انواع مختلف آهنگ‌های محلی ایرانی

موسیقی محلی نوعی موسیقی سنتی و عموماً روستایی که در اصل از طریق خانواده ها و دیگر گروه های کوچک اجتماعی منتقل می شد. به طور معمول، موسیقی محلی، مانند ادبیات عامیانه، در سنت شفاهی زندگی می کند. این به جای خواندن از طریق شنیدن یاد می گیرد. عملکردی است به این معنا که با فعالیتهای دیگر مرتبط باشد و در درجه اول ریشه روستایی دارد. سودمندی این مفهوم از فرهنگ به فرهنگ دیگر متفاوت است، اما بیشتر به عنوان توصیف نوعی موسیقی در  بخش محلی مناسب است.

مفهوم موسیقی محلی

اصطلاح موسیقی محلی و معادل های آن در زبان های دیگر بیانگر انواع مختلف موسیقی است. معنای این اصطلاح با توجه به بخشی از جهان، طبقه اجتماعی و دوره تاریخ متفاوت است. در تعیین اینکه آیا یک آهنگ یا قطعه موسیقی موسیقی محلی است، بیشتر نوازندگان، شرکت کنندگان و علاقه مندان احتمالاً در مورد معیارهای خاصی که از الگوهای انتقال ، عملکرد اجتماعی ، ریشه ها و عملکرد گرفته شده است ، توافق می کنند.

سنت های اصلی موسیقی عامیانه به صورت شفاهی یا شنیداری منتقل می شود، به این معنا که آنها از طریق شنیدن و نه خواندن کلمات یا موسیقی، به طور معمول در شبکه های اجتماعی غیر رسمی، کوچک از بستگان یا دوستان، در مقایسه با موسیقی هنری، که لذت زیبایی را به ارمغان می آورد ، و موسیقی عامه پسند، که (غالبا همراه با رقص اجتماعی) به عنوان سرگرمی عمل می کند، موسیقی محلی اغلب با فعالیت های دیگر مانند مراسم تقویمی یا چرخه زندگی، کار، بازی، فرهنگ دینی و مذهب عامیانه؛ موسیقی محلی نیز بیشتر مشارکتی است تا نمایشی.

انواع موسیقی محلی ایرانی

در کشور ما به دلیل وجود اقوام گوناگون و وسعت جغرافیایی ایران، موسیقی محلی با زبان ها، لهجه ها و گویش های متنوع و زیبایی را در خود جای داده است. از آهنگ های محلی مازندرانی در شمال کشور گرفته تا موسیقی محلی مردمان کرد، لر، بختیاری، ترکی و بلوچی هر کدام جذابیت های منجصربه‌فرد خود را دارا هستند. وب‌سایت پس موزیک یکی از سایت هایی است که در آن می‌توانید برترین آهنگ های محلی ایرانی را دانلود کند.

 

 

گلچین آهنگ های محلی

یک سلامت روانی قوی با احساسات خوش بینانه و مثبت همسو است. بنابراین، هنگامی که روز بدی را سپری می کنید ، چیزی بهتر از پخش یک آهنگ شاد و نشاط آور تا آنجا که می توانید با صدای بلند وجود دارد. آهنگ ها و شعرهای روشن موسیقی روحیه شما را تغییر می دهد یا بالا می برد و شما را برای روز آینده قدرت می بخشد. شروع کردن صبح؟ آیا نیاز به گذراندن یک روز طولانی از هفته دارید؟ انگیزه ای برای دویدن ندارید؟ داشتن گلچینی از برترین آهنگ های محلی برای شما یک انرژی مضاعف را در ابتدای روز فراهم خواهد آورد.

موسیقی با سرعت و هیجان بالا، مغز و بدن شما را به حرکت در می آورد ، و شما را برای تقویت و انگیزه لذت بردن از آنـچه در پیش است، ایجاد می کند. در حقیقت، محققان ادعا کرده اند که موسیقی کلاسیک، سنتی و محلی بهترین مزایای تقویت روحیه را دارند، در حالی که موسیقی الکترونیک و هوی متال نتیجه عکس می گرفت.

در نهایت از آنجا که موسیقی زیادی در آنجا وجود دارد ، موسیقی های مختلف به طور خاص بر همه تأثیر می گذارد. از راک و فولک گرفته تا الکترونیک و پاپ و همه چیز در این بین ، موسیقی بی نظیری برای گوش دادن و یافتن آهنگ هایی که با شما صحبت می کنند بسیار زیاد است. محققان موسسه MARCS برای مغز ، رفتار و رشد دریافته اند که موسیقی باعث افزایش حافظه و حفظ می شود و همچنین توانایی یادگیری را به حداکثر می رساند. مغز ما احساسات ، خاطرات و افکار خاصی را تحریک می کند ، که اغلب منجر به تأثیرات مثبت بیشتری بر سلامت روان می شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها