۵ جنگجوی زن شجاع در دنیای باستان!

در طول تاریخ ،زنان جنگجوی زیادی در میادین جنگ مبارزه و یا حتی رهبری کرده اند. در اینجا لیستی از زنان جنگجو از آمازون ها گرفته تا زنوبیا، ملکه پالمیرا.. منابع تاریخی اطلاعات کمی درباره این زنان مبارز که پا به پای مردان جنگیده اند در اختیار ما قرار داده اند. با تاریخ ما همراه شوید تا ۵ جنگجوی زن شجاع در دنیای باستان! را بشناسید.

 

۱.آمازون ها

آمازون ها
آمازون ها

آمازون ها به کمک مردم تروا دربرابر یونانیان در جنگ تروی به برتری رسیدند. همچنین گفته می شود که آنان زنان کماندار قدرتمندی بودند که برای راحت تر شدن تیر اندازی اندام بدن خود را می بریدند! این زنان جنگجو به قدری قدرتمند بودند که لرزه بر تن مردان می انداختند.


۲.ملکه تومیریس

ملکه تومیرییس
ملکه تومیرییس

تومیریس بعد از مرگ همسرش ملکه ماساگتی شد. بر اساس برخی اسناد ، کوروش کبیر قلمرو او را میخواست و از او خواست برای محقق شدن این امر با او ازدواج کند ولی او قبول نکرد. و در عوض با یکدیگر وارد جنگ شدند. کوروش توانست ارتش تومیریس که توسط پسر او رهبری میشد را مغلوب سازد. سپس پسر تومیریس را زندانی کرد و او در زندان خودکشی کرد. سپس ملکه تومیریس برای انتقام با ایرانیان وارد جنگ شد، انها را شکست داد و کوروش را کشت!


۳.ملکه آرتمیس

ملکه آرتمیس
ملکه آرتمیس

آرتمیس ملکه سرزمین هالیکارناسوس به دلیل اقدامات دلیرانه و شجاعانه در نبرد سالامیس بین یونان و ایران ، به شهرت رسید. آرتمیس یکی از اعضای نیروهای مهاجم چند ملیتی پادشاه بزرگ، خشایار شاه بود.


۴.ملکه بودیکا

بودیکا
بودیکا

بودیکا، وقتی همسرش پراسوتاگوس را از دست داد، ملکه ایسنی در بریتانیا شد. او به مدت چند ماه در سال ۶۰ تا ۶۱ ب.م، ایسنی را در شورش علیه رومیان رهبری کرد. او سه شهر بزرگ رومی : لندینیوم (لندن امروزی) ، ورو لامیوم (سنت آلبان) و کامولودونوم (کولشستر) را سوزاند. در پایان یک فرمانده نظامی رومی این شورش را سرکوب کرد.


۵.ملکه زنوبیا

ملکه زنوبیا
ملکه زنوبیا

زنوبیا، ملکه قرن سوم پالمیرا ( در سوریه امروزی) بود که ادعا می کرد از نوادگان کلئوپاتراست. او در ابتدا به عنوان فرماندار به جای پسر کوچکش شروع به حکومت کرد، اما بعد تاج و تخت را از آن خود کرد، رومیان را نادیده گرفت و با آنها وارد جنگ شد. اما در نهایت توسط اولین ها شکست خورد و زندانی شد.

منبع thoughtco
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها