معرفی ۱۰مورد از جاذبه های گردشگری استراسبورگ فرانسه

جاذبه های گردشگری استراسبورگ فرانسه

در این بخش از تاریخ ما، قصد داریم شما را با جاذبه های گردشگری استراسبورگ فرانسه آشنا کنیم. استراسبورگ که در مرز آلمان و فرانسه واقع شده است، شهری زیبا و جذاب با فرهنگی غنی از هر دو کشور است. این شهر افسانه‌ای با کلیسای جامع گوتیک، خیابان‌های پر پیچ و خم سنگ فرش شده، خانه‌های زیبای چوبی و ده‌ها مکان تفریحی و دیدنی شگفت‌انگیز بازدید کنندگان را شیفته خود می‌کند.

اگر قصد دارید در سفر بعدی خود از استراسبورگ، در فرانسه بازدید کنید؟ باید به خاطر حسن سلیقه‌ای که دارید به شما تبریک گفت اما قبل از هر اقدامی توصیه می‌کنیم ابتدا با بهترین جاذبه‌های گردشگری استراسبورگ آشنا شوید و سپس سفر خود را برنامه ریزی کنید تا نهایت لذت  را از سفر خود ببرید. در اینجا ۱۰ جاذبه برتر برای دیدن در استراسبورگ آورده شده است. با ما همراه باشید.

۱- کلیسای نوتردام

کلیسای جامع نوتردام یکی از شگفت‌انگیزترین نمونه‌های معماری گوتیک در جهان است که در مرکز شهر استراسبورگ واقع شده است. این کلیسا با برج سر به فلک کشیده خود به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استراسبورگ فرانسه در دنیا شناخته می‌شود. این میراث جهانی از ظاهری زیبا و پوشیده از نوعی سنگ قرمز که صدها چهره مسیحی مشهور روی آن تراشیده شده، برخوردار است.

همچنین دارای گلدسته‌ای ۴۲ متری، پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ، ساعت نجومی رنسانس و چشم‌اندازی ویژه از شهر و دشت‌های راین و کوه‌های Vosged است.

جاذبه های گردشگری استراسبورگ

۲- محله فرانسه کوچک

بهترین راه گشت و گذار در La Petite France یا محله فرانسه کوچک،  پیاده‌روی است زیرا دارای معماری است  که جز به جز آن روایتی از دوران قرون وسطا با خود دارد. این محله تاریخی استراسبورگ با خانه‌های نیمه چوبی و کوچه‌های پر پیچ و خم عجیب و غریب خود بسیار زیبا است. برخی از سقف‌ این خانه‌ها دارای منافذی برای هوای اتاق زیر شیروانی است که در گذشته زیر آنها چرم خشک می‌شده است.

۳- باغ گیاه‌شناسی فرانسه

باغ گیاه شناسی فرانسه که در منطقه امپریال شهر قرار دارد یکی از زیباترین و وسیع‌ترین باغ‌های دنیاست که بیش از ۵۰۰۰ گونه گیاهی متنوع در آن وجود دارد. این باغ یکی از توصیه شده‌ترین جاذبه‌ های گردشگری استراسبورگ فرانسه است که باید حتماً از آن دیدن کنید. در این مجموعه علاوه بر بخش‌های فضای باز، گلخانه‌های وسیعی نیز به چشم می‌خورد که هر کدام ده‌ها نوع گونه گیاهی کمیاب دنیا را در خود جای داده‌اند.

۴- موزه آلساسین فرانسه

استراسبورگ در یکی از نواحی فرانسه به نام آلزاس واقع شده است و همانطور که در مقدمه گفته شد، استراسبورگ در مرز بین فرانسه و آلمان قرار گرفته است به همین دلیل دارای فرهنگی جذاب و غنی از هر دو دولت است. اگر کنجکاو هستید با فرهنگ و تاریخ ساکنان این منطقه آشنا شوید، سری به موزه آلساسین در این شهر بزنید تا از طریق هزاران شی تاریخی، صنایع دستی، هنرهای سنتی که در آن قرار دارد به سبک زندگی و آداب و سنن آنها برسید.

۵- مسیر دوچرخه‌ سواری استراسبورگ

جامعه شهری استراسبورگ بر آن است که با توسعه خطوط دوچرخه سواری در شهر، شهروندان و مسافران را به تردد با دوچرخه در شهر تشویق کند و در عین حال تردد با وسیله نقلیه شخصی را به حداقل برساند. تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر خط دوچرخه سواری عالی در این شهر احداث شده است که گشت و گذار در شهر را برای شهروندان دلچسب‌تر کرده است. این مسیر شگفت‌انگیز نیز به یکی از جاذبه های گردشگری استراسبورگ فرانسه تبدیل شده است و گردشگرانی که دارای گذرنامه باشند می‌توانند به مدت نیم روز از آن استفاده کنند و لذت ببرند.

۶- پارلمان اروپا در فرانسه

جالب است بدانید پارلمان اروپا در استراسبورگ قرار دارد، جایی که اعضای پارلمان رأی می‌دهند و در آنجا تصمیم‌گیری می‌شود و یک ساختمان خیره کننده معاصر به همین منظور در رودخانه راین، در منطقه اروپا ساخته شد. بازدیدهای فردی برای آگاهی از ساختمان و عملکرد نهاد اروپایی فقط در جلسات عمومی امکان پذیر است، اما بازدیدهای گروهی در طول سال برگزار می‌شود.

۷- بازار کریسمس فرانسه

گشت و گذار در بازارهای مقاصد گردشگری آن هم بازارهایی از جنس سال نو و کریسمس همیشه  لذت‌بخش‌ترین بخش‌ سفر بوده است. اگر نزدیک کریسمس به فرانسه بروید می‌توانید در این شادی و هیجان سهیم باشید. در استراسبورگ هرساله نزدیک کریسمس که می‌شود بازاری بسیار وسیع مخصوص کریسمس برگزار می‌شود که بیش از ۴۰۰ غرفه در آن جا داده می‌شود. این بازار از ۲۷ نوامبر تا ۳۰ دسامبر ادامه دارد.

۸- کاخ روهان فرانسه

یکی دیگر از مهمترین جاذبه های گردشگری استراسبورگ فرانسه ، کاخ رویایی روهان است. این کاخ از سال ۱۷۳۲ تا ۱۷۴۲ محل زندگی خاندان سلطنتی بوده است اما امروزه به عنوان یک  جاذبه‌ گردشگری فعالیت می‌کند. در این ساختمان سه موزه هنرهای زیبا، موزه باستان شناسی و موزه هنرهای تزئینی وجود دارد که هر یک دارای مجموعه‌ای گسترده از آثار باستانی فرانسه و نقاش‌هایی از استادان زبر دست ایتالیایی هلندی، فرانسوی و… هستند.

تعطیلاتی هیجان انگیز در لیون فرانسه

۹- باغ نارنجی فرانسه

باغ نارنجی یکی از بزرگترین پارک‌های استراسبورگ فرانسه است. این باغ یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین باغ‌های فرانسه است که تقریباً ۲۶ هکتار وسعت دارد و دارای طراحی فوق العاده‌ و گل و درختان چند ساله و تعداد زیادی گیاه نادر است. می‌توانید خانواده و دوستان خود را ببرید و در باغ بگردید و از تماشای انواع گلها و گیاهان لذت ببرید، یا در مقابل دریاچه بنشینید و برای یک وعده غذایی سبک در آغوش طبیعت شگفت انگیز استراحت کنید. این پارک امکانات بسیاری مناسب برای ورزش را در خود جای داده است. به عنوان مثال، می‌توانید در مسیرهای تعیین شده در پارک به پیاده روی و دویدن بپردازید.

جاذبه های گردشگری استراسبورگ

۱۰- پل وبان

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استراسبورگ فرانسه پل وبان است. این پل آهکی روی رودخانه معروف ایل بنا شده است که در واقع با هدف محافظت از شهر ساخته شده است. این بنا در قرن هجدهم ساخته شده است و نام خود را از یک مهندس نظامی به نام مارکیز وبان گرفته است. امروز قفل بزرگ، با ۱۳ طاق‌نما، مجسمه‌های باشکوه و تراسی با پوشش چمن یکی از شناخته شده‌ترین مکانهای دیدنی شهر است. سد Vauban هر روز باز است و ورودی آن رایگان است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها