همه چیز درباره سفر به آلمان

همه چیز درباره سفر به آلمان

برای خیلی از ایرانیان آلمان یکی از بهترین نقاطی است که می‌توانند به آنجا مهاجرت کنند، به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی شناخته شده است. از سوی دیگر آلمان در هنر، موسیقی، معماری و طبیعت نه تنها از بقیه‌ی همسایگان خود جلوتر است بلکه رقیب اصلی فرانسه و آمریکا در صنعت و پیشرفت اقتصادی به حساب می‌آید. اگر قصد بازدید و سفری چند روزه یا چند ماهه به آلمان دارید این مقاله دقیقاً برای شما نوشته شده است. راهنمای سفر به آلمان همه چیز درباره سفر به آلمان را در اختیار شما قرار خواهد داد. در بخش بعدی اطلاعاتی کلی از آلمان به نگاه شما تقدیم می‌شود.

آلمان شناسی

جمهوری فدرال آلمان با نام بین‌المللی «Germany» در قاره‌‌ی اروپا قرار گرفته و پایتخت آن شهر زیبا و مشهور برلین است. شمال آلمان به دریای شمال و بالتیک راه دارد، جنوب آن با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند هم مرز است. جمعیت کل آلمان حدود هشتاد و چهار میلیون نفر در سرشماری سال ۲۰۱۷ تخمین زده شده.

آلمانی‌ها به زبان رسمی آلمانی صحبت می‌کنند اما زبان‌های محلی چون فرانسه و دانمارکی نیز در بین آن‌ها متداول است. واحد پولی که آلمانی‌ها در معاملات خود از آن استفاده می‌کنند یورو نام دارد. آلمان از لحاظ تاریخی به‌‌‌‌ ۶۰۰۰۰۰ سال قبل بازمی‌گردد، یعنی زمانی که انسان‌های نئاندرتال در آنجا حضور داشتند.

آب و هوای آلمان

آلمان به عنوان کشوری چهار فصل شناخته شده است. آب و هوای آلمان به طور کل معتدل و مرطوب است،‌زمستان هایی سرد و تابستان‌هایی گرم و معتدل دارد. دشت‌ها،‌ رشته کوه‌های آلپ سواحل و جنگل‌ها اقلیم‌های مختلفی از آب و هوا را رقم زده‌اند. بهترین زمان سفر به آلمان می‌تواند بر اساس انتخاب ارزانی یا گرانی،‌ سرما دوستی یا گرما دوستی شما انتخاب شود. هر زمان از سال مزایای خاصی برای سفر به آلمان می‌تواند داشته باشد.

جاذبه های گردشگری آلمان

در آلمان تنوع جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و حتی تجاری بسیار بالا است. سفر به آلمان یعنی سفر به کشوری که هر چیزی را که می‌خواهید هم‌زمان برای شما آماده کرده است. در آلمان چهار شهر از همه معروف‌تر و بزرگ‌تر هستند. این شهرها شامل برلین، هامبورگ،‌ مونیخ و کلن می‌شوند. در این قسمت از مقاله فقط چند نمونه‌ی مهم از آثار مهم آلمان را به شما نشان می‌دهیم. شما می‌توانید با مراجعه به راهنمای سفر به هامبورگ در مورد این شهر  اطلاعات کاملی کسب کنید.

همه چیز درباره سفر به آلمان

جنگل سیاه

به راستی که این جنگل همانند نامی که بر آن گذاشته‌اند سیاه و مرموز است. جنگل سیاه آلمان که در نزدیکی فرانسه قرار دارد، پر از کاج‌های سبز تیره است. این جنگل بارها و بارها الهام بخش نویسنده‌ها و کارگردانان بوده تا آثار تخیلی و جادویی تولید کنند. برای دیدن این جنگل در روز و به همراه راهنما اقدام کنید!‌

دیوار برلین

این دیوار که یادگاری روزهای جنگ و آلمان شرقی و غربی است امروزه یکی از جاذبه‌های تاریخی شهر برلین به شمار می‌رود.

قلعه نوی شوان اشتاین

همه‌ی ما حداقل برای یک بار هم که شده قلعه‌ی دیزنی را در ابتدای انمیشن‌ها دیده‌ایم. قلعه‌ی دیزنی لند یا قصر سیندرلا با الهام از قلعه‌ی نوی شوان اشتاین آلمان طراحی شده است. در سفر به آلمان یکی از بهترین‌ جاهایی که می‌تواند لحظات عالی برای شما بیافریند همین قلعه است که در جنوب غربی شهر باواریا جای دارد.

جشنواره های آلمان

در آلمان به خاطر اهمیت به هنر، فرهنگ و موسیقی هر ساله جشنواره های متعددی برگزار می‌شود. یکی از این جشنواره‌ها جشنواره‌‌ی فیلم برلین « برلیناله » است. این جشن اولین بار در سال ۱۹۵۱ و با فیلم آلفرد هیچکاک افتتاح شد. نماد جشنواره برلین خرس طلایی و نقره‌ای است. جشنواره برلین یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های سالانه در اروپا به شمار می‌آید که تاریخ آن اول فوریه تا دهم فوریه است.

جشنواره « ایستر » هر سال در فصل بهار برگزار می‌شود. کارناوال فرهنگ‌ها در ماه مه برگزار می‌شود. در این کارناوال با انواع پوشش‌ها، موسیقی‌ها و رقص‌های اقوام مختلف دنیا آشنا خواهید شد.

غذاهای آلمانی

آلمان کشور ۱۵۰۰ نوع سوسیس است. اگر برای شما گوشت حلال و حرام اهمیت دارد قبل از سفارش غذاهای سوسیس دار راجع به نوع آن سؤال کنید. در آلمانی سوسیس توفو برای گیاهخواران تولید می‌شود و بسیار محبوب است. در آلمان دسرها و غذاها اسم‌های عجیب و غریبی دارند. مثلاً دسر نیش زنبور کیکی است که از بادام،‌کره و وانیل تشکیل شده و یا دسر زمین و آسمان را می‌توان نام برد که از سیب زمینی و سیب درختی تشکیل می‌شود.

غذاهای آلمانی

صرفه جویی در هزینه‌ها در سفر به آلمان

برای آنکه در سفر خود از هزینه‌ها کم کنید و بتوانید به مکان‌های بیشتر سر بزنید کافی است این موارد را انجام دهید:

  • از ماشین‌های کرایه‌ای مشترک استفاده کنید. شما با استفاده از سیستم BlaBlaCar می‌توانید با یک گروه همراه شده و هم‌زمان از یک ماشین استفاده کنید. در این صورت برای شما هزینه‌ی کمتری رقم خواهد خورد. ضمن اینکه در طول مسیر با افرادی جدید آشنا می‌شوید و خیالتان بابت ایمنی ماشین و راننده جمع خواهد بود زیرا سرویس‌ها مورد تایید و قابل اطمینان هستند
  • با استفاده از قطار نیز می‌توانید از هزینه‌های خود کم کنید به شرط آن که از یک هفته قبل بلیت مقصد را تهیه کنید. از رستوران‌های محلی غذا بخرید و در کنار هزینه‌ی کمتری که پرداخت می‌کنید با انواع غذاهای مختلف آشنا شوید.

نکات پایانی

در این قسمت از مقاله چند نکته‌ی مهم و ضروری را به اطلاع شما می‌رسانیم تا سفر به آلمان برای شما یک سفر پر از لذت و آرامش باشد.

نکته اول: این است که در آلمان تورهای گردشگری رایگان وجود دارد که شما را با گوشه و کنار شهر آشنا می‌سازند. همراه این تورها می‌توانید به جاهایی سفر کنید که ممکن است حتی به ذهنتان خطور هم نکرده باشد.

نکته دوم: وقتی به رستوران می‌روید به اندازه‌ی ده درصد مبلغ سفارش خود انعام بگذارید.

نکته سوم: اگر روز یک‌شنبه به هامبورگ سفر کردید از ایجاد هر گونه سر و صدا بپرهیزید. ایجاد صدا در یک‌شنبه ساکت تنبیه و مجازات به همراه دارد.

نکته نهایی آرزوی سفری لذت‌بخش و پر از خاطرات خوب برای شما است. نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها