فروش چیلر مدیا

چیلر مدیا یکی از بهترین چیلرهای تراکمی موجود در بازار است و برای خنک سازی هوای محیط مورد استفاده قرار می گیرد. چیلرهای مدیا به خاطر کیفیت و راندمان بسیار بالایی که دارند، موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین کاهش مصرف برق می شوند. چیلر مدیا مانند بقیه تجهیزات چیلر، بر اساس سیستم تبرید و تولید هوا و آب خنک کار می کند. این تجهیزات، ظرفیت خنک کنندگی بسیار بالایی داشته و تمام بخش های آن با بیشترین میزان راندمان کار می کنند. برای خرید چیلر میدیا با نمایندگی چیلر مدیا در تهران تماس بگیرید.

فروش چیلر مدیا

چیلرهای تراکمی مدیا از بخش های مختلفی تشکیل شده و اساس آن مانند سایر چیلرهای صنعتی است. کمپرسور یکی از مهمترین بخش های چیلرهای تراکمی مدیا بوده و کار اصلی آن به حرکت درآوردن سیال و همچنین متراکم کردن آن می باشد. بخش های دیگر چیلر تراکمی مدیا، از لوله ها و مسیر عبور جریان سیال تشکیل شده است و همه این تجهیزات در داخل یک محفظه فلزی قرار گرفته اند. علاوه بر این، چیلر مدیا مجهز به فیلترهایی است که از عبور گرد و غبار و ناخالصی ها به داخل قطعات دستگاه جلوگیری می کند. چیلر مدیا تعدادی فن دارد که وظیفه خنک کردن دستگاه را به عهده دارند.

مزیت های چیلر مدیا

چیلر مدیا یکی از سیستم های تهیه مطبوع است و ظرفیت سرمایشی آن در مقایسه با اسپلیت ها و کولرهای گازی بیشتر است. چیلر مدیا ظرفیت خنک کنندگی بالایی داشته و در مکان های مختلف قابل استفاده است. این چیلر بدون تولید سر و صدا کار می کند و علاوه بر این قیمت بسیار مناسبی دارد. هزینه تعمیرات و نگهداری این چیلر نیز خیلی پایین است. این چیلر از توان بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل برای تامین سرمایش آپارتمان ها، ادارات و گلخانه ها تا حد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. توان بالای این چیلر موجب می شود که فضاهای بزرگ به راحتی خنک شود.

به طور کلی می توان گفت چیلر یکی از مهمترین تجهیزات سرمایشی برای تولید سرما در ساختمان ها و کارخانه های صنعتی است. در حقیقت چیلر دستگاهی است که با استفاده از فرآیند تبخیر و تقطیر یک مبرد، حرارت را از یک بخش از دستگاه به بخش دیگر در یک چرخه منتقل می کند. چیلر این توانایی را دارد که با انتقال گرما از یک محیط با دمای پایین تر به محیطی با دمای بالاتر، ایجاد سرما نماید. کاربرد اصلی چیلر این است که آب را برای سرمایش هوای ساختمان و مصارف صنعتی خنک کند. آبی که در چیلر خنک شده، از طریق پمپ و به وسیله لوله کشی به واحدهای توزیع کننده هوای سرد مثل فن کوئل های تعبیه شده در داخل ساختمان ها یا دستگاه هوا ساز ارسال می شود. لوله هایی که آب سرد را منتقل می کنند، باید به خوبی عایق کاری شوند تا بتوانند دمای آب سرد را حفظ کنند. علاوه بر سرمایش ساختمان ها، آب سرد در فرآیندهای صنعتی نیز به عنوان آب خنک کننده  یک دستگاه موتور استفاده می شود. آب سرد چیلر در یک مدار بسته جریان دارد و مدار بسته موجب می شود که آب درون لوله ها و کویل ها جریان پیدا کند و راهی برای تبخیر شدن آن وجود نداشته باشد. در ساخت چیلر از بعضی ابزار دقیق مانند پرشر گیج استفاده می شود.

تفاوت چیلر تراکمی و چیلر جذبی

چیلرها را می توان در یک بسته بندی کلی به دو بخش تراکمی و جذبی تقسیم بندی نمود. تفاوتی که بین این دو چیلر وجود دارد، در انرژی ورودی آنها است. انرژی ورودی چیلر تراکمی برق است در حالی که انرژی ورودی چیلر جذبی معمولاً گاز یا بخار داغ، آب گرم یا هوای داغ است. بیشترین مقدار این انرژی برای به حرکت درآوردن کمپرسر موجود در چیلر صرف می شود.

در چیلرهای تراکمی، در ابتدا گاز از طریق کمپرسور متراکم می شود. در مرحله بعدی این گاز به وسیله کندانسوزی که از طریق آب یا هوای محیط وارد آن می شود، خنک شده و سپس به مایع تبدیل می شود. این مایع بعد از عبور از شیر انبساط به خنک کننده وارد می شود. در مرحله بعد، گازی که به خاطر تبخیر ایجاد شده، به کمپرسور منتقل می شود. عبور کردن سریع بخار در خلاء کندانسور، به خاطر تبدیل بخار به آب و اختلاف حجمی که بین بخار و آب وجود دارد، باعث به وجود آمدن مایع می شود. چیلرهای تراکمی با توجه به کندانسوری که دارند به دو نوع هوا خنک و آب خنک تقسیم می شوند. کندانسورهای هوای خنک، از طریق فن های موجود در دستگاه، هوا را به سیال موجود در کندانسور دمیده و موجب خنک شدن آن می شوند. ولی در کندانسورهای آب خنک، سیال به وسیه آبی که از برج خنک کننده وارد می شود، خنک می شود. به طور کلی اجزای چیلر تراکمی از چیلر جذبی ساده تر بوده و شامل اپراتور، کمپرسور و کندانسور می باشد.

چیلر جذبی با استفاده از چرخه تبرد جذبی و همچنین استفاده از حرارت به دست آمده از شعله مستقیم، بخار یا آب گرم موجب سرد شدن محیط می شود. بر خلاف چیلرهای تراکمی، در چیلرهای جذبی به جای کمپرسور، جذب کننده و مولد حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد. عمومی ترین خنک کننده ایی که در چیلرهای جذبی استفاده می شود، سیستم لیتیوم برماید می باشد. در این سیستم در بخش جذب کننده، بخار آب به وسیله لیتیوم برماید غلیظ جذب می شود و در بخش مولد حرارتی، آب به خاطر حرارات، به بخار تبدیل می شود. در مرحله بعدی بخار آب در کندانسور به مایع تبدیل شده و سپس در خنک کننده دوباره تبدیل به بخار می شود. آب برای تبخیر شدن باید گرمای خود را از محیط خنک کننده بگیرد، تا بتواند سرما ایجاد کند.

نکات مهم در انتخاب چیلر

بهتر است در مناطقی که رطوبت بالایی دارند از چیلر هوای خنک استفاده شود زیرا چیلر آب خنک در نواحی مرطوب بازدهی پایینی دارد. در انتخاب چیلر تراکمی این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که کمپرسور چیلر از برندهای معتبر انتخاب شود زیرا کمپرسور در چیلرهای تراکمی، از حساس ترین قسمت های آن محسوب می شود. در غیر این صورت ممکن است در طول زمان این چیلر به خاطر نیاز به تعمیر دچار هزینه های اضافی شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها