رازهای باورنکردنی در مورد سامورایی ها

در این حقیقت که سامورایی ها جنگجویانی بزرگ و حرفه ای بوده اند، حرفی نیست. اما در ارتباط با برخی از ویژگی های این جنجگویان ژاپنی، در مقالات و همین طور کتاب های مختلف اغراق شده است. از همین رو، قصد داریم در این مقاله ۱۰ مورد از راز های باورنکردنی در مورد سامورایی ها را بیان کنیم، که می تواند به داشتن دیدگاهی صحیح در ارتباط با این گروه کمک کننده باشد.

جثه و قد سامورایی ها!

در فیلم ها و همین طور کتاب های مختلف، بیان شده است که سامورایی ها جثه ای بزرگ داشته اند، این در حالی است که اغلب جنگجویان ژاپنی، قدی در حدود ۱۶۵ سانتی متر داشته اند. حال باید به این حقیقت اشاره کنیم، که به منظور محافظت از بدن و همین طور بزرگ تر کردن جثه، این جنگجویان ژاپنی از نوعی زره خاص استفاده می نمودند که کیفیت فوق العاده بالایی داشته و در برابر ضربات سخت از آن ها محافظت می نموده است.

تیزی تیغه های شمشیر سامورایی!

این تصور در اکثریت مردم وجود دارد، که شمشیرهای سامورایی به قدری تیز بوده اند، که می توانستند یک تار مو را در هوا برش دهند، ویا می توان از شمشیر های سامورایی برای برش یک تنه درخت قوی استفاده نمود. درست است که شمشیرهای سامورایی تیزی فوق العاده ای داشته اند، اما موضوع که افتادن یک تار مو بر روی تیغه منجر به دو تکه شدن آن می شود ویا می توان با شمشیر تنه درخت را برش زد، حقیقت ندارد.

تست شمشیرهای سامورایی!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، سامورایی های بزرگ برای تست شمشیر های خود، از اجساد ویا انسان های زنده استفاده می نمودند، که در اصطلاح به آن ها “تامشی گیری” گفته می شده است. البته امروزه تست شمشیر بر روی حصیر های مخصوص انجام می شود و خود بخشی از آموزش های ویژه رشته “ایی آی دو” است.

سامورایی های خانم!

شاید تصور این موضوع که سامورایی های زن هم وجود داشته اند برای برخی از افراد دشوار باشد. اما این موضوع کاملا” واقعی است و در تاریخ ژاپن جنگجویانی وجود داشته اند که مونث بوده و در برخی از جنگ ها حتی در کنار مردان می جنگیدند. حتی در برخی از منابع آمده است، که جنجگویان ساموایی زن حتی قادر بودند برخی از سامورایی های مرد را در نبرد تن به تن از پای در بیاورند.

سلاح سامورایی های ژاپنی!

این باور درست است که سلاح اصلی سامورایی ها: شمشیر کاتانا ، واکیزاشی و تانتو بوده است. اما این موضوع حقیقت ندارد که سامورایی ها فقط از این نوع شمشیر ها برای جنگ استفاده می نموده اند. حقیقت ماجرا این است، که سامورایی در جنگ های خود حتی از شمشیر های دولب و… نیز در کنار شمشیر های ژاپنی تک لب استفاده می نموده اند.

استفاده از دو شمشیر به صورت هم زمان!

در اغلب رشته های رزمی ژاپنی ، کار با دو شمشیر به صورت هم زمان آموزش داده می شود، که برگرفته از تکنیک های سامورایی ها است. طبیعتا” کار با دو شمشیر به صورت همزمان نیاز به تمرکز زیاد و همین طور تمرین دارد، که سامورایی ها به صورت کامل بر آن تسط داشته اند و در نبر های خود از این تکنیک برای مبارزه با تعداد زیادی حریف استفاده می نمودند.

احترام به شمشیر!

سامورایی های واقعی با احترام فراوان از شمشیر خود استفاده نمودند، چرا که اعتقاد داشتند که روح جنگجو در شمشیر آنها نهان است و به همین دلیل، بی احترامی به شمشیر، بی احترامی به خود محسوب میشده. از همین رو، جنگجویان تقریبا” هر روز با جدا سازی قطعات شمشیر خود، به دقت هر کدام از آن را تمیز کرده و سپس دوباره سر هم می نمودند.

جنگجویانی هنرمند وبا سواد!

سامورایی ها در مقایسه با افراد کشور های دیگر بسیار هنرمند بودند و در اوقات فراغت خود نوشته های مختلف را مطالعه می نمودند. همین مورد باعث شده بود تا این جنگجویان خرد بالایی در مدیریت داشته و به اصولی اخلاقی که “بوشیدو” نامیده می شد، پایبند باشند.

هاراکیری سامورایی ها!

موفقیت در جنگ و همین طور ماموریت های مختلف برای سامورایی از اهمیت بالایی برخوردار بود، به طوری که آن ها در صورت عدم حصول نتیجه مورد انتظار، گاهی اوقات دست به هاراکیری می زدند. هاراکیری به خودکشی توسط شمشیر واکی زاشی ویا تانتو گفته می شود، که در آن سامورایی شمشیر را در معده خود فرود کرده و آن را به سمت بالا می کشد.

شمشیر چند هزار لایه!

در برخی از منابع گفته شده است، که شمشیر سامورایی ها از چندین هزار لایه تشکیل می شدند. در ارتباط با این موضوع باید بگوییم که بله، در صورت استفاده از فولاد دمشقی برای ساخت تیغه شمشیر، سلاح می تواند تا چند هزار لایه هم داشته باشد. باید اضافه کنیم که شمشیر های دمشقی بالاترین کیفیت را در مقایسه با شمشیر های معمولی دارند.

امروزه از شمشیرهای سامورایی برای آموزش رشته های مختلف رزمی از جمله “ایی آی دو” استفاده می شود. فروشگاه مینی بیاب به صورت تخصصی با همکاری انحصاری با تولید کنندگان مجرب شهر زنجان، شمشیر های باشگاهی و همین طور تزئینی مختلف را ارائه می کند، که می توانید با تخفیف ویژه و گارانتی اصالت محصول خرید خود را از آن ها انجام دهید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها