چگونه برای نقاشی ساختمان رنگ مناسب انتخاب کنیم؟

خب، ساده‌ترین راه برای انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان این است که از رنگ‌های مورد علاقه خود استفاده کنید. البته این کار همیشه هم کارساز نیست زیرا ممکن است رنگ‌های دلخواه شما برای محل و فضای اتاق‌ها مناسب نباشد و مثلا آن‌ها را کوچکتر نشان دهد. بعلاوه برای انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی ساختمان نیاز کمک گرفتن از یک نقاش ساختمان حرفه ای است. با این حال ما در ادامهبه شما راه‌کارهایی را معرفی می‌کنیم که در انتخاب رنگ دیوارها و سقف کمک بسیار زیادی می‌کند با ما همراه باشید.

نقاشی ساختمان

مجلات اینترنتی را مطالعه کنید

البته لزوما برای دیدن جدیدترین ترندهای مربوط به نقاشی اتاق و دیوار نیاز به وبگردی نیست می‌توانید مجلات مربوط به دکوراسیون را مشاهده کنید اما از طریق اینترنت می‌توانید به صورت رایگان این کار را انجام دهید. البته در این میان شبکه‌های اجتماعی نقش پر رنگ‌تری دارند. به عنوان مثال پینترست و اینستاگرام دو شبکه اجتماعی هستند تعداد زیادی بازدیدکننده روزانه دارند و محتواهای مرتبط با دکوراسیون، منزل و … در آن‌ها بسیار زیاد است. پس جستجو کردن را فراموش نکنید.

حال و هوا و هدف‌تان را مدنظر قرار دهید

قبل از اینکه به فکر رنگ‌ها و انتخاب آن باشید، ابتدا ببنید که از فضا و اتاقی که قرار است در آن بخوابید، مطالعه کنید و یا آشپزی و … دقیقا چه چیزی می‌خواهید؟ آیا در این اتاق به انرژی زیادتری نیاز خواهید داشت؟ پس باید به سراغ رنگ‌های گرم بروید. اگر اتاق خواب است پس به آرامش بیشتری نیاز دارید. بنابراین باید به سراغ رنگ‌هایی بروید که احساس آرامش را در شما بیشتر و بیشتر می‌کنند. شاید این کار را یک رنگ تیره بسیار بهتر از یک رنگ روشن انجام دهد. البته با متخصص مشورت کنید.

چرخ رنگ را همواره مدنظر داشته باشید

برای اینکه رنگ‌های متناسب با رنگ‌های انتخاب شده را برای مبل، فرش و … بدست آورید نیاز دارید که چرخ رنگ را بشناسید. اینکه کدام رنگ‌ها متضاد اند؟کدام رنگ‌ها مکمل هستند؟ به کمک این چرخ رنگ می‌توانید دکوراسیون خانه و اتاق‌ها را به درستی بچینید و بهترین چیزی که مدنظرتان هست برسید. در این مورد بیشتر مطالعه کنید.

در انتخاب رنگ‌ها خلاق باشید

اینکه برای انتخاب رنگ سقف و دیوار ابتدا به ساکن به سراغ رنگ‌های خنثی می‌رویم کار درستی است اما می‌توان کمی خلاق بود. به عنوان مثال از رنگ‌های خنثی در سقف استفاده کرد و در دیوارها از رنگ‌های پاستلی استفاده کنید. توجه داشته باشید که نباید خود را در چارچوب‌های روانشناسی رنگ ها و چرخ رنگ محدود کنید البته به معنای رعایت نکردن قوانین کلی نیست. فقط از شما می‌خواهیم که خلاق باشید.

نور اتاق‌ها را مدنظر داشته باشید

نورپردازی یکی از مهمترین عواملی است که هنگام انتخاب رنگ باید مورد توجه قرار گیرد. نور طبیعی روز نشان دهنده واقعی‌ترین رنگ است، بنابراین اگر پنجره‌های شما بزرگ هستند، رنگ واقعی را خواهید دید. اما مراقب این باشید که قرار است چه ساعاتی از اتاق استفاده کنید. به عنوان مثال نورهای لوستر معمولا زرد و گرم هستند و این نور در شب تاثیر متفاوتی از نور خورشید و طبیعی خواهد داشت بعلاوه برخی به سراغ لامپ‌های مهتابی می‌روند که به طور کل رنگ‌ها را متفاوت نشان خواهد داد.

به فضا سازی‌ها توجه داشته باشید

این مساله به صورت مستقیم به علاقه شما و همچنین وسعت خانه و اتاق‌ها بستگی خواهد داشت. اگر دنبال این هستید که اتاق‌های بزرگتری داشته باشید دیوارها را روشن‌تر کنید. اما اگر می‌خواهید اتاق‌های بزرگ را کمی دنج‌تر و صمیمی‌تر نشان دهید بهتر است به سراغ رنگ‌هایی مانند قهوه ای بروید. برای شناخت کافی باید در مورد رنگ‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید. پیشنهاد می‌کنم حتما در این مورد گوگل کنید.

قبل از رنگ کردن تست کنید

این قانون به ظاهر ساده به نظر می‌رسد اما نباید آن را نادیده گرفت. همیشه هر رنگی را که قصد استفاده از آن را دارید، روی یک دیوار نسبتا کوچک تست کنید و بعد سفارش چندین گالن رنگ از آن‌ها را بدهید. زیرا اینکار علاوه بر اینکه در هزینه شما صرفه جویی می‌کند، زمان نقاش ساختمان را هم نخواهد گرفت. و قیمت نقاشی ساختمان را به شدت کاهش خواهد داد.

نتیجه گیری

رنگ انتخابی شما برای دیوارهای خانه تأثیر مثبت یا منفی در شما و مهمانان شما خواهد داشت. برای بهبود سطح زندگی خود، شما باید ترکیب رنگی مناسب را انتخاب کنید که به طراحی و دکوراسیون خانه شما بیافزاید. برای تصمیم گیری در مورد رنگ مناسب رنگ برای استفاده در خانه، مراحل ساده خاصی باید دنبال کنید. به یاد داشته باشید که برای بدست آوردن ترکیب بی نقص رنگ در خانه خود باید این مراحل را طی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب ایده های مناسب برای نقاشی ساختمان با همکاران ما در کافه نقاشی تماس بگیرید ما همواره منتظر تماس از طرف شما هستیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها