سفر به مشهد با خودروی شخصی

شهر مشهد یکی از شهر های تفریحی مذهبی که سالیانه میزبان خیل عظیمی از مسافران می باشد. اما برای سفر راه های متفاوتی وجود دارد اما سفر به مشهد با خودروی شخصی از نظر راحتی و صرف اقتصادی مناسب تر است. با گردشگری و توریسم تاریخ ما همراه باشید.

سفر به مشهد با خودروی شخصی

برای عزیزانی که از سمت تهران و یا مناطقی که از تهران می گذرد به سمت مشهد می روند دو راه قرار دارد.

  • جاده شمال
  • جاده سمنان

جاده سمنان جاده ای کویری می باشد و برای سفر هایی با وقت کم مناسب می باشد زیرا جاده چیزی برای تفریح و لذت ندارد و موجب خستگی می شود.

سفر به مشهد با خودروی شخصی
سفر به مشهد با خودروی شخصی

اما اگر وقت کافی دارید و می خواهید از جاده نیز لذت ببرید جاده شمال پیشنهاد می شود با وجود دورتر بودن راه به نسبت جاده سمنان به مدت حدودا ۵ ساعت ولی به دلیل سرسبز بودن جاده و نزدیک بودن شهر ها به هم از خستگی جلوگیری میکند.

لوازم ضروری در سفر با خودروی شخصی

در سفر به مشهد با خودروی شخصی لازم است که وسایلی از قبیل مواد خوراکی، چای، زنجیر چرخ، روغن ترمز، لاستیک اضافه، چادر و زیر انداز همراهتون باشه چون معمولا سفر طولانیی در پیش دارید ممکن است در راه نیاز به توقف و استراحت داشته باشید.

نکات ایمنی سفر با خودروی شخصی

  1. قبل از سفر باید تمام اجزا ماشین را چک کنید و از سالم بودن انها مطمئن شوید میتوانید این کار را به مکانیک بسپرید.
  2. در سفر در فصل سرما باید از سلامت بخاری ماشین مطمئن شوید و همچنین در فصل گرما از سلامت کولر.
  3. لاستیک ها را بررسی کنید که فرسوده نباشد و باد کافی داشته باشند همچنین اگر عاج لاستیک کم بود انرا تعویض کنید.
  4. مخزن رادیاتور را قبل از سفر چک کنید و همچنین مخزن شیشه شور را نیز پر کنید.
  5. در سفر های طولانی با ماشین، سلامت ترمز ها بسیار مهم است. اگر از سلامت آن ها اطمینان ندارید، آن ها را تعمیر کنید.
  6. روان بودن فرمان و نداشتن پوسیدگی، مورد بعدی است که باید در بررسی اجزای ماشین قبل از سفر چک شود.
  7. تمام سیستم های روشنایی از جمله چراغ های ترمز، چراغ دنده عقب، چراغ دینام، چراغ های جلو و عقب، نور پایین و نور بالا، چراغ های پشت صفحه کیلومتر و چراغ راهنما را بررسی کنید و در صورت معیوب بودن، مشکل آن ها را برطرف کنید.
  8. مورد بعدی که قبل از سفر به مشهد با ماشین شخصی باید چک شود، کارکرد صحیح و درست تسمه پروانه است که بسیار مهم است. این قسمت باید مرتبا بررسی شود.
  9.  از شمع ها، وایر ها، درب دلکو، چکش برق و کویل ماشین نیز باید بازدید به عمل آید.
  10. حتماً از سالم بودن وسایل ایمنی چون قفل در‌‌ب ها، کمربند ایمنی، قفل صندوق عقب اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این بوق، برف پاک کن، کیلومتر شمار، دور سنج موتور، درجه بنزین و آب نیز باید سالم باشند.
  11. نکته ی مهم دیگر به همراه داشتن کپسول آتش نشانی است. هم چنین باید جک و جعبه آچار و کمک‌های اولیه را به همراه خود داشته باشید.
  12. از دیگر مواردی که باید در سفر با ماشین شخصی به مشهد به همراه داشت، می توان موارد زیر را نام برد : شیشه ی آب، چراغ قوه، طناب، لوازم یدکی خودرو و … . به همراه داشتن این موارد می تواند در هنگام بروز مشکل، یاریگر شما باشد.
  13. هزینه های سفر به مشهد بستگی به انتخاب محل اقامت و زمان سفر به مشهد می باشد که اگر بهترین زمان برای سفر به مشهد را انتخاب کنید هزینه ها کاهش خواهد یافت.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها