آشنایی معبد ماهالاکشمی، بمبئی

معبد ماهالاکشمی به دلیل قدمت، معماری زیبا و اهمیت مذهبی، یکی از جاذبه های اصلی گردشگری شهر بمبئی محسوب می شود.

شهر بمبئی، پایتخت ایالت مهاراشترا در هند، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای هند است. جمعیت این شهر به حدود ۲۰ میلیون نفر می‌رسد و بیشترین جلوه‌های تضاد طبقاتی جامعه هند را در خود جای داده است. بمبئی به عنوان پایتخت تجاری، اقتصادی و سرگرمی هند شناخته می‌شود و بیش از ۵۰ درصد مالیات گمرکها و مالیات بر تولید را شامل می‌شود. این شهر مرکز بزرگ تجاری است که سهم بالایی از مالیات کشور را در بر میگیرد و یک ششم ارزش تولیدی کشور به آن وابسته است.بمبئی دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است، از جمله کلیسای مونت مری، شهرک سینمایی بالیوود، و بازارهای شلوغ و نهادهای فرهنگی متنوع. این شهر با تناقض و تنوع فرهنگی و مذهبی خود، مورد توجه گردشگران خارجی قرار میگیرد. با وجود آلودگی شهر، پارکهای بزرگ در بمبئی وجود دارد که در آنها می‌توانید استراحت کنید و از شلوغی شهر فاصله بگیرید.بمبئی به علت تمرکز شرکت‌های مختلف تجاری به عنوان پایتخت تجاری کشور هند شناخته می‌شود و در حال حاضر به عنوان مرکز بزرگ تجاری سهم بالایی از مالیات کشور را در بر میگیرد. این شهر همچنین مرکز فیلمبرداری فیلم‌های هندی است و شانس دیدن ستاره‌های بالیوود و عکس گرفتن با آنها را می‌دهد.
شهر بمبئی مکان های دیدنی زیادی دارد که معبد ماهالاکشمی یکی از آنهاست.

معماری زیبای معبد ماهالاکشمی 

معماری معبد ماهالاکشمی در بمبئی به سبک معابد هندوست طراحی شده است. این معبد که به لاکشمی (الهه ثروت هندو) تقدیم شده است، دارای عناصر معماری بروتالیستی و رویکردهای کارکردگرا در معماری است.معبد ماهالاکشمی یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین معابد و جاذبه های دیدنی بمبئی است که به الهه ثروت هندو تقدیم شده است. این معبد باستانی در سال ۱۸۳۱ توسط داداجی داداجی، تاجر هندو ساخته شد.معبد ماهالاکشمی هرساله پذیرای گردشگران زیادی است، به خصوص در ایام جشن «ناواراتری» که هزاران نفر از مشتاقان این زیارتگاه ازدحام میکنند تا شاهد برگزاری این جشن باشند. بتهای الهه های تریدیوی، ماهاکالی، ماهالاکشمی و ماهاساراسواتی معبد را زینت میدهند و برکات مقدس را می بارند.تعداد زیادی از مؤمنان در روزهای جمعه در این معبد جمع می شوند و آن را یکی از مکان های مذهبی مهم هندوها در بمبئی می دانند. معبد ماهالاکشمی به دلیل قدمت، معماری زیبا و اهمیت مذهبی، یکی از جاذبه های اصلی گردشگری شهر بمبئی محسوب می شود.

این معبد باستانی در سال ۱۸۳۱ توسط داداجی داداجی، تاجر هندو ساخته شد. معبد ماهالاکشمی هرساله پذیرای گردشگران زیادی است.

معبد ماهالاکشمی یک معبد هندو در شهر مدراس (مادراس) هند است. این معبد در حومه جنوبی شهر قرار دارد و در گذشته ساحل دریایی بود که با روستاهای ماهیگیری در یک خط قرار داشت.این معبد در گذشته مرکز فعالیت مذهبی بود که به تدریج به شهرها منتقل شد. این تغییر در قرن بیستم با جنبش‌های سیاسی نظیر جنبش غیر برهمن در سال ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ مرتبط بود که به دنبال مدیریت معابد غیر برهمنان بودند.این معبد در گذشته مورد توجه کمپانی هند شرقی قرار داشت که می‌خواست راه آهنی تأسیس کند که از میان معبد عبور می‌کرد. این امر به درگیری با مردم محلی منجر شد.معبد ماهالاکشمی در حال حاضر یکی از مشهورترین معابد در حومه شهر مدراس است و به عنوان یک جاذبه گردشگری در هند شناخته می‌شود.

بخش های مهم معبد ماهالاکشمی 

معبد ماهالاکشمی در بمبئی هند یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. برخی از بخش‌های مهم این معبد عبارتند از:
رختشوی‌خانه‌ی عظیم روباز
این رختشوی‌خانه‌ی بزرگ فرصت فراموش‌نشدنی برای تماشای داخل شهر را فراهم می‌کند. رخت‌های کثیف از سراسر بمبئی به اینجا آورده می‌شوند تا شسته شوند.
دروازه هند
دروازه هند مشهورترین یادمان تاریخی بمبئی است که در سال ۱۹۲۴ به مناسبت دیدار شاه جرج پنجم و ملکه مِری از این شهر ساخته شد. اینجا اولین جاذبه‌ای است که گردشگران به هنگام ورود به بمبئی با قایق مشاهده می‌کنند و مکانی محبوب برای شروع گردش در شهر است.
منطقه هنری کالا گودا
کالا گودا در زبان هندی به معنای «اسب سیاه» است و به مجسمه‌ای اشاره دارد که زمانی در اینجا بهعنوان مرکز فرهنگی مومبای قرار داشت. این باریکه‌ی هلالی شکل میزبان برترین گالری‌های هنری و موزه‌های مومبای است و پر از فضاهای فرهنگی نظیر برخی از گالری‌های شگفت‌انگیز خیابانی است.

Shri Mangeshi Temple is a hindu temple located in Ponda city in Goa state of India
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها