پیشروترین شهرهای جهان در حوزه امور مالی و اقتصادی کدام‌ها هستند؟

به نظر شما قطب‌های مالی دنیا کدوم شهرها هستن؟ در این نوشته می‌خواهیم شهرهایی رو معرفی کنیم که بهشت فعالان امور اقتصادی هستن، اما پیش از اون نگاهی به تعریف قطب مالی می‌اندازیم. اصلا قطب مالی یعنی چه؟

شهرهایی که به قطب مالی تبدیل می‌شن، موقعیت استراتژیکی دارن، مؤسسه‌های مالی پیشرویی دارن، بورس‌های سهام معتبری در اون‌ها فعالیت می‌کنن، تجمع بانک‌های دولتی و خصوصی و شرکت‌های تجاری رو می‌شه در اون‌ها دید و همچنین بهترین درگاه های پرداخت بانکی برای این مناطق است.

چنین شهرهایی مجهز به زیرساخت‌های درجه‌یکی هستن، سیستم‌های ارتباطی فوق‌العاده‌ای دارن و از قوانین شفاف و سالمی برخوردارن که با سیستم سیاسی پایدار پشتیبانی می‌شن. این شهرها به‌خاطر داشتن استانداردهای بالای زندگی و فرصت های رشد بسیار زیاد، مقصد خوبی هم برای متخصصانی محسوب می‌شن که قصد مهاجرت دارن.

این شما و این هم نًه شهر پیشروی مالی در دنیا، که البته با ترتیب خاصی در این فهرست قرار نگرفته‌اند:

۱. لندن

لندن که یکی از پربازدیدترین مکان‌های روی کـره‌ زمین به حساب میاد، از قرون وسطی، یکی از برجسته‌ترین مراکز تجاری دنیا هم بوده. این شهر علاوه بر فعالیت‌های بانکی و خدمات بیمه‌ای، مرکز معامله‌های ارز و اوراق قرضه هم محسوب می‌شه.

بانک مرکزی انگلستان، دومین بانک مرکزی قدیمی جهان، در لندن واقع شده. این بانک سیستم پولی بریتانیا رو کنترل می‌کنه و انتشار اسکناس‌های این کشور رو بر عهده داره.

این شهر بزرگ، مقر بورس اوراق بهادار لندن، دومین بورس اوراق بهادار اروپاست. بازار شمش لندن هم که توسط انجمن بازار شمش لندن (LBMA) اداره می‌شه، بزرگ‌ترین بازار طلای جهان است.

۲. سنگاپور

جذابیت سنگاپور برای کارشناس‌های امور مالی، در قوانین سالم و شفاف این ابرشهرِ که ثبات اقتصادی و سیاسی اون رو تکمیل می‌کنن. این جزیره کوچک که در جنوب‌شرقی آسیا قرار گرفته، یکی از ابرقدرت‌های نوظهور آسیا در حوزه مالی و اقتصادی است.

سنگاپور با وجود محدودیت زمین و منابعی که در اختیار داره، تونسته اقتصاد خودش رو به‌طرز شگفت‌انگیزی متحول کنه. این شهر در صنایع مختلفی مثل مواد شیمیایی، علوم پزشکی، پالایش نفت، مهندسی مکانیک و الکترونیک هم دارای تخصص به حساب میاد.

سنگاپور بازارهای سرمایه بزرگی داره و یکی از پیشروترین بازارهای بیمه و مدیریت ثروت در دنیاست. نیروی کار منظم و کارآمد این قطب مالی جهان رو چینی‌ها، هندی‌ها و مالایی‌ها تشکیل می‌دن.

۳. زوریخ

زوریخ، بزرگ‌ترین شهر سوئیس، به‌عنوان مرکز مالی در سطح جهانی شناخته شده. این شهر مؤسسه‌های مالی و بانکی زیادی رو در دل خودش جا داده و به مرکز مهمی برای شرکت‌های بیمه و مدیریت دارایی تبدیل شده.

رژیم مالیاتی مناسب زوریخ، این شهر رو به مقصد جذابی برای سرمایه‌گذارها از گوشه‌کنار جهان تبدیل کرده و خونه امن شرکت‌های بین‌المللی زیادی شده.

اولین بورس اوراق بهادار سوئیس، یکی از بزرگ‌ترین بورس‌های جهان، با سرمایه بازاری بالغ بر ۱٫۴تریلیون دلار هم در این شهر قرار داره. زوریخ محیط تجاری فوق‌العاده‌ای داره و مشاغل زیادی هم در حوزه مالی ارائه می‌ده. زوریخ یکی از تمیزترین، زیباترین و کم‌جرم‌ترین شهرهای دنیاست.

