مشهد کجا بریم تفریح

مشهد کجا بریم تفریح؟

هنگامی که می‌گوییم قصد سفر به مشهد را داریم ، اولین چیزی که به ذهنمان می‌آید، زیارت حرم امام رضا (ع) است. با این حال خوب است که بدانید مشهد دارای اماکن دیدنی بسیاری است که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. جنبه های گردشگری و توریستی در مشهد فراوان است و شما می‌توانید علاوه بر زیارت حرم امام رضا (ع) از این جاذبه‌ها نیز لذت ببرید. پس با مجله گردشگری تاریخ ما همراه باشید!

پارک کوهسنگی

دومین پارک بزرگ مشهد بعد از پارک ملت است. پارک کوهسنگی از قدیمی‌ترین روستاهای مشهد بوده و درحاشیه کوه‌هایی مرتفع ایجاد شده است و علت زیبایی کوهسنگی بخاطر تلفیق آب و سنگ و سرسبزی و نور است که همگی با هم فضایی جذاب و فوق العاده را برای مسافران و گردشگران فراهم آورده است. پارک کوهسنگی از لحاظ جغرافیایی در جنوب غربی مشهد و در انتهای خیابان کوهسنگی قرار دارد، در واقع در سال ۱۳۴۰ با توسعه و گسترش شهر مشهد کوهسنگی از طریق یک خیابان وسیع و طولانی به همین نام به بدنه اصلی شهر وصل شد.

مشهد کجا بریم تفریح
مشهد کجا بریم تفریح

 

سد چالیدره طرقبه

یکی از مناطق تفریحی بسیار زیبای مشهد سد چالیدره مشهد می‌باشد که به یکی از قطب‌های گردشگری شهر مشهد تبدیل شده و هر سالانه گردشگران زیادی را پذیرا می‌باشد. این سد یکی از جاذبه‌های طبیعی در شهرستان است این سد بر روی رودخانه جاغرق و در ابتدای روستای نغندر قرار دار که وجود این دره و رودخانه در کنار هم فضای آرامبخش و زیبایی را به وجود می‌آورد. امکانات تفریحی زیادی در این سد از جمله تله کابین، زیپ لاین، عکاسخانه، قایق پارویی و قایق پدالی، اسکله تفریحی، ترن کوهستانی، آموزش غواصی وجود دارد که گردشگران و مسافران می‌توانند از ان بهره‌مند شوند و لحطات خوشی را برای خود و خانواده‌شان رقم بزنند.

مشهد کجا بریم تفریح
مشهد کجا بریم تفریح

کلیسای مسروپ قدس

قدمت این کلیسا به دوران پهلوی اول برمی‌گردد. این ساختمان ویژگی‌هایی دارد که باعث منحصر به فرد بودن این بنا شده یکی اینکه نمای ساختمان کلیسا به شکل ذوزنقه است و دوم اینکه این ساختمان دو گنبد مخروطی شکل دارد که در نوک هر دو مخروط، صلیب قرار گرفته است. محل قرارگیری گنبد بزرگتر دروسط ساختمان است و جنس صلیب روی گنبدها از آهن است. این کلیسا تنها کلیسای مربوط به ارمنی‌های ساکن در مشهد است که در میدان ده دی احداث شده است.

کلیسای مسروپ قدس
کلیسای مسروپ قدس

پارک جنگلی وکیل آباد

تنها باغ وحش شهر مشهد در این پارک قرار دارد که انواع متعددی از گونه‌های جانوران و حیوانات در آن نگهداری می‌شوند. از پارک‌های قدیمی مشهد به شمار می‌رود و شهربازی بزرگی به نام کوهستان پارک شادی در آن وجود دارد. آب و هوای این پارک به دلیل وجود درختان کاج وچنار و رودخانه بسیار دلپذیر و خنک است و می‌تواند روز بسیار خاطره‌انگیزی در تابستان برای شما رقم بزند.

جاهای دیدنی مشهد همراه با عکس

پارک جنگلی وکیل آباد
پارک جنگلی وکیل آباد

باغ گیاه‌شناسی مشهد

این باغ وسعتی ۲۵ هکتاری دارد و در سال ۱۳۹۲ تاسیس شد. این باغ کلکسیونی از انواع گیاهان است و در مجموع یازده کلکسیون دارد که شامل کلکسیون گیاهان دارویی و معطر، کلکسیون باغ میوه‌های بومی ایران، باغ رز، باغ صخره‌ای و آبشار، سیستماتیک و آربراتوم، بانک بذر و ژنوم گیاهی، ایران و توران، آموزشی و نمایشی، بانک گل‌های داوودی، سوزنی برگان و گلخانه و نهالستان می‌باشد، که یکی از دیدنی‌ترین کلکسیون‌های باغ، باغ رز است. که ۱۲۰ نوع از رز در آنجا نگه‌داری می‌شود. و بخش جشنواره گل‌های داوودی یکی از معروف‌ترین بخش‌ها هست که در پاییز هر سال برگزار می‌گردد.

باغ گیاه‌شناسی مشهد
باغ گیاه‌شناسی مشهد

موزه نان مشهد

این موزه در سال ۱۳۹۰ برای نخستین بار در سطح کشور و خاورمیانه تاسیس شد. در این موزه بازدیدکنندگان ابزارهای تهیه نان مانند آسیاب آبی و آسیاب بادی و شیوه پخت نان‌های گوناگون مانند سنگک و تنوری ساج و مراحل تهیه آرد و همچنین انواع تنور سفال را مشاهده می‌کنند. طراحی و موزه بر پایه معماری سنتی انجام گرفته و با مصالحی همچون کاهگل، چوب و گچ و آجر ساخته شده است.

موزه نان مشهد
موزه نان مشهد

آکواریوم شهر دریایی

این نمایشگاه در مجتمع الماس شرق قرار دارد و این آکواریوم یکی از بزرگترین نمایشگاه ماهی‌های آب شور در کشور می‌باشد که تنوعی بی نظیری از انواع ماهی‌های آب شور سراسر جهان مانند سفره ماهی، کوسه ماهی، هزار ماهی و ماهی ‌های رنگارنگ و … را در خود گنجانده است.

آکواریوم شهر دریایی
آکواریوم شهر دریایی

مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد در جنوب حرم رضوی واقع شده است. این مسجد به دستور گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ، در مجاورت حرم امام هشتم ساخته شده و از پر بازدیدترین و شلوغ‌ترین مساجد ایران به شمار می‌رود. معماری و کاشی‌کاری‌های این مسجد زبانزد است و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

آرامگاه نادرشاه افشار (باغ نادری)

مشهد کجا بریم تفریح: آرامگاه نادر شاه افشار بنایی است که به یادبود نادرشاه در شهر مشهد ساخته شده است.  قوام السلطنه در اواخر عهد قاجار (۱۲۹۶ خورشیدی) در محل یکی از مقابر ویران‌شده نادری، آرامگاه جدیدی برای وی ساخت و استخوان‌های او را از تهران به مقبره مزبور انتقال داد. این آرامگاه کوچک در سال ۱۱۴۵ هجری قمری در مجاور چهارباغ شاهی و روبروی حرم امام رضا از خشت و گل ساخته شد. این بنای جدید که در محل فعلی آرامگاه وی قرار داشت، مدتی بر پا بود تا این که انجمن آثار ملی ایران در سال ۱۳۳۵ خورشیدی درصدد بر آمد آرامگاهی مناسب برای وی در همان محل مقبره قوام‌السلطنه احداث کند. این کار از سال ۱۳۳۶ شروع شد و در سال ۱۳۴۲ به پایان رسید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها