۶ کشف پربیننده در ۷۲ ساعت گذشته

کشف اسرار تمدن بشر که در طول هزاران سال پنهان مانده است، برای اکثر مردم جذابیت دارد. راز‌هایی که افشای آن‌ها دنیای بعد خود را دگرگون می سازد و نگرش های قبلی را با چالش روبرو می کنند. در چنین شرایطی باستان شناسی وظیفه آشکارسازی اسرار گذشته را به دوش می کشد.

کشف غافلگیرکنندۀ ۱۰ مومیایی کروکودیل در مصر

باستان‌شناسان در سال ۲۰۱۸ مقبره‌ای را در منطقه قبه‌الهوا کاوش کردند که ۱۰ مومیایی کروکودیل با شرایطی بسیار عالی و غافلگیرکننده در آن دفن شده بودند. نتایج این کاوش به تازگی منتشر شده است.

رمز و راز پیشرفته‌ترین اثر باستانی جهان

این شیء ۲ هزارساله، با چرخ‌دنده‌های تو در تو، سوزن‌ها، دستگیره‌ها و کتیبه‌های داخلش، چیزی شبیه به یک کامپیوتر از عصر باستان است.

کشف سنگ‌نوشتۀ ۲۰۰۰ ساله در نروژ با یک واژۀ ناشناخته

سنگ‌نوشته‌ای که به تازگی در یک مقبرۀ باستانی در نروژ پیدا شده است، با ۲۰۰۰ سال قدمت، کهن‌ترین نوشتۀ باستانی با الفبای رونیک (الفبای باستانی شمال اروپا) است.

بدنام‌ترین شهر دنیا چگونه غرق شد؟

سال ۱۶۹۲ بود که بندر پورت‌رویال، در جنوب غربی جامائیکا در دریا غرق شد؛ این شهر بدنام‌ترین پناهگاه دزدان دریایی در نیا بود. قرن‌ها بعد، باستان‌شناسان داستان‌های جالبی از خرابه‌های آن در زیر دریا کشف کردند.

 کشف شگفت انگیز معبد گمشده الهه دریا

محققان احتمالا موفق شده‌اند معبد پوزیدون، الهه دریا‌ها را پیدا کنند. اخیرا تیمی از محققان بقایای یک ساختار معبدمانند اولیه را کشف کردند که در محوطه پناهگاه پوزیدون قرار داشت و احتمالا به خود این خدای المپ‌نشین یونانی تقدیم شده بود.

کشف سکونتگاه ۱۰۵۰۰ سالۀ شکارچیان عصر حجر

باستان‌شناسان انگلیسی موفق به کشف یک سکونتگاه ۱۰۵۰۰ ساله شده‌اند که اطلاعات تازه‌ای را دربارۀ زندگی مردم در دوران پیش از ظهور کشاورزی در اختیار محققان می‌گذارد.

منبع فرادید
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها