سئو وردپرس؛ ۱۰ نکته برای افزایش رتبه سایت

برای همه افرادی که سایت‌ وردپرسی دارند یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها این است که سئو وردپرس را بیاموزند. شاید یکی از دلایلی که شما WordPress (وردپرس) را به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای وب‌سایت خود انتخاب کرده‌اید ممکن است سئوی ساده آن باشد. در واقع، برای سئو وردپرس کافی است لیست ویژگی‌های قدرتمند وردپرس را در صفحه اصلی خود بررسی کنید تا ببینید که این پلتفرم کاملا مناسب سئو است. اما این بدان معنا نیست که راه‌اندازی ابتدایی وب‌سایت بر پایه وردپرس برای قرار گرفتن در رده بالای موتورهای جستجو کافی است. شما حتما باید رو‌ش‌های صحیح استفاده از سئو و نحوه پیاده‌سازی آنها را بدانید. در این مقاله نکات مهم سئو در وردپرس آورده شده و با ۱۰ نکته برای بهبود رنک سایت آشنا خواهیم شد.

ب

وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوای جهان است که ۳۵٪ از کل سایت‌های اینترنتی را در برمی‌گیرد و بسیاری از وب سایت‌هایی را که احتمالاً هر روز بررسی می‌کنید، از جمله BBC America ، Time.com و TechCrunch را نیز در بر می‌گیرد.

وردپرس به عنوان یک پلت‌فرم وبلاگ‌نویسی در سال ۲۰۰۳ شروع به کار کرد و به سرعت تبدیل به یک راه‌حل قدرتمند و انعطاف‌پذیر برای راه‌اندازی انواع وب‌سایت‌ها شد و در سال ۲۰۲۱ همچنین می تواند به عنوان یک راه‌حل تجارت الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرد.

اگر می‌خواهید در صفحات نتیجه موتور جستجو رتبه خوبی داشته باشید، باید سئو را جدی بگیرید و از خدمات سئو سایت استفاده نمایید. خوشبختانه، با استفاده از وردپرس، شما یک قدم جلوتر رفته‌اید، زیرا وردپرس کاملا سازگار با سئو هست. این تنها یکی از دلایل زیادی است که کاربران در وهله اول وردپرس را انتخاب می‌کنند. همچنین می‌توانید از تبلیغات گوگل در کنار سئو وب سایت برای رسیدن به بازدید و فروش بیشتر استفاده کنید.

در ادامه ۱۰ مورد از بهترین نکاتی را که می‌توانید برای بهبود بازدید وب‌سایت خود استفاده کنید، یاد خواهید گرفت.

 ۱. افزونه مناسب سئوی وردپرس را نصب کنید

وردپرس دارای ویژگی‌های بسیار عالی جهت سئو است. علاوه بر آن، شما می‌توانید با استفاده از یک پلاگین سئو بهینه‌سازی موتور جستجو خود را به سطح بالاتری برسانید. بهترین پلاگین سئو در بازار Yoast (یوآست سئو) است. در واقع، این همان چیزی است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با استفاده از این افزونه می‌توانید هر صفحه و پست دلخواهی را برای کلمه‌های کلیدی انتخابی خود کاملاً بهینه کنید. همچنین این پلاگین شامل تجزیه و تحلیل مبتنی بر آخرین به‌‌روزرسانی‌های الگوریتم سئو نیز هست. حتی شما با استفاده از این افزونه می‌توانید یک نقشه سایت Site Map)) عالی نیز ایجاد کنید.

۲. کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید.

انتخاب کلمات کلیدی باعث موفقیت یا شکست استراتژی سئوی سایت وردپرسی شما خواهد شد. تحقیق درباره کلمات کلیدی مناسب به شما قابلیت‌های زیر را ارائه می‌دهد:

  • محتوایی ایجاد کنید که بازدیدکنندگان شما واقعا به دنبال آن هستند.
  • درک بهتری از نیازهای بازار خود داشته باشید.
  • وضعیت و رتبه مقالات و صفحات سایت را بررسی نمایید.
  • برای سایت خود ترافیک ارزشمندی ایجاد کنید.

ابزارهای متنوعی وجود دارد که در تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می‌کنند. برخی از ابزارهای برتر شامل KWFinder، SEMRush و حتی Google Keyword Planner هستند.

۳. قابلیت مشاهده موتور جستجو را روشن کنید

یک گزینه داخلی در وردپرس وجود دارد که سایت شما را از موتورهای جستجو پنهان می‌کند.

ممکن است این گزینه برای اولین بار در هنگام ساخت وب‌سایت خود مفید باشد، زیار هنوز محتوای خاصی در سایت آپلود نکرده اید، اما در صورت غفلت از آن، می‌تواند رتبه‌بندی را تقریباً غیرممکن کند. برای بررسی روشن بودن این تنظیم، در داشبورد وردپرس خود، به  قسمت تنظیمات -> خواندن بروید. سپس در پایین صفحه، بخشی را به نام قابلیت مشاهده موتور جستجو (Search Engine Visibility) مشاهده خواهید کرد که می‌توانید آن را فعال یا غیرفعال نمایید.

۴. تنظیم ساختار Permalink

هنگام نصب وردپرس، یوآرال پست‌ها و صفحات سایت شما دارای ساختار پیش فرض وردپرس هستند. این ساختار پیش فرض برای سئو شما به هیچ وجه مناسب نیست.مناسب‌ترین ساختار لینک پیوند برای موتور جستجو در وردپرس، تنظیم آن براساس نام پست است. با انجام تنظیمات مورد نظر، می‌توانید متنی از پست وبلاگ یا عنوان صفحه و یا حتی یک کلمه کلیدی را در URL خود وارد کنید. برای تغییر این تنظیمات در داشبورد وردپرس خود، به بخش تنظیمات -> پیوندهای ثابت (Permalinks) مراجعه کنید. سپس در بخش تنظیمات عمومی‌، گزینه آخر را با عنوان نام پست (Post name) انتخاب کنید.

۵. سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید

با استفاده از کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console)، نحوه عملکرد وب سایت شما در موتورهای جستجو، به شما نمایش داده می‌شود و همچنین هرگونه خطایی در سایت که ممکن است بر رتبه بندی نتایج جستجو تأثیر بگذارد را نیز به شما نمایش می‌دهد.

۶. از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید

یکی دیگر از ابزارهای گوگل که بایستی حتما داشته باشید گوگل آنالیتیکس (google analytics) است. این ابزار با تجزیه و تحلیل عمیق بازدید سایت، به شما نشان می‌دهد که استراتژی سئو سایت وردپرسی شما چقدر کارآمد می‌باشد.

۷. نقشه سایت خود را به گوگل ارسال کنید

نقشه سایت توسط موتورهای جستجو استفاده می‌شود تا بتوانند محتوای وب‌سایت شما را بهتر تحلیل کند. اگرچه موتورهای جستجو می‌توانند محتوای سایت شما را بدون نقشه سایت نیز تحلیل و بررسی می‌کنند، اما ایجاد یک نقشه سایت به شما این امکان را می‌دهد که داده‌هایی را که می‌خواهید موتورهای جستجو آن‌ها را بررسی نکنند، را مشخص کنید. اگر از افزونه یواست سئو استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید با استفاده از آن، نقشه سایت را ایجاد و ارسال کنید.

۸. سایت خود را برای موبایل بهینه کنید

داشتن یک سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو در رتبه سئو سایت به شدت تاثیرگذار می‌باشد. حتما باید بررسی کنید که وب‌سایت شما در حال حاضر بر روی تبلت‌ها و تلفن همراه چگونه عمل می‌کند. برای انجام این کار، به search.google.com/test/mobile-friendly رجوع نموده و یوآرال سایت خود را وارد کنید.

۹. سرعت وب‌سایت خود را افزایش دهید

سرعت وب سایت همیشه مهم بوده است. داشتن یک وب‌سایت با سرعت لود آهسته تأثیر منفی در رتبه‌بندی و تجربه کاربری شما خواهد داشت. سرعت صفحه نیز یک عامل رتبه‌بندی است، بنابراین حتما مطمئن شوید که سرعت سایت شما مناسب باشد.

۱۰. پیوندهای شکسته (Broken Links) را برطرف کنید

داشتن لینک‌های شکسته برای خوانندگان یا رتبه‌بندی شما به هیچ وجه خوب نیست. همچنین، بررسی سایت وردپرسی شما را برای ربات‌های گوگل نیز دشوارتر می‌کند.

آسان‌ترین راه برای بررسی پیوندهای شکسته در وب سایت خود، باز کردن گوگل سرچ کنسول و کلیک بر روی پیوندها است. کنسول جستجوی گوگل به شما نشان می‌دهد که پیوند‌ها شکسته کجا هستند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید.

کلام آخر

همانطور که می‌بینید، موارد بسیاری وجود دارد که باید هنگام بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای موتورهای جستجو در نظر بگیرید. امیدوارم که پست فوق در ایجاد بهینه‌سازی وب‌سایت شما مفید واقع شده باشد. در انتها، به یاد داشته باشید که سئو سایت وردپرسی یک پروسه طولانی مدت است. هرچه تلاش بیشتری برای سئوی وردپرس خود انجام دهید، نتایج بهتری مشاهده خواهید کرد. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و مشورت می‌توانید با کادر مجرب و متخصصین وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها