همه چیز درباره غذای هواپیما

قطعا تاکنون از سایت های فروش بلیط هواپیما، بلیط خریداری و پرواز را تجربه کرده اید. و حتما در طول پرواز طعم غذاهای تقریبا بی مزه هواپیما را هم چشیده اید. اولین بار در سال ۱۹۱۹ بود که یک شرکت هواپیمایی انگلیسی  به ازای ۳ شیلینگ به مسافران پرواز های خود به پاریس، یک ساندویچ بسته بندی به همراه میوه ارایه داد. اما امروزه کترینگ شرکت های هواپیمایی آنقدر مهم هستند که فکر، زمان و هزینه زیادی برای آن صرف می شود. در این مطلب قرار است در مورد غذاها و نوشیدنی های موجود در هواپیما، حقایقی را بیان کنیم. با ما همراه باشید:

غذای هواپیما

شکل خوراکی ها و طریقه چینش آنها بسیار مهم است

گرچه شرکت های کترینگ و پذیرایی مسئولیت تهیه غذاها را برعهده دارند اما شرکت های هواپیمایی سعی می کنند چینش خاص و مد نظر خود را برای غذاها، میوه ها و حتی نوشیدنی ها به این شرکت ها ارایه دهند. چرا که شکل ظاهری، وزن و اندازه غذاها و بازخورد آن از طرف مسافران، برای شرکت های هواپیمایی بسیار مهم است. شاید همین دلیل باشد که شرکت های هواپیمایی تمام تلاش خود را برای هر چه زیبا تر و قابل تشخیص تر کردن غذاهای خود، صرف می کنند.

غذاها در آسمان بی مزه هستند

اگر در هواپیما غذا برای شما بی مزه است، شما تنها نیستید. اما این موضوع بسیار طبیعی است چرا که در ارتفاع ۱۰ هزار متری از زمین، رطوبت و فشار هوا بسیار کم است. در این ارتفاع توانایی شما در چشیدن طعم‌های شیرین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد و شوری را بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر احساس می‌کنید.

نوشیدنی های میوه ای پرطرفدارتر هستند

از بین نوشیدنی های مختلف، نوشیدنی های میوه ای و در صدر آن آب گوجه فرنگی بسیار پرطرفدار است! دلیل این موضوع هم به مشکل سیستم چشایی در ارتفاع بالا بر می گردد. جالب است بدانید که آب گوجه فرنگی کمترین میزان تغییر و کاهش میزان مزه را در هواپیما دارد و به همین دلیل بسیار پرطرفدار است.

خوراکی ها تازه نیستند

غذای داخل هواپیما بین ۷ ساعت تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز پخته و فریز می شود. البته این مدت زمان برای سلامتی انسان مضر نیست. پیش از پرواز گوشت ها نیم پز می شوند و در هواپیما پخت کامل انجام می شود. شاید جالب باشد که بدانید بر اساس قوانین بین المللی شرکت های هواپیمایی می توانند تا ۵ روز غذاها را منجمد کنند.

غذای هواپیما بسیار گران است!

غذاهای داخل هواپیما به دلایل مختلف بسیار گران هستند. در تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، ثابت شد که غذاها و خوراکی های ساده ی موجود در هواپیما تا ۲۶۰۰ درصد گران تر از سوپر مارکت ها هستند. بر اساس گفته شرکت هواپیمایی دلتا، ۶۰ درصد هزینه تمام شده هر وعده غذایی برای غذای اصلی، ۱۷ درصد برای پیش غذا، ۱۰ درصد برای سالاد و ۷ درصد برای دسر است. هزینه ها برای تهیه غذای هواپیما آنقدر زیاد است که شرکت های هواپیمایی با حذف تنها یک زیتون و یا توت فرنگی از غذای خود هزاران دلار در سال صرفه جویی می کنند.

غذا نخوردن طی پرواز برای سلامتی مضر است

غذا نخوردن در طول سفر باعث کاهش سطح قند خون شما می شود. این موضوع می تواند باعث احساس ضعف، سردرد، لرز و یا تغییر خلق و خو شود. پس در طی پرواز و مخصوصا در زمان پروازهای طولانی حتما از غذاها و نوشیدنی های قابل استفاده در هواپیما استفاده کنید. حتی اگر تمایلی به استفاده از غذای هواپیما ندارید از خوردنی های همراه خود استفاده کنید.

سس بیشتر، طعم بهتر

همان طور که بیان شد، در ارتفاع بالا هوای خشک و ارتفاع زیاد باعث خشک شدن دهان مسافران می شود و رطوبت غذا نیز کاهش می یابد. دقیقا به همین دلیل است که غذاهای حاوی سس برای مسافران لذت بخش تر هستند. به همین دلیل شرکت های هواپیمایی به سرو اینگونه غذاها تمایل بیشتری دارند.

شکر و نمک غذا بیشتر از حد استاندارد است

بدیهی است در شرایط که حس چشایی انسان با ضعف روبرو می شود برای جبران آن از طعم دهنده های بیشتری استفاده می شود. بنابراین کترینگ های شرکت های هواپیمایی برای طعم بهتر غذای خود نمک یا شکر بیشتری استفاده می کنند. همین موضوع باعث می شود شما کالری بیشتری در مقایسه با سایر غذاها دریافت کنید. کالری بیشتر نیز به این معناست که این نوع غذاها گزینه خوبی برای افرادی که رژیم غذایی خاصی دارند مناسب نیست.

آب در هواپیما درخواست نکنید!

نه تنها آب که اگر مهماندار از شما در مورد چای یا قهوه پرسید بهتر است هیچ کدام را انتخاب نکنید! آبی که با استفاده از آن چای یا قهوه درست می شود، معمولا از مخزنی در هواپیما تامین می شود که چندان تمیز نیست. البته نوشیدنی هایی که جوش آمده اند( مثل چای و قهوه) می تواند اندکی قابل اطمینان تر باشند.

در هواپیما میان وعده ها نامحدود هستند

معمولا این موضوع کمتر بیان می شود اما در هواپیما، میان وعده های موجود کاملا نامحدود سرو می شوند. بنابراین بعد از توزیع میان وعده ها توسط خدمه، می توانید مجداد آن را درخواست کنید.

خلبانان غذای متفاوتی میل می کنند

معمولا به دلایل امنیتی، غذایی که توسط ایرلاین برای خلبان ها در نظر گرفته می شود، متفاوت از غذای مسافران است. این کار صرفا بر اساس احتیاط انجام می شود تا کسی قصد سو استفاده نداشته باشد.

غذای هواپیما میلیون ها تن زباله تولید می کند

در کنار دیگر زباله های تولید شده در هواپیما، بخش اعظم زباله های هواپیما مربوط به زباله های مواد غذایی است. این زباله‌ها یا سوزانده می‌شود یا به محل‌های دفن زباله ارسال می‌شوند و متاسفانه به ندرت بازیافت می‌شوند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها