چگونه از راه زمینی به وان ترکیه سفر کنیم؟

شهر وان که در شرق ترکیه قرار گرفته است، به‌خاطر موقعیت خیره‌کننده‌اش در مجاورت بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه مشهور است. با سفر به این شهر زیبا تجربیات بسیار منحصربه‌فردی کسب خواهید کرد، چراکه این شهر جاذبه‌هایی دارد که از سایر جاهای دیدنی ترکیه متمایز است. این منطقه دارای اهمیت تاریخی فراوانی است، زیرا زمانی قبل از اینکه توسط بیزانس، سلجوقیان و عثمانی‌ها فتح شود، پایتخت پادشاهی اورارتو و ارمنی بوده است؛ در نتیجه شهر وان معماری باستانی جذابی دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه سفر به وان به‌صورت زمینی را توضیح دهیم.

راهنمای کامل سفر به وان + انواع راه های سفر زمینی به وان | سفر ۷۲۴

سفر به وان با ماشین شخصی

سفر به وان با ماشین شخصی مستلزم طی‌کردن مسافت زیاد و پرداخت هزینه‌های بالایی است، به همین دلیل است که بسیاری از گردشگران از انتخاب این نوع سفر منصرف می‌شوند. لازم به ذکر است که قیمت بنزین در ترکیه نسبت به ایران بالاتر است. همچنین برای سفر به وان با خودروی شخصی الزامات خاصی مانند پرداخت هزینه و اخذ گواهینامه بین‌المللی، پلاک بین‌المللی، بیمه خودرو و ارائه سایر مدارک لازم است؛ بنابراین، گردشگران باید قبل از شروع سفر زمینی به وان، گزینه‌های دیگری مثل رزرو بلیط هواپیما را به‌دقت بررسی کنند.

سفر به وان با اتوبوس

برای سفر زمینی به وان ترکیه با اتوبوس باید از مرز رازی در شهرستان خوی یا مرز بازرگان و سارو عبور کرد. این سفر معمولاً بین دوازده تا پانزده ساعت طول می‌کشد.

سفر زمینی به وان با قطار

سفر زمینی به وان با قطار می‌تواند طولانی باشد و به دلیل بازرسی‌های متعدد در طول مسیر، معمولاً یک شبانه‌روز طول می‌کشد. از تهران، باید سوار قطار تبریز شوید تا به‌صورت مستقیم از تبریز به وان سفر کنید. فاصله تهران تا وان تقریباً ۱۰۹۳ کیلومتر است که معادل زمان تقریبی یازده ساعت است. بااین‌حال، مهم است که تأخیرهای احتمالی در گمرک و بازرسی‌ها را در نظر بگیرید که می‌تواند دو تا سه ساعت دیگر به زمان سفر اضافه کند.

بهترین زمان برای شروع یک سفر زمینی به وان ترکیه

درحالی‌که خرداد تا مرداد به عنوان فصل پر توریست در وان در نظر گرفته می‌شود، بااین‌حال ممکن است بهترین زمان برای رزرو پرواز تهران تبریز یا شروع یک سفر زمینی به وان نباشد. در این ماه‌ها جمعیت زیادی از گردشگران به وان جذب می‌شوند و در نتیجه هتل‌ها قیمت‌های بالایی برای رزرو اتاق ارائه می‌دهند. علاوه بر این، دمای گرم در این ماه‌ها می‌تواند لذت کاوش در فضای باز و سفر زمینی را کمتر کند. توصیه می‌کنیم در ماه اردیبهشت یا شهریور، زمانی که ازدحام گردشگران کم شده و قیمت هتل‌ها کاهش می‌یابد، برای سفر زمینی به وان برنامه‌ریزی کنید. همچنین توصیه می‌شود از سفر زمینی به وان در ماه رمضان خودداری کنید، چراکه ممکن است در طول روز نتوانید به غذاخوری‌ها دسترسی داشته باشید.

سفر زمینی به وان | هزینه سفر با ماشین به وان | مجله علی بابا

بودجه‌ای که برای سفر زمینی به ترکیه لازم دارید

هنگام برنامه‌ریزی برای سفر زمینی به وان ترکیه، حتماً باید با درنظرگرفتن هزینه‌های سفر، بودجه مناسبی برای خود در نظر بگیرید. هزینه‌های تخمینی سفر به وان عبارت‌اند از:

– اقامت: حدوداً ۴۲ دلار آمریکا (۳۵۸ لیر) برای دو شب اقامت در نظر بگیرید.

– غذا: حدود ۲۰ لیر در هر وعده‌غذایی باید در نظر بگیرید که در مجموع حدود ۶۰ لیر در روز می‌شود.

– حمل‌ونقل: هزینه‌های تخمینی برای سواری مینی ون به جزیره آکدامار، به همراه سوارشدن به کشتی و مراجعه به سایر جاذبه‌ها، مجموعاً حدود ۳۵ لیر است.

– فعالیت‌ها: هزینه‌های پیش‌بینی‌شده برای ورودی جزیره آکدامار، قلعه وان، خانه گربه وان و موزه وان در مجموع حدود ۲۷ لیر است.

حمل‌ونقل و گردشگری در وان ترکیه

– پیاده‌روی: مسافران می‌توانند جاذبه‌های گردشگری مرکز وان مانند قلعه وان یا موزه وان را با یک پیاده‌روی کوتاه کشف کنند. بااین‌حال برای رفتن به مقاصدی مانند جزیره آکدامار باید از حمل‌ونقل عمومی استفاده شود.

– مینی ون (Dolmus): برای بازدید از مکان‌هایی مانند جزیره آکدامار به مینی ون نیاز است. اگرچه ارتباطات ممکن است برای غیر ترک‌زبانان چالش‌برانگیز باشد، اما اطلاعات مهم در راهنمای سفر، نقشه‌های گوگل و مسیرهای اقامتی می‌تواند استفاده از حمل‌ونقل عمومی در وان را تسهیل کند.

– با ماشین: راحت‌ترین حالت حمل‌ونقل در وان با ماشین است. برای بازدیدکنندگانی که وسایل نقلیه شخصی ندارند، ماشین‌های کرایه‌ای از فرودگاه وان ترکیه با هزینه تقریبی ۴۰ دلار در روز در دسترس است.

ملزومات سفر زمینی به وان

برای اینکه در سفر زمینی شما وان راحت و لذت‌بخش باشد، بهتر است که ملزوماتی ویژه‌ای را برای این سفر در نظر بگیرید. این وسایل ضروری شامل موارد زیر است:

۱. کوله پشتی بزرگ: یک کوله پشتی با وزن عالی و کیفیت بالا برای حمل وسایل ضروری در سفر خود به وان انتخاب کنید.

۲. کفش پیاده‌روی مناسب: کفش‌های راحت برای گشت‌وگذار در شهر با پای پیاده ضروری هستند.

۳. شارژر: داشتن یک شارژر مناسب به شما امکان می‌دهد وسایل الکترونیکی خود را در هر مکانی که هستید، شارژ کنید.

۴. ژاکت: یک ژاکت ضد آب برای محافظت در برابر باران و باد همراه داشته باشید.

۵. پیراهن‌های خنک: در هوای گرم و آفتابی، پیراهن‌های سبک و خنک به همراه داشته باشید.

۶. شلوارک/شلوار جین: برای اینکه در هر شرایط آب‌وهوایی پوشاک مناسبی داشته باشید، چند جفت شلوارک و جین همراه خود ببرید.

۷. دوربین: با بردن یک دوربین خوب خاطرات زیبایی را ثبت کنید.

۸. پاوربانک: وسایل الکترونیکی خود را در حال حرکت با یک پاوربانک قابل اعتماد شارژ نگه دارید.

۹. لباس شنا: اگر در تابستان به حمام ترکی می‌روید، همراه داشتن لباس شنا ضروری است.

۱۰. حوله میکرو فیبر: یک حوله سبک‌وزن که سریع خشک می‌شود، برای صرفه‌جویی در فضای کوله‌پشتی شما ایده‌آل است.

۱۱. بطری آب: هنگام پیاده‌روی در شهر حتماً یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

سفر به وان ترکیه با روش‌های مختلف حمل‌ونقل

وان یکی از مقاصد بین‌المللی محبوب برای ایرانیان است که از طریق روش‌های مختلفی می‌توانند به آن سفر کنند. از دو طریق زمینی (اتوبوس، ماشین شخصی، قطار) و هوایی می‌توانید به راحتی به وان سفر کرد. شما همچنین می‌توانید به صورت زمینی به وان ترکیه سفر کنید و با پرواز تبریز مشهد یا پرواز تبریز به سایر شهرهای کشور به مقصد خود بازگردید.

راهنمای کامل سفر به وان + انواع راه های سفر زمینی به وان | سفر ۷۲۴

کلام آخر

با سفر به وان ترکیه، می‌توانید یک تجربه سفر زمینی مقرون‌به‌صرفه و به‌یادماندنی داشته باشید. در این سفر، گردشگران می‌توانند به طرق مختلفی در شهر کاوش کنند. در این راهنمای سفر زمینی به وان اطلاعاتی در مورد روش‌های مختلف حمل‌ونقل و هزینه‌های مرتبط با آن‌ها ارائه شد. سفر زمینی به وان ترکیه تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را ارائه می‌دهد. کسانی که علاقه زیادی به سفرهای جاده‌ای دارند، بهتر است این سفر را حتماً تجربه کنند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها