۵ اختراع مهم چین باستان

چینی های باستان مبتکر و نوآور بودند. آنها برای رفع نیازهای روزانه، چیزهای معتبر در تاریخ بشریت را ابداع کردند. قدمت نوآوری های چین به دوره پالئولیتیک برمیگردد. آنها همیشه در دنیا برای پدید آوردن کالاها و راه های ارزشمند پیشی می گرفتند. چهارتا از بزرگترین اختراعات چینی ها  : قطب نما، باروت، کاغذ و صنعت چاپ می باشد. البته که اختراعات زیادی در طول تاریخ از چینی ها دیده ایم ولی در اینجا به معرفی تنها ۵ اختراع مهم چین باستان بسنده می کنیم:

 

۵.نودل

نودل اختراع چینی ها
Noodle

تحقیقات باستان شناسی در سال ۲۰۰۲ نشان داد که حدود ۴۰۰۰ سال از پیدایش نودل می گذرد. رشته های ۵۰ سانتی زرد رنگ نودل ، خوراک مردم سلسله هان بوده است. درگیری های زیادی وجود دارد که برای اولین بار توسط اعراب، ایتالیایی ها و یا چینی ها کشف شده است.


۴.چرخ دستی

چرخ دستی اختراع چینی ها
Wheelbarrow

شواهد باستان شناسی مثل نقاشی های دیواری مقبره هوی و و آجرهای مقبره وجود داد که اثبات می کند چرخ دستی از سلسله هان پدید آمده است. به هر حال گفته میشود نخست وزیر ژوگ لیانگ (۱۸۱ تا ۲۳۴ بعد از میلاد) مخترع چرخ دستی بوده است. لیانگ از چرخ دستی برای حمل تسلیحات نظامی و اانتقال سربازان زخمی از میدان جنگ استفاده می کرد.


۳.کایت

کایت
Kites

چینی ها در تولید ابریشم نسبت به دنیا پیشی گرفته بودند. آنها از ابریشم استفاده های مختلفی می کردند و به دلیل استحکام و انعطاف پذیری آن در ساخت کایت استفاده کردند. اولین کایت در چین باستان در قرن پنجم قبل از میلاد ساخته شد . این کایت توسط فیلسوف چینی لو بان و موزی برای انتقال پیغامی در ماموریت نجات ابداع شد. در طول قرون وسطی، چینی ها از کایت برای تست جهت باد ، اندازه گیری مسافت و ارتباطات به منظور نظامی استفاده می کردند.


۲.دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین
Great Wall

دیوار بزرگ چین یکی از مهمترین دستاوردهای بشر در طول تاریخ است. این دیوار توسط اولین امپراطور چین، کین شین هوانگ (۲۶۰ تا ۲۱۰ ق م) ساخته شد تا کشور را از حملات شمالی حفظ کند. برای چسباندن آجرها به هم از آرد برنج استفاده می کردند. این دیوار ۵۵۰۰ مایل طول دارد که توسط بردگان، مجرمان و دهقانان ساخته شد. بیش از میلیون ها نفر برای ساخت این دیوار در هزار سال کار کردند.


۱.جاده ابریشم

جاده ابریشم
Silk Road

جاده ابریشم یک مسیر تجاری ست که توسط بازرگانان ، تجار و شهروندان مورد استفاده قرار می گرفت و قاره آسیا و دریای مدیترانه را به هم متصل می کرد. قدمت جاده ابریشم هم به سلسله هان بازمی کردد. این جاده در ابتدا برای صادرات ابریشم به دنیا استفاده شد و به همین دلیل نام آن را جاده ابریشم گذاشتند.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها