تعطیلات ۱۴۰۲ در یک نگاه

یکی از کارهای مرسومی که ما ایرانیان با دیدن تقویم سال جدید انجام می‌دهیم، ورق زدن آن و پیدا کردن تعطیلاتی است که در هر ماه به مناسبت‌های مختلف وجود دارد. حالا اگر این تعطیلات در کنار پنج‌شنبه و جمعه قرار بگیرد، قند در دلمان آب می‌شود. زیرا در چنین تعطیلاتی، افراد در میان سال هم فرصت مناسبی برای سفر پیدا می‌کنند تا برای ادامه کار و فعالیتشان تجدید قوا کنند.

بنابراین در این مقاله تصمیم داریم تا کار را برای شما راحت کرده و نگاهی به تعطیلات ۱۴۰۲ بیندازیم. حتی در کنار آن می‌توانیم پیشنهاداتی برای سفر به شهرهای مختلف ایران در این ایام داشته باشیم و بر این اساس برای سال جدیدتان برنامه‌ریزی کنید.

https://www.otaghak.com/blog/

نگاهی به تعطیلات فصل بهار

فصل بهار یکی از بهترین فصل‌های سال برای مسافرت است. در این فصل طبیعت جان تازه‌ای به خود گرفته و  آب و هوا هم بسیار مطبوع است.

  • مهمترین تعطیلات فصل بهار همان ایام نـوروز در فروردین ماه است. این تعطیلات معمولا برای دانش‌آموزان، دانشجویان و برخی مشاغل از ۲۹ اسفندماه سال قبل شروع شده و تا ۱۳ فروردین ادامه دارد. البته طبق تقویم رسمی کشورمان تعطیلات نـوروزی در سال ۱۴۰۲ از ۱ تا ۴ فروردین است، بنابراین برای کارمندانی که باید سر کار بروند این چند روز فرصت مناسبی است تا به یکی از شهرهای ایران سفر کنند.

برای کسانی هم که در هفته دوم عید نـوروز قصد سفر دارند، پنج شنبه ۱۰ تا ۱۳ فروردین، فرصت مناسبی برای سفر است.

البته بسیاری از افراد سفر در تعطیلات نـوروزی را به دلیل شلوغ بودن شهرها و ترافیک دوست ندارند و ترجیح می‌دهند تا سفرشان را به زمان دیگری موکول کنند. از دیگر تعطیلات این ماه، روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه مصادف با شهادت حضرت علی(ع) است، با وجود این تعطیلی که در کنار پنج شنبه و جمعه قرار گرفته است، می‌توانید به یکی از شهرهای مذهبی ایران سفر کرده و روح و روانتان را جلا دهید.

  • تعطیلات عید سعید فطر هم با روزهای شنبه و یک شنبه در تاریخ ۲ و ۳ اردیبهشت ماه مصادف شده است. بنابراین افراد برای مسافرت به شهرهایی چون اصفهان و شیراز می‌توانند سفری ۴ روزه داشته باشند. البته روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه هم به مناسبت شهادت امام صادق(ع) تعطیل است.
  • ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه هم با روزهای یکشنبه و دوشنبه مصادف شده است. این روزها هوا کم کم گرم شده و فرصت مناسبی است تا در این ایام افراد به شهرهای سردسیری و مناطق ییلاقی کشور سفر کنند.

نگاهی به تعطیلات فصل تابستان

فصل تابستان به دلیل سرسبز شدن طبیعت، گرم شدن هوا و تعطیلی مدارس فرصت خوبی برای سفر به نقاط مختلف کشور، از جمله مناطق سردسیری و ییلاقی است.

  • تعطیلات رسمی در تیر ماه مصادف با تعطیلات آخر هفته شده و شامل پنج‌شنبه ۸ تیر به مناسبت عید قربان و جمعه ۱۶ تیر به مناسبت عید غدیر خم است.
  • تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۲ مصادف با روزهای پنج‌شنبه و جمعه به تاریخ ۵ و۶ خرداد ماه است و درست بر روی تعطیلات آخر هفته ادقام شده است.
  • به گفته کسانی که بچه مدرسه‌ای دارند و معلمان عزیز، شهریورماه آخرین فرصت برای سفر در تعطیلات تابستانی است. در این ماه در روزهای چهارشنبه ۱۵ شهریور به مناسبت اربعین حسینی، پنجشنبه ۲۳ شهریور به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم و شنبه ۲۵ شهریور به مناسبت شهادت حضرت امام رضا تعطیلات رسمی داریم. بسیاری از افراد این روزها را برای سفرهای زیارتی مخصوصا به مـشهد مقدس انتخاب می‌کنند.

نگاهی به تعطیلات فصل پاییز

پاییز هوا خنک تر شده و طبیعت در رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز غرق می‌شود. از سویی دیگر این فصل یکی از خلوت‌ترین و بهترین زمان‌های سال برای مسافرت است.

  • در مهرماه دو تعطیل رسمی داریم که با روزهای یک‌شنبه ۲ مهر به مناسبت شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) و سه‌شنبه ۱۱مهر به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) مصادف شده است.
  • آبان ماه تعطیل رسمی ندارد.
  • در آذر ماه هم فقط روز یکشنبه ۲۶ آذر به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) تعطیل است.

نگاهی به تعطیلات فصل زمستان

در زمستان طبیعت جامه‌ای سفید به تن کرده و با سفر به مناطق سردسیری می‌توانید از طبیعت برفی لذت ببرید و در مناطق گرمسیری هم مانند جزایر کیش، قـشم و مناطق جنوبی هوا بسیار مطبوع شده و دلپذیر است.

  • دی ماه ۱۴۰۲ تعطیلات رسمی نداریم.
  • بهمن ماه هم تعطیلات مختلفی چون پنجشنبه ۵ بهمن به مناسبت ولادت حضرت علی(ع)، پنجشنبه ۱۹ بهمن به مناسبت مبعث حضرت رسول(ص) و یکشنبه ۲۲ بهمن تعطیل رسمی داریم.
  • تعطیلات رسمی اسفند ماه هم به عنوان آخرین ماه از سال ۱۴۰۲، روزهای یک‌شنبه ۶ اسفند به مناسبت ولادت امام زمان(عج) و ۲۹ اسفند به مناسبت روز ملی شدن صنعت نفت هستند.

در هر فصل یا هر زمانی که قصد سفر دارید، فراموش نکنید که قبل از حرکت، اقامتـگاه مورد نظرتان را از طریق لینک زیر انتخاب کرده و آسوده خاطر سفر کنید.

https://www.otaghak.com

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها