۵ دستاورد شگفت انگیز ملکه الیزابت انگلیس!

ملکه الیزابت از ( ۱۵۳۳ تا ۱۶۰۳) بر انگلیس و ایرلند به مدت ۴۴ سال و ۱۲۷ روز سلطنت کرد و او را به نهمین پادشاه بریتانیا تبدیل کرد که به مدت طولاننی حکومت کرد. سلطنت الیزابت به عنوان عصر الیزابت و عصر طلایی در تاریخ انگلیس مشهور است. همچنین این دوره یکی از باشکوه ترین دوران ادبیات انگلیس هم بود. در این دور مردم انگلیس غرور ملی خود را بدست آوردند. با تاریخ ما همراه باشید تا ۵ دستاورد شگفت انگیز ملکه الیزابت انگلیس! را به شما معرفی کنیم:

 

۱.سیاست های الیزابت و رونق اقتصادی! 

وقتی الیزابت بر تخت انگلیس نشست، یک دولت تقریبا ورشکسته بدست آورد. او یک سری سیاست های صرفه جویی بکار برد تا وضعیت مالی بهبود یابد. او توانست تا ۱۵۷۴  بدهی ها را کم کند و تا سال بعد حتی ۳۰۰ هزار پوند بودجه اضافی آورد. علاوه بر آن موارد دیگری هم در بهبود وضعیت اقتصادی انگلیس موثر بود مثل دزدی از گنجینه های اسپانیایی، و تجارت بردگان آفریقایی..بازرگان توماس گروشام، مبادلات سلطنتی را آغاز کرد که باعث رونق تجاری در لندن شد. این مبادلات در توسعه اقتصادی انگلیس تاثیر زیادی داشت.


۲.سلطنت ملکه الیزابت و صلح در انگلیس!

 

بعد از ملکه های زن انگلیس، او سومین سلطنت طولانی را بعد از الیزابت دوم و ملکه ویکتوریا داشت. در دوران الیزابت ، انگلیس از صلح و آرامش برخوردار بود. در صورتی که در دوره های قبل و بعد از او، جنگ های مذهبی بین پروتستان ها و کاتولیک ها و جنگ سیاسی بین مجلس و دولت رخ داد. در طول سلطنت او ، انگلیس مرفه ترین کشور اروپایی بود و اسپانیا تنها رقیب آنها بود.


۳.حمایت الیزابت و باشکوه ترین دوره ادبی!

مهمترین آثار ادبی انگلیس در طول سلطنت الیزابت نوشته شد. اقدامات و حمایت های او نقش مهمی بر رشد ادبیات داشت. نویسندگان دوره طلایی انگلیس، مورد حمایت مقامات الیزابت اول بودند. از زمان سلطنت او، یکی از بزرگترین حامیان هنرمندان بود و درام تحت حمایت او شکوفا شد. او اجازه برگزاری تئاترها در کاخ هایش را می داد و همین باعث شهرت بیشتر آنها می شد. او همچنین مانع بسته شدن تئاتر لندن به بهانه فساد اخلاقی شد. کارهای ادبی در طول دوره الیزابت تولید شد و به همین دلیل به ادبیات الیزابت تبدیل شد. ویلیام شکسپیر، بن جانسون، کریستوفر مارلو، از نمایشنامه نویسان دوران او بودند. ادموند اسپنسر و سر فیلیپ از شاعران آن دوره بودند. دوره الیزابت یکی از باشکوه ترین دوران ادبیات بود.


۴.سلطنت الیزابت اول و دوران طلایی تاریخ انگلیس!

دوره الیزابت ، به عصر طلایی تاریخ انگلیس معروف است. در این دوره از طریق آرمان های کلاسیک، گسترش قلمرو، پیروزی نیروی دریایی بر اسپانیا و توسعه های فرهنگی بزرگ ، غرور ملی برای مردم به وجود آمد. روی همه سکه تا سال ۲۰۰۸ ، تصویری از او نقش بسته بود چرا که نماد فرهنگ بریتانیا به شمار می رفت. الیزابت اول انگلیس را از جنگ های پر هزینه دور کرد و ثبات و آرامش را در این کشور به وجود آورد.علاوه بر این ها بهترین شاعران انگلیسی ، هنرمندان در موسیقی و ادبیات  و همچنین نقاشی در عصر الیزابت اول شکوفا شدند.


۵.الیزابت یک سخنور و نویسنده برجسته !

الیزابت اول در طول زندگی خود در یونان، فرانسه، ایتالیا، مدارک عالی تحصیلی دریافت کرد. او آثار کلاسیک را ترجمه می کرد و شعر می نوشت. همچنین متن های سخنرانی های خودش را می نوشت. این کار باعث شد قدرت و محبوبیت او بیشتر شود.

منبع learnodo-newtonic
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها