بررسی دلایل اهمیت مطالعه کتاب برای کودک و نوجوانان

انسان برای پیشرفت در زندگی، روابط اجتماعی، کاری و تمام عرصه‌ها نیاز به کسب مهارت و دانش دارد. کسب دانش و علم یکی از توصیه های دیـن اسـلام به مومنین است. همانطور که پیامبر می‌فرمایند: اگر روزی بر من بگذرد که در آن روز به علم و دانش من افزوده نشود، آن روز روز مبارکی نیست.

بنابراین ما هم باید هر روز به فکر ارتقا دانش خود بوده و حتی شده در حد یک نکته‌ی کوچک به دانش خود اضافه کنیم. این موضوع در سنین پایین‌تر از جمله دوره‌ی نوجوانی و جوانی بسیار حائز اهمیت است. اگر شما  در سنین نوجوانی هستید یا والد فرزند نوجوان هستید در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی علل اهمیت مطالعه برای نوجوانان بپردازیم.

چرا مطالعه برای انسان ضروری است؟

در زمینه‌ی کسب دانش و علم، کـتاب جایگاه ویژه ای دارد. چرا که شخص نویسنده یا تیم نویسنده، دانایی و تجربه‌‌ای که طی چند سال کسب می‌کنند را با وسیله‌ی کـتاب به دیگران منتقل می‌کنند و ما صرفا با مطالعه‌ی چند ده صفحه می‌توانیم به آسانی آن تجربه را بدست آوریم. فرض کنید در حوزه‌ی شغلی، اجتماعی، عاطفی و… اطلاعات پایینی دارید، در این زمان با مطالعه چند کتـاب می‌توانید حجم زیادی از تجربیات و اطلاعات  نخبگان و صاحب نظران همان حوزه را در عرض چند هفته کسب کنید و این بزرگترین مزیت کتـاب است.

برای تهیه‌ی کـتاب دیگر نیاز نیست به صورت حضوری به بازارها و کتابفروشی‌ها مراجعه کنید. تنها کافیست به وب‌سایت یونیکتاب مراجعه کرده واز این نمایشگاه آنلاین کـتاب، هر آنـچه که مورد نیاز خود و فرزندتان است،  تهیه نمایید. برای خرید کـتاب برای فرزندان خود به صفحه‌ی خرید کتاب‌های کودک و نوجوان در یونیکتاب مراجعه نمایید.

اما این تنها مزیت مطالعه‌ی کـتاب نیست. مطالعه تاثیرات مثبتی روی ذهن و سلامت انسان دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

۱- بهبود مغز و حافظه:

همانطور که عضلات بدن برای سلامت ماندن به تحرک و نرمش نیاز دارند، برای حفظ سلامت ذهن هم باید این نرمش و تحرک را برای مغز خود ایجاد کنید. مطالعه کـتاب روشی است که باعث می‌شود در سنین بالاتر از بیماری‌های همچون زوال عقل و آلزایمر در امان بمانید.

۲- افزایش قدرت تخیل:

کتـاب شما را به دنیای دیگری می‌برد. ساعت‌ها در فضای دیگر سیر خواهید کرد و اکثر مطالبی که مطالعه می کنید در ذهن شما تصویر سازی می‌شوند. همین موضوع به افزایش قدرت تخیل شما کمک می‌کند.

۳- افزایش تمرکز:

روش زندگی ما معمولا به گونه ای است که در طول روز ذهن درگیر مسایل گوناگون می‌شود. برای آرامش ذهن و تمرکز روی یک موضوع کتـاب روش مناسبی است. ساعاتی که به مطالعه مشغول هستید ذهن از دغدغه‌ها و شلوغی ها دور شده و فقط روی یک موضوع آن هم موضوعی که برای ما مهم است تمرکز می‌کند.

چرا مطالعه کتـاب برای نوجوانان مهم است؟

با خرید کتـاب کودک و نوجوان و هدیه دادن آن به فرزندان خود، می‌توانید منتظر باشید تا اتفاقات خوشآیند زیر برای فرزند شما رقم بخورد:

ایجاد شرایط تفکر و افزایش خلاقیت:

موضوعات و سوالاتی که در طول محتوای یک کتـاب عنوان می‌شود، باعث می‌شود نوجوان به مباحث تفکر کرده و قدرت تفکر در او افزایش یابد. عنوان کردن بحث‌های گوناگون قوه‌ی تخیل و خلاقیت کودک و نوجوان را افزایش می‌دهد و راه مناسبی برای بهبود استعدادهاست.

ایجاد عادت به مطالعه:

اگر دوست دارید فرزند شما اهل مطالعه باشد،  باید این عادت را از سنین کودکی و نوجوانی در او نهادینه کنید. کودکان و نوجوانان خود را  به مطالعه تشویق کنید. اگر مطالعه از سنین پایین برای فرزند شما استمرار داشته باشد، این عادت در سالهای جوانی و میانسالی همراه او خواهد بود و قطعا در موقعیت‌های گوناگون مثل موقعیت های کاری، روابط اجتماعی، ازدواج و … به آنها کمک می‌کند. پس اگر میخواهید کودک یا نوجوان شما یک دانشجوی واقعی باشد باید برای ترقیب او به مطالعه تلاش زیادی کنید.

پیشنهادی: برای مشاهده‌ی  بانک کتاب دانشگاهی کلیک کنید.

 افزایش دامنه واژگان:

اکثر نوجوان‌ها دایره‌ی لغات بالایی ندارد، مطالعه روشی است که به افزایش دایره‌ی لغات و فن بیان نوجوان کمک می‌کند. همچنین مشاهده‌ی نوشتار کلمات باعث بهبود مهارت نوشتن انشا و املا در آنها خواهد شد.

معرفی بهترین منبع  برای تهیه کتـاب کودک و نوجوان

تهیه کتـاب به صورت اینترنتی یک روش مناسب است که باعث می‌شود در زمان خود صرفه جویی کنید، حافظ سلامت خود باشید و کـتاب های موردنظرتان را با تخفیف تهیه کنید.

برای خرید آنلاین کـتاب پیشنهاد می‌کنیم به سایت یونیکتاب به آدرس uniketab.com مراجعه کنید. شما می‌توانید برای سفارش و خرید کتاب‌ درسی کودکان خود، کـتاب های کمک اموزشی، سرگرمی و حتی کتب دانشگاهی به این سایت مراجعه نمایید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها