روستای اولسبلنگاه ماسال ، بهشت تجلی یافته در زمین

روستای اولسبلنگاه ماسال ، گیلان

معرفی

وقتی که برای رهایی از خستگی های روزمره بار سفر می‌بندیم و پا به طبیعت زیبای شمال می‌گذاریم و در هوای پاک و مطلوب آنجا قرار می‌گیریم گویی دوباره متولد شده ایم و به آرامشی میرسیم که توصیف ناپذیر است. این آرامش را وقتی پا به یکی از روستاهای سرسبز شمال بگذاریم بیشتر و بهتر احساس می‌کنیم.

اولسبلنگاه نام روستایی بهشتی در استان گیلان و در شهر ماسال و جایی ییلاقی با طبیعت دلفریب و چشم نواز است که چشم انداز سرسبز آن در کنار خانه های چوبی، مردمانی که سنت های قدیمی شان را هنوز هم باور دارند و حفظ کرده اند و اسب های وحشی اش، هر لحظه قلب انسان را به بیرون می کشد. اولسبلنگاه در زبان تالشی به معنای «درخت ممرز روی ارتفاع» است.

عکس روستای اولسبلنگاه ماسال %d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%b3%d8%a8%d9%84%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%8c-%d8%a8%d9%87%d8%b4%d8%aa-%d8%aa%d8%ac%d9%84%db%8c-%db%8c%d8%a7 Tarikhema.org
روستای اولسبلنگاه ماسال

اولسبلنگاه بهشتی است که علتش سرسبزی ، چشمه‌ها ، کلبه‌های جذاب روستایی و روستائیان باصفای آن است. طبیعت وحشی و عجیب این روستا به اندازه ای ورای تصور است که هر چقدر هم که توصیف شود، تا خودتان از نزدیک نبینید نمی توانید به درک درستی از این همه زیبایی برسید. زندگی روستایی هم در این روستا جلوه ای باور نکردنی دارد، تا به حال چند بار شده که صبح ها با صدای حیوانات و پرندگان از خواب بیدار شوید، از پنجره ی خانه به بیرون نگاه کنید و صبحتان را با دیدن مرتع های وسیع سبز، کلبه های چوبی و گرم شدن در کنار آتش شروع کنید؟ به احتمال زیاد شروع روز به این سبک را فقط در فیلم ها دیده اید، اما روستای اولسبلنگاه جایی است که همه ی این ها به حقیقت می پیوندد. حس بودن در کنار مردمان روستا و خوردن غذاهای محلی، خوردن آب از چشمه سارها و پیاده روی در مسیرهای گیرا، از آن دست تجربه های نابی است که در این منطقه می توانید داشته باشید.

طبیعت چشم نواز اولسبلنگاه ماسال
طبیعت چشم نواز اولسبلنگاه ماسال

جاده ای که به سمت روستای اولسبلنگاه می رود، مملو از درختان در هم پیچ و تاب خورده ی بلندی است که شما را به داستان ها و رویاها می برد، مسیر سبزی که زمان را از یادتان می برد و شما را غرق در خود می کند.

روستای ییلاقی “اولسبلانگاه” در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. به جز هتل تازه‌ساز این ییلاق، بقیه خانه‌ها چوبی هستند و اجازه ساخت خانه با مصالح داده نمی‌شود. متاسفانه این روستا مجهز به شبکه‌ی برق‌رسانی نیست و برق برای همه‌ی مصارف با موتور برق تامین می‌شود؛ اما جای نگرانی نیست زیرا در محل اسکان بازدیدکنندگان امکانات مورد نیاز فراهم است. سعی کنید در فصلی بار سفرتان را به این روستا ببندید که بتوانید از مناظر مه گرفته‌ی ییلاق بازدید کنید. با کمی قدم زدن عصر گاهی در ییلاق و فاصله گرفتن از جاده به ارتفاعات این روستای زیبا می‌رسید.

عکس اولسبلنگاه ماسال مه آلود %d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%b3%d8%a8%d9%84%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%8c-%d8%a8%d9%87%d8%b4%d8%aa-%d8%aa%d8%ac%d9%84%db%8c-%db%8c%d8%a7 Tarikhema.org
اولسبلنگاه ماسال مه آلود

هتل فردین معصومی، کشتی‌گیر معروف اهل ماسال، لوکس‌ترین و مدرن‌ترین هتل موجود در این ییلاقات است که در ابتدای اولسبلانگاه واقع شده است. مجموعه‌ی کوچک دیگری با نام افرا که علاوه براتاقک‌های متعدد، شامل رستوران با غذاهای محلی این منطقه است، با قیمتی مناسب‌تر پذیرای شما خواهد بود. کوهسار و رستم کلاه‌چرمینه دو اقامتگاه دیگر این روستای زیبا هستند.

آنچه در اولسبلنگاه دیده می‌شود:

تماشای جاده زیبای گیلوان

زیبایی‌های مسیر ماسال یعنی جاده گیلوان با انبوهی از درختان درهم‌تنیده با آلاچیق‌های بین‌راهی منتهی به روستای گیل وانه، حوضچه‌ها و ویلاهای اطرافش که امکان شبمانی را فراهم کرده است خود می‌تواند دلیلی بر فزونی رضایت شما از سفر به این منطقه باشد. وقتی به سمت روستا قدم می‌زنید و از جاده گیلوان فاصله می‌گیرید در آن بلندی که ابرها آدمی را در آغوش می‌گیرند به‌خوبی شهر ماسل را می‌بینید.

تماشای جاده زیبای گیلوان
تماشای جاده زیبای گیلوان

روستای گیل وانه، یاواره‌ای از میرزا کوچک خان جنگلی

فاصله‌ای با روستای اولسبلانگاه ندارد. از بخش‌های شاهرود است. زبان صحبت کردنشان تانی است. محل مرگ میرزا کوچک خان (یونس استادسرایی) است که برای مشتاقان، گرامی داشت زحمات رهبر جنبش جنگل امکان دیدنش میسر است.

روستای گیل وانه
روستای گیل وانه

تماشای رودخانه خالکایی

منشأ رودخانه در قله شاه معلم است. رودخانه‌ای که در ترکیب با صدای دل‌نشین پرندگان اش با سرسبزی طبیعت ماسال فضایی روح‌نواز را برای گردشگران به وجود آورده است.

اگر قصد دارید به روستای زیبای ماسال سفر کنید میتوانید از پیشنهادهای تور ماسال  سایت تخفیفان استفاده کنید و تور خود را با تخفیف بیشتر رزرو کنید.تعطیلات نوروز و بهار بهترین زمان برای سفر است.
تعطیلات نوروز برای قشر کارمند بهترین زمان برای سفر است. همچنین فصل بهار به دلیل داشتن آب و هوای عالی و مطبوع برای مسافرت گزینه خوبی است. تور نوروز ماسال نیز می‌تواند پیشنهادی جذاب و شگفت انگیز برای گردش‌های نوروزی باشد.
تخفیفان اولیـن مجموعه ارایه  خرید گروهی  و تخفیـف در ایــران است که در سال ۱۳۹۰ تاسیـس شد و در زمینه‌های متنوع مانند خدمات رفاهی و تفریحی، مراکز آموزشی، ورزشی، سلامت و کالا، بهترین پیشنهادهای روزانه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
عکس تماشای رودخانه خالکایی %d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%b3%d8%a8%d9%84%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%8c-%d8%a8%d9%87%d8%b4%d8%aa-%d8%aa%d8%ac%d9%84%db%8c-%db%8c%d8%a7 Tarikhema.org
تماشای رودخانه خالکایی

تماشای دریا

درجایی که ایستاده‌اید تصویر شگفت‌انگیزی که در ارتفاعات ۱۴۸۹ متری برای بوم گردیتان وجود دارد دیدن دریا است. نه رؤیا است نه خیال‌پردازی، واقعیتی است که در روستای اولسبلنگاه تحقق می‌یابد.

عکس اولسبلنگاه ماسال مه آلود %d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%b3%d8%a8%d9%84%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%8c-%d8%a8%d9%87%d8%b4%d8%aa-%d8%aa%d8%ac%d9%84%db%8c-%db%8c%d8%a7 Tarikhema.org
اولسبلنگاه ماسال مه آلود

آلاچیق ها و دکه های بین راهی

در مسیر رسیدن به اولسبلنگاه آلاچیق هایی به چشم می خورند که می توانید خود را در آن ها میهمان یک فنجان چای ذغالی یا یک بلال کبابی کنید.

استفاده از آلاچیق ها و امکانات منطقه
استفاده از آلاچیق ها و امکانات منطقه

ییلاق های اطراف

ییلاق های کوچک شلما، نساء و بورا و دیگر روستاهای کوچک و دیدنی، در مسیر پر پیچ و خم راه رسیدن به ییلاق اولسبلنگاه قرار دارند که شما می توانید به هر یک از آن ها سر بزنید.

ییلاق‌های اطراف روستا
ییلاق‌های اطراف روستا

 

عکاسی از مناظر شگفت انگیز

چشم اندازهای خیره کننده روستای اولسبلنگاه، ابرها و مه هایی که هر از گاهی مهمان روستا می شوند، پیچش های جاده با درختان انبوه و در هم تنیده، خانه ها و کلبه های چوبی با سقف های رنگی، همه گزینه های مختلفی را برای عکاسی به شما پیشنهاد می دهد.

پیمایش دشت‌های اطراف

پیاده روی بین مردم روستا و خانه های چوبی آنها، در کنار گاوها و گوسفندهایی که در حال چرا هستند، می تواند حس ناب طبیعت را در شما زنده کند. البته برای پیاده روی و کوه نوردی گزینه های دیگری نیز وجود دارد، می توانید با ماشین یا پای پیاده به سمت ارتفاعات آلاله بروید و در آنجا به گشت زنی بپردازید.

عکس درخت زیبا در روستای اولسبلنگاه ماسال  %d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%b3%d8%a8%d9%84%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%8c-%d8%a8%d9%87%d8%b4%d8%aa-%d8%aa%d8%ac%d9%84%db%8c-%db%8c%d8%a7 Tarikhema.org
درخت زیبا در روستای اولسبلنگاه ماسال

پیک نیک و گشت و گذار

از بزرگترین لذت های حضور در ییلاق ها امکان برپایی پیک نیک در دامان طبیعت است. پس اسباب لازم را با خود همراه ببرید و در گوشه ای از پیک نیک برپا کنید.

اسب سواری در روستا

روستای اولسبلنگاه اسب های زیادی دارد که بسیاری از آنها وحشی اند و در دشت ها می دوند و البته که بسیاری از آن ها هم اهلی اند و هم به عنوان مرکب روستاییان و هم به عنوان روشی برای کسب درآمد روستاییان مورد استفاده هستند، می توانید با پرداخت هزینه ی کمی در این روستا اسب سواری کنید.

عکاسی از طبیعت زیبای اولسبلنگاه ماسال
عکاسی از طبیعت زیبای اولسبلنگاه ماسال

زمان مناسب برای سفر به روستای اولسبلنگاه ماسال 

روستای اولسبلنگاه، دارای مناظری زیبا و چشم نواز است که وجود خانه های چوبی در آن، این زیبایی رو دوچندان کرده است. بیشترین گردشگری که به این منطقه زیبا سفر میکند در ماه های اردیبهشت تا اواخر تابستان است که به عنوان بهترین فصل سفر به این منطقه از آن میشود یاد کرد. این در حالی‌ است که این منطقه پاییزی رویایی و فراموش نشدنی‌ نیز دارد.

مسیر دسترسی به روستای اولسبلنگاه ماسال 

برای رسیدن به این روستای ییلاقی از تهران ۳۸۰ کیلومتر راه در پیش خواهید داشت. ماسال در ۵۰ کیلومتری غرب رشت واقع شده است. برای رفتن به اولسبلنگاه بهترین راه جاده جنوبی خروجی از ماسال است. مسافت این جاده‌ی آسفالته تا اولسبلانگاه تقریبا ۲۵ کیلومتر است و به راحتی می‌توان با تاکسی یا اتومبیل شخصی از آن گذر کرد. کمی بالا‌تر از اولسابلانگاه در روستای “گیلوانه” محل مرگ “میرزاکوچک خان جنگلی” است که مشتاقان می‌توانند از آن مکان دیدن کنند. جاده‌ی یاد شده به جاده‌ی قدیم “ماسوله” به “خلخال” ختم می‌شود. عمده شلوغی و مورد توجه بودن این منطقه به دلیل دسترسی آسان به این ییلاق است.

ویدئوی معرفی روستای اولسبلنگاه ماسال 

منابع

  • روستای اولسبلنگاه کجاست؟ چگونه به آنجا برویم؟ – الی گشت
  • اولسبلنگاه کجاست؟ – کجارو
  • روستای اولسبلنگاه ماسال | ییلاق تماشایی در ارتفاعات کوه تالش – به پین
  • روستای اولسبلنگاه ماسال | ییلاق رویایی بر فراز ابرهای گیلان – کارناوال
  • روستای اولسبلانگاه بهشتی ییلاقی – تاپ تراول
  • روستای اولسبلنگاه ماسال – ایران هتل
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها