۳ زن تاثیرگذار در تاریخ هند!

هند زنان پر تلاش زیادی را به دنیا معرفی کرده و امروزه نام اغلب آنها به گوش ما آشناست.. این زن های موفق هندی، راه را برای نسل آینده هموار ساختند. از فضانورد گرفته تا دیپلمات و رهبران الهام بخش، همه و همه کلیشه ها و موانع را از بین بردند و دنیای خود را تغییر دادند. با تاریخ ما همراه باشید تا ۳ زن تاثیرگذار در تاریخ هند! را بشناسید.

 

۱.مادر ترزا 

مادر ترزا
مادر ترزا

مادر ترزا یک راهبه کاتولیک رومی بود که تمام زندگی خود را وقف درماندگان و فقرا نمود. او که شغل معلمی در مدرسه مسیحی داشت، بیشتر در خدمت فقرا بود  و یک خیریه برا مبلغین مسیحیت در کلکته تاسیس کرد. او به احترام سنت های این کشور، یک ساری سفید هندی با نوارهای آبی به تن کرد.

او با حداقل درآمد به مدت طولانی در این زمینه فعالیت کرد. در سال ۱۹۷۹ برنده جایزه نوبل شد و جایزه خود را به موسسه های خیریه بخشید.از نظر او اساسی ترین موعظه مسیح، خدمت به خلق بود و همواره از زبان مسیح تکرار می کرد “اگر برای برادران من کاری انجام دهی، گویی آن کار رابرای من کرده ای”


۲.رانی لاکشمی بای

رانی لاکشمی بای
رانی لاکشمی بای

این دختر شجاع در سنین کودکی با پادشاه ژانسنی ازدواج کرد. این زوج برای محافظت از بریتانیا ، یک فرزند به دنیا آوردند تا وارث قانونی آنها شود. وقتی پادشاه مرد، بریتانیا توافق نامه لاکشمی بای را رد کرد و اجازه نداد پسر او حاکم  شود. صرف نظر از جنسیت ، ارتش او از قوی ترین زنان و مردان تشکیل شده بود که داوطلبانه برای خاک خود می جنگیدند. پس از شکست دشمن های مهاجم خود، این ارتش اعتماد به نفس خود را بدست آورد و به ملکه لاکشمی بای ایمان آورد. در آغاز ۱۸۵۸، انگلیسی ها به سمت ژانسی حرکت کردند. این جنگ به نفع انگلیسی ها تمام شد و ملکه لاکشمی بای، پسرش را برداشت و فرار کرد. او نماد جنبش ناسیونالیسم هند می باشد و داستان تلاش های شجاعانه او ، الهام بخش آزادی خواهان در نسل های آینده شد.


۳.آنا چاندی

آنا چندی
آنا چندی

آنا چاندی،زنی جسور و بی باک،  اولین زن وکیل در ایالت کرالا بود. در ابتدا او به عنوان یک وکیل مشاور شروع به کار کرد. او معروف به “فمنیست نسل اول” یک روزنامه به نام شیرماتی راه اندازی کرد که هدفش ترویج حقوق زنان بود. سرانجام قاضی منطقه خود شد و اولین زنی بود که به مقام قضاوت در دادگاه عالی هند دست پیدا کرد. او ۹ سال در این مقام باقی ماند. او زندگینامه خود را نوشت و موفقیت های خود را به عنوان تشویقی برای نسل های آینده در اختیار همگان قرار داد.

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها