۴ شخصیت مهم در یونان باستان !

یونان باستان یکی از بزرگترین تمدن ها در تاریخ بشریت است و تاثیر زیادی بر فرهنگ های بعد از خود داشت. برخی شخصیت های معروف در یونان باستان با تاریخ این مرز و بوم در هم تنیده و جدایی ناپذیرند. از خلق اولین اثر ادبی گرفته تا اختراعاتی مثل بازی های المپیک و نظریه پردازی در علوم و ریاضیات.. با تاریخ ما همراه شوید تا ۴ شخصیت مهم در یونان باستان ! را به شما معرفی کنیم.

 

۱.اسکندر مقدونی

اسکندر مقدونی
اسکندر مقدونی

اسکندر سوم مقدونی، ملقب به اسکندر کبیر، در ۳۵۶ ق.م، در پلا یونان متولد شد. او یک کودک نامشروع بود، و اقدامات قهرمانانه او باعث شد او را فرزند زئوس بخوانند. او تا سن ۱۶ سالگی توسط ارسطو آموزش دید و وقتی پدرش، فیلیپ دوم مقدونی در ۳۳۶ ق.م کشته شد، تاج و تخت مقدونی را به ارث برد.زمانی که خود را ژنرال یونان دید، تصمیم گرفت فتوحات پدرش را ادامه دهد و برای اینکار حمله به ایران را آغاز کرد. او طی یک جنگ ۱۰ ساله، ایران را شکست داد و داریوش سوم را سرنگون ساخت و امپراطوری ایران را به زانو در آورد. او سرانجام در راه بازگشت از بابل ، در سن ۳۳ سالگی مرد.


۲.هومر

هومر
هومر

هومر آهنگساز ایلیاد و ادیسه ، دو تا از بزرگترین آثار ادبی می باشد. خلق این حماسه های ادبی به ۲۸۰۰ سال پیش، بین قرن هشتم و نهم ق.م بازمی گردد. این آثار الهام بخش اثار ادبی بعدی شد. از روایت ایلیاد ، شهری در ایالت تروا در جنگ تروی  و اسب تروا و قهرمانان آشیل، تاثیر زیادی بر تاریخ ادبیات گذاشت.


۳.اقلیدس

اقلیدس
اقلیدس

اقلیدس اهل اسکندریه، یکی از قدیمی ترین ریاضیدانان و پدر هندسه می باشد. از آنجایی که بیشتر اسناد و مدارک مربوط به زندگی اقلیدس در طول زمان از بین رفت، اطلاعات کمی از زندگی او در دسترس است. فیلسوف های بزرگ یونان باستان مثل پروکلس، در گزارشات خود به این ریاضیدان اشاره کرده است. به گفته او ، اقلیدس یک ریاضیدان فعال و تاثیرگذار در اسکندریه به شمار می رفته است.


۴.لئونیداس اول

لئونیداس اول
لئونیداس اول

لئونیداس یکم یک پادشاه معروف اسپارت بود که قهرمانی هایش در جنگ ترموپیله در افسانه ها آمده است. لئونیداس یکی از فرزندان پادشاه آناکساندریاس دوم اسپارت، یکی از نوادگان هراکلس بود و از مهارت های خارق العاده ای برخوردار بود. او به خاطر رهبری اش در جنگ ترموپیله علیه ایرانیان، در تاریخ ماندگار شد.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها