برای طراحی سایت فروشگاهی موفق چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

امروزه سایت‌های فروشگاهی یکی از پرطرفدارترین و مهم‌ترین سایت های موجود در فضای وب هستند. بیشترین تعداد طراحی‌های انجام شده توسط شرکت‌ها سایت‌های فروشگاهی و یا شرکتی فروشگاهی هستند. همین امر موجب می‌شود نکات و استاندارها چه از جهت طراحی و گرافیک و چه از نظر فنی و سئو برای سایت فروشگاهی کمی متفاوت‌تر باشند. در این آموزش قصد داریم در رابطه با نکات و استاندارهای مهم برای طراحی سایت فروشگاهی با یکدیگر صحبت کنیم و از شما دعوت می‌کنیم در انتهای این آموزش با سایت ساز زرین همراه باشید.

طراحی سایت فروشگاهی

در ابتدا باید بپرسیم:

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم؟

امروزه تبادل افراد از طریق اینترنت بسیار گسترش پیدا کرده است. به این صورت که بیشترین خرید‌های روزمره افراد در فضای وب انجام می‌شود. همین امر موجب شده است کسب و کارهای فروشگاهی و خدماتی به سمت طراحی سایت روی بیاورند. در واقع سبک زندگی امروزه به سمت راحتی است و سایت های فروشگاهی این امر را فراهم نموده‌اند. مزیت‌های سایت فروشگاهی عبارت است از :

  • ۲۴ ساعته کار کردن:

یعنی اینکه شما با استفاده از سایت فروشگاهی در قید و بند زمان باز و بسته شدن مغازه و فروشگاه خود نخواهید بود. سایت شما به صورت یک گالری به همراه توضیحات محصول در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و به راحتی پس از مشاهده و کسب اطلاعات در رابطه با محصول مورد نظر به خرید می‌پردازند و حتی شاید شما در خواب باشید ولی مشتری از سایتتان خرید نماید.

  • برند سازی کنید و افزایش درآمد داشته باشید:

با استفاده از سایت فروشگاهی می‌توانید در فضای آنلاین نیز برند شوید. زیرا بیش از ۶۰ درصد افراد در گوگل به دنبال محصول خود می‌گردند و با توجه به اینکه هنوز گوگل پادشاه اینترنت است و  تاکنون هیچ کدام از شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام نتوانسته‌اند جای آن را بگیرند این امر موجب می‌شود افراد اعتماد بیشتری به سایت داشته باشند و در نهایت شما می‌توانید از طریق تبلیغات و سئوسازی در نتایج برتر گوگل قرار گیرید و به عنوان برند شناخته شوید که در نهایت علاوه بر شناخته شدن در دنیای واقعی و فیزیکی در فضای مجازی نیز شناخته خواهید شد.

  • از رقبا عقب نمانید:

مطمئن باشید که اگر شما این نکات را فرا می‌گیرید رقبا هم همین کار را می‌کنند پس باید هرچه سریع‌تر به فکر راه‌اندازی سایت باشید تا از رقبا عقب نمانید.

  • هزینه‌های خرید و اجاره را حذف کنید:

زمانی که می‌خواهید یک شغل فیزیکی راه‌اندازی نمایید نیاز به خرید و یا اجاره محل کسب و کار و خرید اجناس و دکور دارید در صورتیکه  سایت تمامی این موارد را حذف می‌کند. زیرا شما می‌توانید حتی بدون خرید اجناس و تنها به صورت واسطه یک سایت فروشگاهی داشته باشید.

این موارد تنها بخشی از مزایای داشتن سایت فروشگاهی است و در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب نمایید می‌توانید از سایت ساز زرین کمک بگیرید.

طراحی سایت فروشگاهی در سایت ساز زرینطراحی سایت فروشگاهی در سایت ساز زرین

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی:

  • بهینه بودن کدها :

هنگام طراحی سایت فروشگاهی یکی از مهم‌ترین موارد این است که کدهای نوشته شده از استاندارهای روز برنامه نویسی استفاده و پیروی نماید. علاوه بر این باید تمامی استاندارها و نحوه‌ی چینش و معماری سایت جهت رتبه گیری بهتر سایت به کمک یک متخصص سئوسازی انجام شود.

  • رعایت نکات اولیه سئو :

همان طور که در بخش قبل گفتیم در طراحی نیاز به یک متخصص سئو هم وجود دارد. برای  مثال اینکه چه تعداد از هدینگ‌ها در صفحه اصلی قرار گیرند و چه متن‌هایی و یا تصاویری و با چه فرمتی و چه حجمی قرار گیرد  و موارد دیگری مانند نسبت متن به کد چقدر باشد و اینکه از چه هاستی استفاده شود،  تمامی این موارد بر سئو سایت تاثیر گذار هستند که باید در نظر گرفته شوند و پس از اتمام طراحی سایت و راه‌اندازی آن فرآنید سئو سایت آغاز می‌شود که شروع رقابت سایت با سایر سایت ها را رقم بزند.

  • سرعت بالای سایت:

کاربران حوصله‌ای بیش از ۱۰ ثانیه ندارند مگر اینکه مجبور باشند برای بازشدن سایت منتظر باشند. حتما سرعت سایت را در نظر بگیرید و سعی کنید زمان لود شدن سایت را تا ۳ ثانیه کاهش دهید تا کاربران هم راضی باشند و سایت شما را ترک نکنند.

  • کاربرپسند بودن گرافیک سایت:

از آنجایی که سایت شما در حالت مجازی قرار دارد باید نحوه‌ی کار کردن با سایتتان ساده باشد. زیرا اقشار مختلفی از جامعه از سایت شما بازدید خواهند نمود پس نباید مراحل آن سخت باشد. علاوه بر این گالری تصاویر و نحوه‌ی چینش و کیفیت تصاویر و ویدئوهای شما باید عالی باشد تا کاربر بتواند برای خرید اعتماد کند. فراموش نکنید که نحوه استفاده از محصولات خود را به صورت ویدئویی در صفحات قرار دهید.

  • ریسپانسیو بودن سایت :

بیشترین کاربران سایت ها با گوشی موبایل هستند از این رو بسیار مهم است که سایت شما با دستگاه‌هایی مانند موبایل و تبلت هم سازگار باشد. به این خاصیت ریسپانسیو و یا واکنشگرا می‌گویند.

  • امکان پرداخت سریع:

کاربر شما باید نهایتا تا ۳ کلیک به صفحه پرداخت رهنمون شود و نباید مراحل خرید زیاد و طولانی باشد.

استفاده از نماد اعتماد الکترونیک:

داشتن نماد اعتماد الکترونیکی برای سایت های فروشگاهی موجب اعتماد بیشتر افراد به خرید از سایت می‌شود و احتمال اجباری شدن نماد اعتماد الکترونیکی برای سایت های فروشگاهی وجود دارد.

و …

و در پایان:

همانطور که گفته شد امروزه آنلاین سازی کسب و کار به یکی از الزامات تمامی کسب و کارها تبدیل شده است و نباید از این بازار عقب ماند در  صورتیکه  تصمیم خود را برای خرید و طراحی سایت گرفته‌اید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به صورت کامل و رایگان مشاوره دریافت نمایید. منتظرتان هستیم. کسب و کارتان زرین.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها