اسراری شگفت انگیز درباره گونه های انسانی قبل از ما!

هومو ساپینس (انسان نوین) بین ۴۰۰ تا ۲۵۰ هزار سال پیش تکامل یافت. در واقع ما تکامل یافته هومینید ها یا نخستینیان (میمون های بزرگ) هستیم که حدود ۲۰ میلیون سال پیش روی زمین زندگی می کردند. با گذشت زمان، گونه های مختلف انسانی با ویژگی های مختلف روی زمین به وجود آمدند ولی بیشتر آنها منقرض شدند. تنها گونه انسانی باقی مانده ، هوموساپینس یا انسان های خردمند بودند. این فرضیه که ما در ابتدا میمون بودیم!!، بعد از انتشار نظریه چارلز داروین درباره منشا گونه های انسانی در سال ۱۸۵۹ بوجود آمد. بعد از او دو دانشمند به نام توماس هاکسلی و ریچارد اوون از نظریه او حمایت کردند. در ابتدا فسیلی یافت نشد که نظریه آنها را ثابت کند ولی یوجین دوبویس در سال ۱۸۹۱ در اندونزی مدرن امروزی فسیلی یافت که ثابت می کرد گونه ای با ویژگی های مشترک و انسان بود. با تاریخ ما همراه باشید تا با گونه های انسانی عجیب قبل از ما! آشنا شوید.

 

۷.انسان هایدلبرگی

هومو هایدلبرگ
هومو هایدلبرگ

انسان هایلدبرگی بین ۷۰۰ تا ۲۰۰ هزار سال پیش روی زمین زندگی می کرد. آنها از افریقا آمده بودند. جنس مذکر هومو هایدلبرگ ها حدود ۱۷۵ سانتیمتر قد داشتند و وزنشان هم ۶۲ کیلوگرم بود در حالی که جنس مونث ۱۵۷ قد و ۵۱ کیلوگرم وزن داشتند. آنها جمجمه بزرگتر و صورت مسطح تر نسبت به انسان امروزی داشتند. انها اولین گونه های انسانی بودند که خود را با آب و هوای سرد وقف دادند و برای خود پناهگاه ساختند. همچنین میتوانستند حیوانات بزرگ را شکار کنند. اولین فسیل انسان هایدلبرگی در سال ۱۹۰۷ توسط یک کارگر آلمانی پیدا شد که آن را به یک پروفسور در دانشگاه هایدلبرگ داد و بعدها این نام را بر این گونه انسانی گذاشتند.


۶.انسان رودولفی

هومو رودولفنسیس
هومو رودولفنسیس

انسان رودولفی یک گونه منقرض شده می باشد که در دسته هومونید ها قرار می گیرد. آنها ۱.۵ تا ۱.۸ میلیون سال پیش زندگی می کردند. به دلیل نبود فسیل آنها، ساختار فیزیکی، وزن و قدشان نامعلوم است. انسان شناسی به نام میو لیکی در سال ۲۰۱۲ فسیل فک و صورت این گونه انسانی را پیدا کرد.  تفاوت این گونه با سایر گونه ها در جمجمه آن بود و به همین دلیل نام هومو رودولف را بر آنها گذاشتند.


۵.انسان هابیلیس

هومو هابیلیس
هومو هابیلیس

انسان ماهر یا هوموهابیلیس، یکی دیگر از گروه هومونید هاست که بین ۲.۴ تا ۱.۴ میلیون سال پیش می زیستند. انسان های ماهر یک سری ویژگی های مشابه میمون داشتند مثل دستهای بلند و آرواره های برجسته ولی جمجمه بزرگتری نسبت به میمون ها داشتند. همچنین صورت و دندانهایشان کوچکتر بود. هوموهابیلیس ها ویژگی های متفاوتی با سایر گونه های انسانی داشتند و هنوز در دسته بنده های در بین شبه انسان ها مباحثاتی وجود دارد.


۴.انسان فلورسی

هومو فلورسینسیس
هومو فلورسینسیس

انسان فلورسی حدود ۹۵ تا ۱۷ هزار سال پیش در اندونزی می زیستند. آنها بسیار کوچک بودند، تقریبا ۳.۵ فوت و مغز کوچکی داشتند. شواهدی وجود دارد که فلورسینسیس ها ابزارهای سنگی می ساختند و از آن برای شکار فیل و سایر جونده های بزرگ استفاده می کردند.

فسیل های این گونه انسانی در سال ۲۰۰۳ در اندونزی یافت شد. سر جنس مونث هومو فلورسی ها یک سوم مغز انسان مدرن امروزی ست. شاید بدنهای کوچک آنها موجب شده بتوانند در جزایر کوچک با منابع کم جان سالم به در ببرند.


۳.انسان ارکتوسی

هومو ارکتوس
هومو ارکتوس

انسان راست قامت یا هومو ارکتوس یک گونه منقرض شده از انسان های اولیه است که در دوره پلیستوسن از ۱.۹ میلیون سال تا ۱۴۳ هزار سال پیش زندگی می کردند. اولین فسیل ارکتوس در جاوا (اندونزی) یافت شد و تحقیقات نشان داد اصالت آنها از آفریقا بوده و در هند، چین، گرجستان و جاوا پخش شدند.

هومو ارکتوس ها حدود ۴ فوت و ۹ اینچ تا ۶ فوت و ۱ اینچ قد داشتند. فسیل های یافت شده در آفریقا سایز بدن بزرگتری نسبت به فسیل های اندونزی ، چین و گرجستان دارند. پاهای بلند و درست های کوتاه به انها کمک می کرد تا  از درختان به راحتی و به سرعت بیشتری نسبت به ما! بالا بروند..


۲.نئانتدرال ها

انسان های نئانتدرال
هومو نئانتدرال

نئانتدرال یک گونه انسانی منقرض شده و تا حد زیادی مشباه انسان های نوین می باشد. تنها ۱.۲ درصد از DNA آنها با ما متفاوت است. آنها ۶۰۰ تا ۳۰ هزار سال پیش زندگی میکردند و در اروپا و آسیای مرکزی بودند. انها از اشیا زینتی استفاده می کردند، مردگان را با گل دفن می کردند. برخی شواهد نشان می دهد مغز انسان نوین و نئانتدرال در هنگام تولد مشابه است. آنها در بزرگسال قوی تر می شدند و قد مردان ۱۶۴ تا ۱۶۸ و قد زنان ۱۵۶ تا ۱۵۸ بود.


۱.انسان هومو ساپینس

هوموساپینس ها
هوموساپینس ها

بیشتر گونه های هومونید به خاطر شرایط آب و هوایی منقرض شدند ولی هومو ساپینس ها خود را با شرایط وقف دادند و اجداد ما شدند! انسان های ساپینس با هم زندگی می کردند، و حیوانات را برای خوردن شکار می کردند. انها یاد گرفتند چطور حیوانات و گیاهان را تکثیر کنند.

دانشمندان فسیل های زیادی متعلق به این گونه انسانی یافتند که قدیمی ترین آنها در اتیوپی یافت شد. محققان دانشگاه کالیفرنیا، جمجمه دو بزرگسال و یک بچه یافتند که ۱۶۰ تا ۴۰ هزار سال قبل از ما زندگی می کردند.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها