رازهایی درباره مونالیزا ، نقاشی معروف داوینچی

در طول قرن ها ، لبخند مرموز مونالیزا ، قلب بسیاری از مورخان، هنرمندان و طرفداران را تسخیر کرده است. هنوز برخی اسرار این اثر هنری کشف نشده است. با تاریخ ما همراه باشید تا برخی از جالب ترین نکات درباره تاریخ مونالیزا را شرح دهیم.۵ حقیقت خواندنی درباره نقاشی “مونالیزا” لئوناردو داوینچی کدامند؟

 

۱.اسرار مونالیزا!

سورپراااایز.. رمز داوینچی اولین دسیسه مونالیزا بود. در طول قرن ها ، مردم تصاویر پنهانی در این نقاشی کشف کردند که برخی آن را نقشه ، علامت های مخفی و حتی پیام هایی از خارجی ها  می دانستند. تجزیه تحلیل ها نشان می دهد که تصویر دارت ویدر (شخصیتی داستانی در جنگ ستارگان جورج کارلوس) را میتوان در نقاشی مونالیزا دید. دان براون گفته: این نقاشی اشاره به جام مقدس دارد . (جامی که عیسی در شام آخر از آن نوشید…) برخی در آن پازل تصاویر و یا فرضیه “بیگانگان” را دیدند.


۲.ابرو های بحث برانگیز مونالیزا!

برخی بر این باورند که مونالیزا ابرو ندارد چون داوینچی هیچ گاه فرصت کشیدن آن را نداشت! برخی دیگر با این فرض که مونالیزا یک زن ثروتمند به نام لیزا گاراردینی بود، می گویند زنی در موقعیت اجتماعی او باید ابرو و مژه هایش را می زد!

برخی دیگر دلیلی ساده تر می آوردند : این نقاشی بسیار قدیمی ست و احتمالا در طول زمان ابرو های مونا لیزا پاک شده است. تا امروز، دانشمندان به نتیجه قاطعی در این باره نرسیدند.


۳.همسر مونالیزا نقاشی را نخرید!

با فرض بر اینکه زن نقاشی ، مادام گرار دینی باشد، پس شوهر ثروتمندش ، فرانچسکو دل ژوکوندو   اگر این حقیقت داشته باشد، چرا هرگز نقاشی را نخرید؟ شاید چون ویژگی های لئوناردو را به جای همسرش در این نقاشی یافته ؟ یا شاید خوشش نمی آمد؟ در هر صورت پادشاه فرانکوئیز پس از اینکه نقاشی در قلعه باشکوه وی کامل شد، حدود ۱۰ میلیون دلار ! به لئوناردو داوینچی داد.


۴.ناپلئون به مونالیزا نظر داشت!

ناپلئون اول، امپراطور فرانسه عکس مونالیزا را در اتاقش آویزان کرده بود و شایعه شده بود که ساعتها به چهره او خیره میشد و او را تحسین می کرد. خدا می داند همسرش جوزفین چه احساسی به این قضیه و ابراز عشق او به مادام گراردینی داشت!


۵.پیکاسو مظنون به دزدیدن مونالیزا!

در سال ۱۹۱۱، این نقاشی از موزه لوور دزدیده شد و تا دوسال پیدا نشد.این مسئله تمام دنیا را فرا گرفت و باعث شهرت بیشتر مونالیزا تا امروز شد. یکی از مهمترین مظنونین دزدی این اثر هنری، هنرمند اسپانیای، پابلو پیکاسو بود. هر چند این هنرمند که امروزه به اندازه داوینچی معروف است، بی گناه بود. مجرم یکی از کارکنان موزه وینچز پروگیا بود.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها