۵ دستاورد شگفت انگیز شارلمان!

شارلمانی یا چارلز کبیر(کارل بزرگ)، یک پادشاه قدرتمند بود که بیشتر بخش های اروپای غربی را از طریق فتوحات خود متحد ساخت. او یک مدیر توانا بود و اصلاحات اقتصادی زیادی برای قلمرو خود انجام داد. شارلمان با کارهایی مثل ساخت مدارس در توسعه آموزش و پرورش نقش داشت. او با آغاز دوره رنسانس کارولینایی (یک دوره پیشرفت فرهنگی) به عصر تاریکی در اروپای غربی پایان داد. شارلمان همچنین قدم هایی برای گسترش مسیحیت در امپراطوری خود برداشت. با تاریخ ما همراه شوید تا ۵ دستاورد شگفت انگیز شارلمان! را بشناسید.

 

۱.متحد ساختن اروپای غربی برای اولین بار، توسط شارلمان!

نقشه پادشاهی فرانکی تا زمان مرگ شارلمان
نقشه پادشاهی فرانکی تا زمان مرگ شارلمان

سقوط امپراطوری روم غربی در اواخر قرن پنجم باعث شد قلمرو به چندین پادشاهی مختلف تقسیم شود. شارلمان در ۷۶۸ پادشاه فرانک ها شد. سپس موفق شد تا برای اولین بار، پس از سقوط امپراطوری روم غربی، اروپای غربی را متحد سازد و تنها یک پادشاهی بر کل آن سلطنت کند. دولت شارلمان از آن پس امپراطوری کارولینگ نامیده شد.


۲.شارلمان، اولین امپراطوری روم مقدس!

تاجگذاری شارلمان توسط پاپ لئو سوم
تاجگذاری شارلمان توسط پاپ لئو سوم

در ۷۹۹، پاپ لئو سوم توسط جناحی از رومیان مورد حمله قرار گرفت. او نزد شارلمانی رفت و از او کمک خواست. شارلمان به پاپ کمک کرد و قدرتش را احیا کرد. این باعث شد که پاپ لئو سوم ، شارلمان را به عنوان امپراطور روم در کلیسای سنت پیتر تاجگذاری کند. بنابراین شارلمان اولین امپراطور روم مقدس شد و یک امپراطوری مخالف با روم شرقی یا امپراطوری بیزانس ایجاد شد. این به عنوان یکی از مهمترین لحظات تاریخی دنیا توسط مورخان ثبت شده است.


۳.نقش حیاتی شارلمان در گسترش مسیحیت در سراسر اروپا!

کلیسای جامع آخن
کلیسای جامع آخن

شارلمانی وقف مسیحیت شد و قدم های مهمی برای گسترش مسیحیت در سراسر قلمرو خود برداشت. او به کلیسای مسیحی پول و زمین داد و از پاپ ها محافظت کرد. او با اصلاحات مذهبی، قدرت کلیسا را افزایش داد. روحانیت را آموزش داد و توانایی های آنها را بهبود بخشید. او یک قانون بندیکت را در سراسر اروپای غربی منتشر ساخت تا راهبان بر اساس یک استاندارد کلی عمل کنند. او همچنین علاقه زیادی به موسیقی کلیسا داشت و از انتشار آن در سراسر امپراطوری اطمینان حاصل کرد.


۴.پیشرفت اقتصادی توسط ارز استاندارد شارلمانی!

شارلمانی
شارلمانی

شارلمان به دلایل مختلف، سیستم پولی بر اساس استاندارد طلا را لغو کرد که مهمترین دلیل آن کمبود طلا بود. او استاندارد جدیدی بر پایه یک پوند نقره ایجاد کرد. این یک واحد پول و وزن بود. استاندارد سازی ارز تجارت را آسان تر کرد و باعث رونق قاره اروپا شد.


۵.حفظ نظم و رفاه در طول مدیریت کارآمد شارلمان!

مجسمه سوارکاری شارلمان
مجسمه سوارکاری شارلمان

شارلمانی فارغ از اینکه یک استراتژیست ماهر نظامی بود، یک مدیر کارآمد هم به شمار می رفت. یکی از اصلاحات قابل توجه او ، ایجاد سیستمی بود که توسط آن میتوانست حتی از دورترین فاصله ها، بر سرپرستان اجرایی خود نظارت کند . نمایندگان شخصی او، اختیارات گسترده ای داشتند و مرتبا نواحی تعیین شده را بازرسی می کردند.

منبع learnodo-newtonic
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
محمدجلالی
امتیاز :
     

سلام، خسته نباشید مطالب تان بسیارعالی و ارزنده است از شما به خاطر زحماتتان در جهت آگاهی مردم تشکر و قدردانی می نمایم