دیدنی‌های مشهد

“کجا خوبه؟ کجا برم؟ کدام جاهای دیدنی را برای بازدید انتخاب کنم؟” حتماٌ برای شما هم بارها و بارها پیش آمده است که در گردشگری و سفرهای خود به شهرهای مختلف با این سوالات روبرو شوید. اگر قصد سفر به شهر مشهد را دارید، در ادامه به شما برخی از بهترین دیدنی‌های مشهد، علاوه بر حرم امام رضا(ع)، را معرفی می‌کنیم.

دیدنی‌های مشهد

  • موزه‌ی نادری:

حتماً نام نادر شاه افشار را با لشکرکشی‌های گسترده و افتخاراتش شنیده‌اید. مقبره‌ی نادر شاه افشاردر این موزه قرار دارد. مجسمه‌ی او، سوار بر اسب به همراه تنی چند از سربازانش بر فراز یک حجم سنگی مرتفع نیز در این محل ساخته شده است. علاوه بر این، توپ‌های جنگی تاریخی، تفنگ‌های قدیمی و شمشیر نادر شاه هم در این موزه قابل بازدید است.

دیدنی‌های مشهد
دیدنی‌های مشهد
  • باغ جنگلی و باغ وحش وکیل آباد

پارک جنگلی و باغ وحش وکیل آباد، یا به عبارت دیگر پارک وکیل آباد، باغی زیبا و خوش منظره است که در آن یک باغ وحش نیز احداث گردیده. آب‌نماها و فواره‌های زیبا، درختان کهنسال و بسیار باشکوه و آب و هوای خوب، این باغ جنگلی را تبدیل به محل مناسبی برای صرف یک وعده‌ی غذایی و گردش و تفرج کرده‌اند.

  • موزه‌ی نان

محلی که مشابهش را جای دیگری نخواهید یافت! موزه‌ی نان، با تکیه بر معماری سنتی  و برای به نمایش گذاشتن فرهنگ غنی ایران زمین راه‌اندازی شده است. این موزه، نخستین موزه‌ی نان در خاورمیانه است. در آن می‌توانید مراحل تهیه‌ی آرد شامل بذرافشانی، گندم چینی، خرمن کوبی، ابزار تهیه نان شامل دستاس، آسیاب آبی، آسیاب بادی، انواع نان شامل سنگک، نان تنوری ساج و نان تنوری سفال، و همچنین رقص اپر که یکی از آیین‌های خراسانی و منطبق با باورهای زراعی مردم منطقه است را ببینید.

  • پارک طبیعی هفت حوض  

مشهد را اکثر افراد به حرم امام رضا (ع) می شناسند اما غافل از این که این شهر پر از جاذبه های گردشگری است که هر کدام می توانند به عنوان یک قطب گردشگری در این شهر تبدیل شوند. پارک طبیعی هفت حوض نیز یکی از همین جاذبه های مشهد است است که در دل کوه های خلج جای گرفته است. این منطقه در ۷ کیلومتری مشهد قرار دارد و دارای هفت حوض می باشد.

به منظور دسترسی به این منطقه بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج و طی کردن حدود ۳ کیلومتر از جاده، به یک دوراهی می‌رسید. باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ را ادامه دهید تا به میدانی برسید. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید باید بعد از رسیدن به این میدان اتومبیلتان را پارک کنید و حدود ۲ کیلومتر از مسیر را پیاده طی کنید تا به «هفت حوض» برسید.

  • غار مغان

غار دو دهانه ای در ۳۵ کیلومتری شهر مشهد و در جنوب روستای مغان قرار گرفته است که درون آن آثار استالاگمیت و استالاکتیت بسیاری وجود دارد. عمق این چاه ها ۲۵ متر است و همچنین درونش پرتگاه ها و برکه های آبی هست که باعث می شود از ماجراجویی انفرادی پرهیز کنند. برای ورود به این غار حتما‌ باید راهنما داشته باشید، زیرا در غیر این صورت بسیار بسیار خطرناک خواهد بود.

دیدنی‌های مشهد
دیدنی‌های مشهد
  • باغ ملی مشهد

یکی از شلوغ ترین و جذاب ترین جاذبه های مشهد باغ ملی است. محمود سیستانی مالک این مکان بوده و قنات رکن آباد نیز یکی از قنات های مشهور این شهر است. در حال حاضر این بوستان بزرگ و با صفا با آب‌ نما و درختان بلند به مکانی زیبا و خاص در شلوغی و هیاهوی وسط شهر تبدیل شده است. در دل این باغ سرسبز تندیس‌ هایی از مشاهیر علم و ادب و عرفان به چشم می‌خورد.

دیدنی‌های مشهد
دیدنی‌های مشهد

بعضی دیگر از دیدنی‌های زمستانی مشهد عبارت‌اند از: موزه‌ی مردم شناسی و حمام مهدی قلی بیک، پارک کوهسنگی و پارک علمی پروفسور بازیما.

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها