطح پیشرفته ادامه پیدا می‌کند. پس این دوره تمام سطوح ابتدایی، متوسط و پیشرفته را شامل می‌شو‌د و برای همه کسانی که می‌خواهند از ابتدا یاد بگیرند و یا سطح خود را در این زمینه بالا بیاورند بسیار مناسب است. با تماشای این دوره به راحتی می‌توانید در زمینه لایت روم فعالیت کنید.

انیمیشن سازی دو بعدی

انیمیشن سازی یکی از دوره های جذاب و پرطرفدار در حیطه هنر است که در آموزش انیمیشن سازی هنرجو در ابتدا با یادگیری اصول طراحی مدل و شخصیت و ساخت مدل ۳ بعدی آن آمادگی لازم برای خلق شخصیت خود را پیدا میکند و با یادگیری تکنیک های لازم در جلوه های کامپیوتری و پیش تولید وارد ساخت مدل ۳ بعدی در کامپیوتر میشود و در ادامه با ساخت صحنه های مورد نیاز و یادگیری انیمیت شخصیت ، انیمیشن خود را میسازید .دراین دوره شما با استفاده از ریل فلو(Realflow) ، زی براش(Zbrush) ، افترافکت(aftereffect) و مایا(Maya) انیمیشن خود را خلق کنید.

آموزش انیمیشن سازی دو بعدی در افترافکت

در این مطلب سعی خواهد شد تا مسائل مربوط به انیمیشن سازی و فراگیری آن برای افرادی که علاقه مند به شروع کار انیماتوری و یا وارد شدن به صنعت آموزش انیمیشن هستند تا جای ممکن پوشش داده شود. در ابتدا توضیح خواهیم داد که انیمیشن چیست و فیلـم های انیمیشنی چگونه ساخته می شوند و سپس به انواع مختلف انیمیشن های مرسوم خواهیم پرداخت.

امروزه به راحتی می توان به منابع آموزش انیمیشن سازی دو بعدی و یا نرم افزار های مربوط به ساخت انیمیشن دسترسی پیدا کرد. به لطف دنیای مدرن و وجود کامپیوتر ها و نرم افزار ها دیگر مشکلی برای شروع و آموزش انیمیشن وجود ندارد. در ابتدای پیدایش انیمیشن (دو بعُدی)  شروع و یادگیری انیمیشن به مراتب سخت تر از امروز بود.

شروع یادگیری انیمشن امروزه بسیار ساده است و با کمترین امکانات موجود هم می توان این کار را انجام داد، اما تسلط پیدا کردن و استاد شدن در این صنعت سخت است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها