۵ شخصیت برجسته دوران باستان، معتاد به مواد مخدر

همانطور که قبلا گفتیم مصرف مواد مخدر ریشه در دوران باستان دارد. در اینجا به معرفی برخی از معروف ترین شخصیت های دوران باستان می پردازیم که با مصرف مواد مخدر مخالف بودند. با تاریخ ما همراه باشید تا ۵ شخصیت برجسته دوران باستان، معتاد به مواد مخدر را بشناسید..

 

۱.الکساندر کبیر

الکساندر کبیر
Alexander the Great

این جنگجو نه تنها همیشه مست بود، بلکه میانه خوبی هم با افیون داشت و آن را به ایرانیان و هندی ها معرفی کرد. با این حال مردم این کشورها تا سال ۱۶۰۰ ، استفاده از مواد را به صورت تفریحی شروع نکرده بودند، ولی اسکندر مقدونی یکی از اولین کسانی بود که زمینه آن را در ایران فراهم کرد.


۲.امپراطور شانونگ

امپراطور چین
Shennong

قدمت اولین مصرف دارویی ماری جوانا در دنیا به حدود ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد که امپراطور شانونگ بر چین سلطنت می کرد. او از این مواد برای درمان رماتیسم و نقرس استفاده می کرد و مردم را برای کشت آن به منظور اهداف صنعتی تشویق می کرد. از این رو ماری جوانا در لغت به معنای “کشاورزی الهی” می باشد. البته امپراطور شینانگ یک شخصیت افسانه ای ست که وجودش اثبات نشده است.


۳.مارکوس آئورلیوس

مارکوس اورلیوس
Marcus Aurelius

مارکوس اورلیوس یکی از بزرگترین امپراطورهای رومی در طول تاریخ بود ولی این مسئله نتوانست جلوی اعتیاد او به افیون را بگیرد. در آن زمان افیون فقط در دسترس نجیب زادگان جوامع رومی بود و از شانس بد یا خوب، مارکوس اورلیوس امپراطور بود. در واقع او به دلیل بیماری های جسمی به این مواد نیاز داشت و قبل از خوا مصرف می کرد تا خوابش ببرد و روزها را به سلطنت، طراحی استراتژی های نظامی و نوشتن کتابی به نام مدیتیشن می کرد.


۴.دانشمندان دلفی

تاریخ یونان باستان
دانشمندان Delphi

دانشمندان دلفی در یونان باستان، که به خاطر پیشگویی هایشان معروف بودند، از مواد استفاده می کردند. در واقع برخی از مهمترین پیشگویی های آنها به زمانی بر می گردد که یکی از دانشمندان بخار چشمه کرنا (دارای خواص تونهم) را استنشاق کرد و تصور می کردند در صورت خوب مصرف کردن به خدا دسترسی پیدا می کردند. شایع ترین مواد مخدر در آن دوران برگ های خرزهره بود.


۵.رامسس سوم

رامسس سوم
Ramesses III

مصرف مواد در مصر باستان شایع بود. بسیاری از فراعنه مثل رامسس سوم در مصرف ماری جوانا افراط می کردند. شواهد این مصرف مواد در مقبره او یافت می شود. ظاهرا نسل او مصرف دارویی کانابیس را کشف کردند و برای چشم زخم استفاده می کردند. این نشان دهنده این واقعیت است که کسانی که هزاران سال پیش اهرام بزرگ مصر را ساختند، خواص دارویی ماری جوانا را درک کردند!

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
غلوم
امتیاز :
     

اون که شما بهش میگین الکساندر کبیر، ما می گیم اسکندر مقدونی، کمی تفکر لطفا

سحر وفادار

سلام دوست گرامی..
ممنون از همراهی تون..
لقب کبیر رو من به ایشون ندادم ! بر اساس ویکیپدیا: “اسکندر سوم مقدونیه، معروف به اسکندر کبیر پادشاه مقدونیهٔ باستان” و “اسکندر لقب «کبیر» را به خاطر موفقیتش در کسوت یک فرمانده نظامی به دست آورد.”