۴. نیویورک

نیویورک که به‌طور معمول به‌عنوان پایتخت مالی جهان شناخته می‌شه، از نظر شاخص مراکز مالی جهانی، رتبه اول رو در اختیار داره. بزرگ‌ترین بورس اوراق بهادار دنیا از نظر سرمایه بازار هم در همین شهر قرار داره.

نیویورک بزرگ ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف از سرتاسر جهانِ که جمعیت و نیروی کار متنوعی رو در اختیار بازارهای مالی قرار داده. این ابرشهر میزبان بزرگ‌ترین و بهترین شرکت‌های دنیا، بزرگ‌ترین بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی و صنایع پیشروست.

به‌سختی می‌شه نام بزرگی در دنیای تجارت پیدا کرد که در این قطب امور مالی دنیا حضور نداشته باشه.

۵. هنگ کنگ

هنگ کنگ از قطب‌های مالی دنیا در آسیاست که مؤسسه‌های بانکی زیادی داره. این منطقه که سال‌ها پیش مستعمره بریتانیا بوده، سیستم حقوقی مناسبی برای ساکنان خود و البته شرکت‌هایی فراهم کرده که در این ابرشهر فعالیت می‌کنن.

هنگ کنگ از موقعیت استراتژیکش، حسابی سود برده و بیش از یک قرنِ که مجرای تجارت بین چـین و جهان محسوب می‌شه و به همین خاطر هم دومین شریک تجاری بزرگ چـین پس از ایالات متحده است.

این شهر بزرگ سیستم قضایی و حقوقی کارآمد و شفافی با زیرساخت‌های عالی و خدمات مخابراتی داره. سیستم مالیاتی مطلوب با نرخ‌های مالیاتی بسیار کم، بر جذابیت اون افزوده،‌ طوری که بورس هنگ کنگ، چهارمین بازار بزرگ جهان به حساب میاد.

۶. شیکاگو

شهرت شیکاگو مدیون بازار مشتقه آن، یعنی گروه CME است، که در هیئت تجاری شیکاگو در سال ۱۸۴۸ با معاملات آتی کالا آغاز به کار کرد. این بازار بورس، قدیمی‌ترین بورس معاملات آتی جهان است و دومین حجم بزرگ معاملات، بعد از بورس ملی هند رو داره.

شیکاگو مقر بیش از ۴۰۰ شرکت بین‌المللی به حساب میاد و یکی از متنوع‌ترین اقتصادهاییِ که از نوآوری در مدیریت ریسک و فناوری اطلاعات تا تولید و سلامتی سرآمد رو در اختیار داره. یکی از مهم‌ترین سازمان‌های مالی حاضر در این شهر، بانک فدرال رزرو شیکاگو است.

۷. توکیو

توکیو پایتخت سومین اقتصاد بزرگ جهان و قطب مالی بزرگی در جهان است. این شهر مقر بسیاری از بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بیمه در جهان، و مرکز صنایع مخابراتی و الکترونیکی ژاپن به حساب میاد.

همه این‌ها باعث شده توکیو بارها و بارها در فهرست گرون‌ترین شهرهای جهان هم رتبه‌های بالایی رو به خودش اختصاص بده.

۸. فرانکفورت

فرانکفورت محل بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک مرکزی آلمان است. این شهر یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان رو داره، و خیلی از شرکت‌های بزرگ، بانک‌های ملی و بین‌المللی رو در دل خودش جا داده.

بورس فرانکفورت، یکی از بزرگ‌ترین بورس‌های سهام جهانِ که بیش از ۲٫۶۵تریلیون سرمایه در اختیار داره و این شهر رو به یکی از قطب‌های مالی دنیا تبدیل کرده.

۹. شانگهای

شانگهای سومین شهر پرجمعیت جهان پس از توکیو و دهلی است. بورس اوراق بهادار شانگهای (SSE) برجسته‌ترین بازار سهام چـین از نظر گردش مالی، ارزش بازار قابل معامله و ارزش کل بازار به حساب میاد.

بورس اوراق بهادار این شهر بیش از ۷٫۶۳تریلیون دلار ارزش بازار داره. کمیسیون تنظیم اوراق بهادار چیـن به‌طور مستقیم بر SSE نظارت می‌کنه.

در همه این شهرها زیرساخت‌های بسیار قدرتمندی در حوزه‌های مختلف، از جمله برای انتقال وجه و انتقال وجه اینترنتی فراهم شده تا فعالان امور مالی و شرکت‌های فعال در این حوزه بتونن انتقال وجه فوری و موفقی رو در عرصه جهانی داشته باشن.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها