همه چیز درباره تورهای چین | از معبد بهشت تا بندر ویکتوریا!

چـین یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود که در جای‌جای آن دیدنی‌های منحصربه‌فردی وجود دارد. از دیوار بزرگ چـین گرفته تا معابد معروف و طبیعت‌های بکر آن که هر توریستی را جذب خود می‌کند. البته باید توجه کنید شهرهای مهم و توریستی چیـن آنقدر زیاد هستند که اگر بدون هیچ اطلاعاتی به آن‌ها سفر کنید نخواهید توانست از زمان خود بهترین بهره را ببرید. همچنین نکات زیادی در خرید تورهای چیـن وجود دارند که می توان به انتخاب بهترین زمان سفر، هزینه های تور و… اشاره کرد. پس برای آشنایی با تمامی اطلاعات لازم در سفر به چیـن با ما همراه شوید تا بهترین تجربه را از تور خود داشته باشید.

آشنایی با پرجمعیت ترین کشور جهان!

قبل از سفر به چـین بهتر است با ویژگی‌های شاخص، آب‌وهوا و سایر مشخصات مقصد آشنا شویم. این کشور واقع در آسیای شرقی دومین کشور پهناور این قاره است. چیـن پر جمعیت ترین کشور جهان می باشد که با ۱۴ کشور از جمله روسیه، مغولستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، هندوستان، نپال، بوتان، برمه، ویتنام، کـره شمالی و لائوس همسایه است. این کشور بیش از ۱.۳ میلیارد نفر سکنه دارد و در قالب نظام تک حزبی اداره می شود.

شاید جالب باشد بدانید مردمان این کشور به ۲۲۹ زبان زنده دنیا تکلم می کنند که اغلب آن ها به گروه زبان های چیـنی از خانواده چینی- تبتی تعلق دارند. با این حال زبان رسمی چـین گویش استاندارد زبان ماندارین است که حدود ۷۰ درصد مردم با آن سخن می گویند. گویش استاندارد این زبان برگرفته از گویش پکنی است و زبان ارتباطی گروه های مختلف زبانی در سراسر چـین است. این زبان با بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون نفر گوینده، پرشمارترین زبان دنیا نیز محسوب می شود. چـین همچنین یکی از ده کشور اول توریستی جهان شناخته می‌شود و جاذبه های گردشگری منحصر بفردی دارد.

بازدید از  جاذبه های شگفت انگیز چـین!

در این بخش قصد داریم به سراغ هیجان‌انگیزترین و بهترین جاهای دیدنی تور چیـن برویم و سری به شهرهای مناسب آن برای سفر بزنیم. این کشور نه تنها سرشار از آثار تاریخی و باستانی فراوان بوده بلکه از مقبره‌های خیره کننده، صنایع دستی منحصربه‌فرد، جاذبه‌های طبیعی رنگارنگ و… نیز تشکیل شده است. در زیر به معروف ترین آن ها اشاره می‌کنیم:

  • دیوار بزرگ چـین
  • شهر ممنوعه
  • باند شانگهای
  • رودخانه لی در گویلین
  • کوهستان زرد
  • دریاچه غربی هانگژو
  • لشگر سفالین در شی آن
  • کاخ پوتالا در لاسا
  • بندر ویکتوریا
  • معبد بهشت

جالب است بدانید به علت سخت کوش بودن مردمان چـین، بسیاری از گردشگران و تاجران این کشور را “سرزمین ممکن ها” می دانند. نکته دیگری که سبب محبوبیت تورهای این کشور در بین توریستان شده، مناظر دیدنی طبیعی، بناها، جاذبه های گردشگری فراوان و شهرهای مدرن آن است که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. اولین شهر که قصد معرفی آن را داریم، پکن، پایتخت چـین شناخته می‌شود. این شهر سالانه میزبان جمعیت کثیری از گردشگران بوده و سرشار از اماکن دیدنی و زیبایی های منحصر بفرد است. البته باید توجه کنید که قبل از هر اقدامی باید از به همراه داشتن وسایل موردنیاز در سفر اطمنیان حاصل پیدا کنید؛ چرا که اگر در زمستان به پکن سفر کنید با آب و هوایی سرد و بارانی روبه رو می شوید.

گفتنی است اغلب آثار تاریخی شناخته شده و مهم چـین، در پکن قرار دارد. این امر بدین جهت است که پکن در دوره های مختلف تاریخی پایتخت چـین بوده و کمتر شهری در طول تاریخ یافت می شود که برای چنین زمانی پایتخت سیاسی و فرهنگی یک کشور باشد، لذا توصیه می کنیم با یک برنامه ریزی دقیق و درست، بیشترین بهره را از تور پکن خود ببرید. همچنین فراموش نکنید قصر تابستانی، میدان تیانانمن، معبد وانشو و… از جمله آثاری هستند که بازدید از ان ها سفر شما را بسیار خاطره انگیز خواهند کرد.

شهر بعدی، شانگهای، یکی از بنادر مهم چیـن شناخته می‌شود. این شهر از نظر مساحت دومین شهر پهناور جهان بوده و معماری منحصر بفردی دارد. شانگهای همچنین آنقدر مملو از سازه‌های بلند و مدرن است که بسیاری از افراد آن را «نیویورک شرق» یا « جنگل آسمان خراش ها » می‌نامند. در نهایت اگر به این شهر قدم گذاشتید بازدید از بلوار باند، باغ یویان، صومعه بودای یشمی، معبد چنگ هوآنگ را فراموش نکنید. ضمناً خوب است بدانید طولانی ترین متروی جهان به طول ۵۴۸ کیلومتر نیز در این شهر قرار دارد که می توانید برای دسترسی سریعتر به اماکن گردشگری در تور شانگهای خود از آن استفاده کنید.

سفر در ایام طلایی به چـین!

همانطور که گفتیم چـین کشور پهناوری بوده و این وسعت جغرافیایی سبب متنوع بودن شرایط آب‌وهوایی آن می‌شود. با این وجود سه هفته ی طلایی در این کشور وجود دارد که برخی از گردشگران معتقدند این ایام بهترین زمان خرید تور چـین هستند. در این ایام چـین جشنواره‌ها، آیین‌ها و مناسبت‌های بسیار جذابی را برگزار می‌کند که جمع کثیری از توریستان جذب آن می‌شوند. این ایام عبارتند از: تعطیلات روز می، تعطیلات روز ملی چیـن و تعطیلات جشنواره بهاره. البته ناگفته نماند که دو هفته آخر اکتبر که نمایشگاه تجارت جهانی در گوانجو برگزار می شود نیز یکی دیگر از زمان های پر طرفدار سفر به چـین است. همچنین باید توجه کنید که این زمان ها از پرطرفدارترین ایام سفر به این کشور پرجمعیت شناخته می‌شوند و هزینه‌ها تاحدودی افزایش می‌یابد.

در نهایت توصیه می کنیم برای رزرو تورهای تفریحی چیـن از سایت های معتبر و آژانس های مسافرتی محبوب استفاده کنید تا بیشترین رضایت را از خرید خود داشته باشید. قاصدک۲۴ یکی از دارای اعتبارترین آژانس های مسافرتی است که تمامی خدمات سفر را اعم از بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس، بلیط قطار، رزو هتل و دریافت ویزا ارائه می دهد. این مجموعه علاوه بر موارد گفته شده، برای سفر به کشورهای خارجی تورهای باکیفیت و مقرون به صرفه ای را به فروش می رساند که تنوع زیادی دارند. به عنوان مثال می توانید تورهای هند، استانبول، روسیه، تفلیس و… را با کمترین قیمت از قاصدک۲۴ خریداری کنید و به صورت شبانه روزی از پشتیبانی آن بهره مند شوید. همچنین خوب است بدانید برای ثبت نام بیمه مسافرتی نیز قاصدک۲۴ طرح های گوناگونی را با پوشش های مختلف مانند پوشش کرونا و… ارائه می دهد که برای سفرهای خارجی بسیار ضروری و حائز اهمیت هستند.

خرید ارزان ترین تور چـین: (https://bit.ly/3IcRNlV )

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
ghorbani

مطلب آموزنده ای بود ممنون